Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
EPS-uilaat?
EPS-uilaat?
Hoi,
Vanmiddag zag ik in Veenendaal een metallic groene T4 rijden met een fraai uitlaatgeluid. De twee uitlaateindstukken (L+R) waren platovaal. Een EPS-uilaat misschien?
Je ziet weleens van die dinkytoys rijden (Opel Corsa, VW Polo) met sportuitlaten waar alleen maar herrie uitkomt, maar ik moet zeggen dat deze T4 een mooi donkere, niet te hard geluid had. Ik vermoed dat het een vijfcilinder was. Als mijn uitlaat aan vervanging toe is zit ik toch te denken aan een EPS-uiutlaat, of loop ik het risico dat het toch een herriebak wordt?
Groet,
Rico
Vanmiddag zag ik in Veenendaal een metallic groene T4 rijden met een fraai uitlaatgeluid. De twee uitlaateindstukken (L+R) waren platovaal. Een EPS-uilaat misschien?
Je ziet weleens van die dinkytoys rijden (Opel Corsa, VW Polo) met sportuitlaten waar alleen maar herrie uitkomt, maar ik moet zeggen dat deze T4 een mooi donkere, niet te hard geluid had. Ik vermoed dat het een vijfcilinder was. Als mijn uitlaat aan vervanging toe is zit ik toch te denken aan een EPS-uiutlaat, of loop ik het risico dat het toch een herriebak wordt?
Groet,
Rico
Hoi Rico
ook ik heb sinds een halve week een EPS uitlaat onder de auto hangen zelfde als Henk 1 Alleen met ovale DTM uitgangen dus iets omhoog geknikt. Ze zitten dus pas een halve week maar zou al niet meer anders willen, oja service is bij die mannen perfect alles wordt er onder gebouwd zo als jij dat wilt, dus niet vanaf fabriek spul en monteren maar, maar in zijn geheel aangepast aan jouw stijl cq wensen. En zoals al vermeld door Jimbo je gaat een rondje rijden en test de hele zaak even, was bij mij gelijk goed.
Oja voor henk als je dit leest ze hangen dus, PERFECT.
Groetjes Dre 960
ook ik heb sinds een halve week een EPS uitlaat onder de auto hangen zelfde als Henk 1 Alleen met ovale DTM uitgangen dus iets omhoog geknikt. Ze zitten dus pas een halve week maar zou al niet meer anders willen, oja service is bij die mannen perfect alles wordt er onder gebouwd zo als jij dat wilt, dus niet vanaf fabriek spul en monteren maar, maar in zijn geheel aangepast aan jouw stijl cq wensen. En zoals al vermeld door Jimbo je gaat een rondje rijden en test de hele zaak even, was bij mij gelijk goed.
Oja voor henk als je dit leest ze hangen dus, PERFECT.
Groetjes Dre 960

Dank voor de snelle reacties.
Toch nog een vraagje. Standaard zit de uitlaat als het ware enigszins verdekt opgesteld achter de achterbumper. Als ik kijk naar de uitlaat die ik gisteren zag, dan hangt de uitlaat wat lager onder de auto dan standaard. Dus dichter bij de weg. Wij gaan nogal eens naar Noorwegen op vakantie en rijden daar zeer veel op de zandwegen. Loop ik met een EPS-uitlaat niet het gevaar dat de uitlaat de grond raakt? Of valt het allemaal wel mee?
Toch nog een vraagje. Standaard zit de uitlaat als het ware enigszins verdekt opgesteld achter de achterbumper. Als ik kijk naar de uitlaat die ik gisteren zag, dan hangt de uitlaat wat lager onder de auto dan standaard. Dus dichter bij de weg. Wij gaan nogal eens naar Noorwegen op vakantie en rijden daar zeer veel op de zandwegen. Loop ik met een EPS-uitlaat niet het gevaar dat de uitlaat de grond raakt? Of valt het allemaal wel mee?
Hoi Rico
Dat de uitlaat veel dichter bij de weg zit valt wel mee, zoals ik al schreef bij EPS wordt de uitlaat aangepast en niet standaard vanaf de fabriek geleverd opgehangen, bij mij zijn de ophang haken die op de eindstukken zitten los geflext en na het stellen onder de auto, dus hoger en niet zover naar achter als standaard, weer vast gelast. Waarschijnlijk is dat bij diegene die jij hebt gezien niet gedaan. Ga me ook even in de computerwereld storten, en ga die van mij op een foto zetten en proberen hem zo te bewerken dat jij deze kan zien, en dan eventueel het verschil zou kunnen zien.
Groetjes Dre 960
Dat de uitlaat veel dichter bij de weg zit valt wel mee, zoals ik al schreef bij EPS wordt de uitlaat aangepast en niet standaard vanaf de fabriek geleverd opgehangen, bij mij zijn de ophang haken die op de eindstukken zitten los geflext en na het stellen onder de auto, dus hoger en niet zover naar achter als standaard, weer vast gelast. Waarschijnlijk is dat bij diegene die jij hebt gezien niet gedaan. Ga me ook even in de computerwereld storten, en ga die van mij op een foto zetten en proberen hem zo te bewerken dat jij deze kan zien, en dan eventueel het verschil zou kunnen zien.
Groetjes Dre 960

- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
- hein uut mooi drenthe
- Berichten: 296
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:22
- Locatie: mooi drenthe
Hoi Rico
Bij mijn uitlaat is het geluid alleen wat doffer geworden,en zeer zeker niet meer lawaai, heb dus alleen een midden demper. Foto's moeten nog komen maar ben momenteel even druk met me eigen bus. Veren zijn stukjes af komt dus niet door de keuring, maar kan hem nu mooi gelijk verlagen en zal daarna de foto's maken en direct op het net zien te krijgen heb je een nog beter beeld hoe laag alles dan zit. Valt erug mee heb laatst een bus naast die van mij gehad en volgens mij kwam zijn einddemper in zijn geheel nog lager als die van mij, dus niet de kromme pijpjes maar de buik van de demper.
Groetjes Dre 960
Bij mijn uitlaat is het geluid alleen wat doffer geworden,en zeer zeker niet meer lawaai, heb dus alleen een midden demper. Foto's moeten nog komen maar ben momenteel even druk met me eigen bus. Veren zijn stukjes af komt dus niet door de keuring, maar kan hem nu mooi gelijk verlagen en zal daarna de foto's maken en direct op het net zien te krijgen heb je een nog beter beeld hoe laag alles dan zit. Valt erug mee heb laatst een bus naast die van mij gehad en volgens mij kwam zijn einddemper in zijn geheel nog lager als die van mij, dus niet de kromme pijpjes maar de buik van de demper.
Groetjes Dre 960

-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:12
- Locatie: peize
eps uitlaat
ik heb onder m,n 2,5 liter 111kw ook een eps uitlaat zitten,met 1 ovale einddemper,en bover de 2200 toeren hoor ik hem lekker diep grommen.verder valt het mij enorm mee
-
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 13:56
- Locatie: nijmegen
uitlaten van eps die zijn goed zijn wel iets duurder als een andere sportdemper die je bij een automaterialen zaak kunt kopen maar het voordeel van eps is ze kunnen de uitlaat zo maken zoals jij het wilt en bij die van een automaterialen zaak weer niet
ALS IK MOEST KIEZEN KOOS IK VOOR EPS
ALS IK MOEST KIEZEN KOOS IK VOOR EPS
LIFE IS LIKE A DREAM