Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Mart s
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 okt 2012, 17:26

Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?

Bericht door Mart s »

Kijk eens bij de pde brucke in Duitsland hebben ook een oplossing voor het weg lopen van brandstof misschien dat dit ook voor jou wat is

Groeten mart
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?

Bericht door krekwakwol »

JB autoservice uit Dieverbrug monteert de verstuiverbrug ook, is bij mij ook gebeurt, zie ook mijn topic onderaan het bericht.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Badlook
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2022, 13:49

Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?

Bericht door Badlook »

Denken jullie wel dat het de injectors uitgesleten zijn? Omdat dit toch normaal alleen probleem geeft bij koude start. Mijne start koud bij 1ste kick. Altijd. Zelf al staat die week stil. Is enkel als ik lange afstanden doe en leg motor uit dat ik die niet meer gestart krijg. Moet dan start piloot gebruiken om weer te kunne starten.
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?

Bericht door freek »

Lees net op het duitse TX Board een post van iemand die een soortgelijk probleem lijkt te hebben: alleen bij warme motor slecht starten.
Hier wordt de tip gegeven dat het aan de nokkenassensor kan liggen. Die is makkelijk te vervangen (kan je makkelijk bij). Ook wordt de tip gegeven om eens de stekker eraf te trekken en dan te kijken of hij dan wel start.
https://tx-board.de/threads/ruckeln-bei ... st.152199/
Lijkt mij een onderzoekje waard voordat je fors gaat investeren in iets wat misschien niet de oorzaak is (ik ken slecht starten door onvoldoende afdichting alleen bij koude motor)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?

Bericht door krekwakwol »

Badlook schreef: 07 jul 2022, 05:50 Denken jullie wel dat het de injectors uitgesleten zijn? Omdat dit toch normaal alleen probleem geeft bij koude start. Mijne start koud bij 1ste kick. Altijd. Zelf al staat die week stil. Is enkel als ik lange afstanden doe en leg motor uit dat ik die niet meer gestart krijg. Moet dan start piloot gebruiken om weer te kunne starten.
Dat weet ik niet, ik geef alleen aan waar ze de verstuiverbruggen vaker monteren, verder geen ik geen diagnose. Ik had zelf ook nog geen startproblemen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Mart s
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 okt 2012, 17:26

Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?

Bericht door Mart s »

https://07eins.com/products/07eins-perf ... -universal

Dit is de link naar het onderdeel dat de terugloop van diesel voorkomt
Badlook
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jun 2022, 13:49

Re: Startproblemen t5 2.5tdi, pomp verstuivers versleten?

Bericht door Badlook »

Nokkenas sensor is al vervangen. Geen verschil.
toussaint
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2022, 10:18

Re: Startproblemen t5 2.5tdi bij warme motor.

Bericht door toussaint »

Onze t5 2.5tdi, 2008, 250000km, heeft eenzelfde fenomeen; wanneer de boordcomputer warm is, vanwege een warme motor of warme zon, wil deze boordcomputer niet meer opstarten wanneer deze is afgezet (contact uit). De boordcomputer blijft wel aan zolang de motor draait. Doch eenmaal afgezet dienen we, afhankelijk van de buitentemperatuur, 2-4 uur te wachten tot ie voldoende is afgekoeld. Garagist heeft alles doorgemeten; sensors/actuators, alles werkt, doch er is geen verbinding te maken met de boordcomputer wanneer deze warm is. Hij gaat dan niet aan en de motor wil dan ook dus niet aanslaan. Met deze storing brandt dan ook het EPG-waarschuwingslampje en gaan de koelventilatoren op volle kracht draaien, motor warm of koud maakt niet uit. Volgende stap wordt deze bc ter inspectie/reparatie op te sturen.=Wiel Toussaint.
Plaats reactie