Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Spookstroom

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Spookstroom

Bericht door raf_construct »

Om het hier een beetje duidelijk te houden begin ik even een nieuw topic.
Beetje bij beetje kom ik dichter bij de oplossing van dit probleemviewtopic.php?f=2&t=54175

Omdat er één en ander gewoon niet klopt ben ik beginnen opzoeken waarom mijn contact stroom blijft krijgen. Dit kan via een andere verbruiker of sensor als die in kortsluiting ligt. Daarom even de koeltemperatuursensor vervangen (temperatuurmeter doet het af en toe niet) maar dit gaf geen resultaat. Daarna ben ik gewoon de zekeringen één voor één afgegaan, om de andere verbruikers zonder stroom te zetten.

Bij zekering 19 "Koelluchtventilator/Airconditioning" viel hij stil. Met deze zekering eruit start hij gewoon en is het stillegprobleem opgelost.
Er is dus iets in dit circuit dat ervoor zorgt dat er een spookstroom naar het contact gaat. Waar kan ik beginnen zoeken?
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
busbart
Berichten: 666
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: Spookstroom

Bericht door busbart »

Voor mijn T3 had ik een werkplaats handboek waarin ook de stroomkringen uitgetekend stonden.
Ik weet niet of dat voor de T4 ook bestaat?

Ik denk dat ik in dat geval de stroomkring van Verwarming/Airco nam, en alle componenten die daarop staan eens ging nameten?
Ik ben benieuwd of je het opgelost krijgt?

succes!
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33926
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Spookstroom

Bericht door Multivan Generation »

Misschien kun je hier iets mee?

http://www.eldiape.com/downloadmap/elek ... orters.zip

Het filetje stromlaufplaene.pdf openen als soort van index zodat je weet welke je moet hebben :knipoog

En volgens mij had ik ze destijds ook op die 2 DVD's gezet die een rondgang doen langs vele weetjewellers..
Plaats reactie