Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

webasto thermotop c/z

vragen over de T5
Plaats reactie
jeroenvanderheijden
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2016, 18:57

webasto thermotop c/z

Bericht door jeroenvanderheijden »

Hallo allemaal,

Ik heb een vet probleem met mijn standkachel/bijverwarmer en hoop dat jullie een oplossing hebben.
De fan van de standkachel onder mijn bus blijft aanstaan als ik het contact uitzet en trekt mijn hele accu leeg.
Ik trek daarom de zekering er maar uit in de zekeringenkast.
Ben vandaag van ellende maar naar de dealer geweest maar zei konden hem niet uitlezen omdat de standkachel niet was aangemeld in de vagcom.
Ik heb dit probleem al circa 1,5 jaar en word het nu echt zat want ik kan natuurlijk ook mijn standkacheltje niet gebruiken!!
Soms draait de fan niet als ik het contact uit zet maar als ik dan de zekering eruit haal en dan er weer in doe draait hij weer.
De standkachel zelf werkt volgens mij ook niet meer sinds kort want ik hoor de brandstofpomp niet meer tikken.
Heb hem ook al een paar keer gereset maar dat hielp ook niet

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want jeroentje weet het meer!!!!!

Het gaat om een transporter T5 128kw 174pk met een webasto thermotop c/z

vriendelijke groeten Jeroen
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: webasto thermotop c/z

Bericht door heemskerk »

Even een Webasto-dealer opzoeken in jouw regio, weten er wel raad mee. Mogelijk een sensor defect (oververhit) waardoor deze preventief blijft koelen?
jeroenvanderheijden
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2016, 18:57

Re: webasto thermotop c/z

Bericht door jeroenvanderheijden »

Ben ik ook al geweest maar konden er ook niks mee omdat ik hem later heb laten inbouwen.
Ik ben alweer aan het googlen naar een andere dealer.
Jammer dat de dealer die hem erin heeft gezet er mee op gehouden is 2 maanden terug !!!
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33916
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: webasto thermotop c/z

Bericht door Multivan Generation »

jeroenvanderheijden schreef:Ben ik ook al geweest maar konden er ook niks mee omdat ik hem later heb laten inbouwen.
Ik ben alweer aan het googlen naar een andere dealer.
Jammer dat de dealer die hem erin heeft gezet er mee op gehouden is 2 maanden terug !!!
Beetje onzin in mijn ogen.
Er zijn gewoon diagnose stekkers die ze er tussen kunnen steken en met hun eigen test-apparatuur de boel uitlezen.
Gewoon lomp en op ervaring er aan beginnen kan ook.
Lijkt me eerder alsof ze er geen zin in hebben.

En als je hem later in hebt laten bouwen en hij is niet goed aangemeld en dus niet via vagcom diagnostiseerbaar, dan is er dus met inbouwen iets niet netjes gedaan, en moet je daar terug naar toe om dat even te melden, als je er nog garantie op hebt.

Groeten en succes

Peter
ps kijk ook zelf even op www.standkachels.com zodat je zelf al een en ander kunt uitsluiten..
Mark van Veghel
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2016, 13:31

Re: webasto thermotop c/z

Bericht door Mark van Veghel »

Mocht je een ervaren reparateur zoeken, dan is de fa. AERBAS in Zundert zeker een optie. Wil Aernouts is de reparateur in kwestie. Hij heeft in mijn T5 een Eberspächer standkachel ingebouwd. Check de site maar eens. Wil zit al erg lang in de "kachels".
Plaats reactie