Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aico afkoppelen door kortere multiriem

vragen over de T4
Plaats reactie
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Aico afkoppelen door kortere multiriem

Bericht door bart seinwezen »

Goed, volgende topic.

Ik sta dus in Irkoetsk, tot zover zonder grote problemen. Helaas is inmiddels de magneetkoppeling van de aircocompressor in de soep gedraaid en komt er een vervaarlijk geluid van ijzer op ijzer uit de poelie. Over een dikke week vliegt een vriend deze kant op en die laat ik in ieder geval een kortere multiriem meegeven door Ibo, zodat de pomp niet meer meedoet. De plaatselijke VWdealert zegt een maand nodig te hebben om te bestellen, daar ga ik niet op wachten. Wel ga ik nog zelf in het circuit hier op zoek naar een riem, want weinig zin om tien dagen stil te staan.

Mijn vraag aan jullie: welke riem heb ik nodig, en zijn er nog tips en trucs mbt het vervangen. Motortje is een acv van 102 pk voor zover ik weet, al is ie ooit vervangen en weet ik dus zelfs dat niet met 100% zekerheid te zeggen realiseer ik me nu :o/

Hartelijke groet! Bart
bart seinwezen
Berichten: 268
Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
Locatie: haarlem

Re: Aico afkoppelen door kortere multiriem

Bericht door bart seinwezen »

Een 6pk1768 van Gates lijkt goed te passen, moest wel de poelie van de aircopomp plus magneetspoel weghalen omdat die in de weg zaten. Ook jammer dat ik de draden van de spoel moest doorknippen omdat ik geen idee had hoe de stekker los te krijgen uit zijn beugeltje, maar dat komt in Nederland wel weer. Belangrijkste is dat ik weer onderweg kan.
Groeten, Bart
Plaats reactie