Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe krijg ik mijn motorkap weer open van mijn T4 '93

vragen over de T4
Plaats reactie
Robgroen
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2014, 11:19

Hoe krijg ik mijn motorkap weer open van mijn T4 '93

Bericht door Robgroen »

Help, wil vanavond met mijn T4 '93 weg maar moet olie bijvullen en zo. Kabel is losgeschoten en ik heb al aantal dingen geprobeerd, rode knopje aan voorkant is geen beweging in te krijgen en het logo verwijderen kom je er niet bij wie weet raad???
Wel gevonden op site maar geen antwoorden, ivm de mogelijke diefstal? Sorry ben Rob Groen al tijdje lid van het Forum, maar heb dus een vette uitdaging.........
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: Hoe krijg ik mijn motorkap weer open van mijn T4 '93

Bericht door Herman744 »

Ik heb een foto van het mechanisme gemaakt maar krijg hem niet op het forum. Mogelijke werkwijze: motorbeschermingsbak eronderuit. Met lat (2x2 cm?)of stok waardoor een spijker net onder de top is doorgeslagen en dan met de kop van de spijker het mechanisme trekken in de richting van de motor. Het lijkt of er net genoeg ruimte is vlak voor de brandstofpomp langs. Ik weet niet of het zo kan, maar zo zou ik het in ieder geval proberen............. Kijk even bij:

http://www.t4-wiki.de/wiki/Motorhaube#Not.C3.B6ffnung

Bij nr. 9 is het mechanisme afgebeeld. Bij de gele pijl moet je je spijker inhaken en richting motor bewegen tegen de druk van de veer in.
Plaats reactie