Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

vragen over de T4
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Omdat ik per 1 jan.2017 amsterdam niet meer in kan met mijn transporter van 1997 wil ik hem om laten keuren van op mijn kentekenbewijs bedrijfsauto met kampeerinrichting naar personenauto met kampeerinrichtin dan kan ik wel amsterdam in.Heeft iemand dit al eens laten doen en hoe gaat dat in zijn werk?zijn er geen gevolgen voor de wegenbelasting en of verzekering?ik vind de informatie van de rdw niet echt duidelijk en wil het liever van iemand met ervaring hiermee horen.

Groeten,
Fred
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door odorf »

Misschien heb je wat aan onderstaande draadje.

viewtopic.php?f=2&t=53629

Van N1 naar M1 moet niet zo'n groot probleem zijn geloof ik. En dan mag jij daar in Amsterdam er gewoon in bofferd! :toppie

Succes!

Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 13 okt 2016, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Dank voor je antwoord,grappig,je hebt precies dezelfde bus als wij met dezelfde sticker.

Groeten,
Fred
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door odorf »

Dat is grappig. Toevallig ook met zwarte band bovenaan motorkap en tussen de ramen?

maar hoe kan het dan dat hij als N1 op kenteken is gekomen?? (Gewoon nieuwsgierigheid hoor) In pricipe is de Westfalia altijd als personenauto geregistreerd. Bij mijn weten althans.

Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 13 okt 2016, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Hallo Odorf,

Ik had er geen erg in dat het een Westfalia is,ik heb een gewone T4 102 pk 5cyl. en die heb ik toen het grijs kenteken afgeschaft werd omgebouwd tot camper .
Ik ga eerdaags even langs bij de rdw in Amsterdam want als je van hun een mail krijgt kan ik er geen touw aan vast knopen.
Ik laat wel weten hoe het verder gaat.
Groeten,
Fred
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door odorf »

Ok? heb je zelf die sticker erop geplakt?
Want die sticker met de surfzeiltjes is nogal specifiek Westfalia ... vandaar mijn vraag.

Succes bij de RDW!

Odorf
Hanssyncro
Berichten: 928
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Hanssyncro »

Onze voorheen bedrijfswagen met kampeerinrichting is afgelopen november (2015) omgekeurd naar geel.


Het was dan wel omdat wij de motor en de 4WD ook op kenteken wilde hebben. Omdat, zoals al eerder gezegd is in deze topic, tegenwoordig de grijs kentekenbusjes met kampeerinrichting die opnieuw aangeboden worden ter keuring worden omgezet naar geel is het nu niet meer mogelijk je bedrijfswagen kenteken te behouden na keuring. Gewoon aanbieden zou ik zeggen. Houd er wel rekening mee dat je een aantal dagen niet kunt rijden omdat je bedrijfskenteken vernietigd word en je niet direct een geel kenteken hebt.


Groet, Hans
Groetjes, Petra
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Hoi Hans,Bedankt voor je reactie maar hoe is het bij jou gegaan met de verzekering en wegenbelasting?Ik las ergens een bericht van iemand die hele toestanden met de wegenbelasting had gehad met hoge aanslagen en ook de verzekering deed moeilijk.
Gr.Fred
Hanssyncro
Berichten: 928
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Hanssyncro »

Wij hebben de verzekering ingelicht zodra het nieuwe kenteken voor ons bekend was en ook uitgelegd waarom we 'm opnieuw lieten keuren en ook gelijk hun ons nieuwe kenteken door gegeven zodat ze dat al in orde konden maken voor wij de nieuwe kentekenplaten erop hadden en het kenteken in huis hadden. Wij wisten iets eerder dan de post het bracht wat het nieuwe kenteken zou worden en konden het hierdoor dus bij de verzekering ook al op tijd laten veranderen. Hiervoor heb ik ook de RDW een paar keer gebeld (die mochten niks zeggen en mochten wel zeggen dat je in mijnrdw.nl dat nieuwe kenteken al kon zien vlak voor het ons gestuurd werd per post)

De belasting heb ik gebeld op het moment dat we het nieuwe kenteken nog niet hadden en uitgelegd dat het dezelfde bus was en nu alleen omgekeurd....ja je weet wel. Gewoon rustig uitleggen wat er bij de RDW is gedaan en dan, in ons geval, werden we terug gebeld dat we ons geen zorgen hoefde te maken en alles in orde zou komen..en dat gebeurde ook inderdaad. Wij hebben dus NIET opnieuw het kwarttarief hoeven aanvragen.

Hoop dat het voor iedereen zo gemakkelijk zou verlopen als voor ons.

Groet en succes, Hans
Groetjes, Petra
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Bedankt voor de informatie!!
Hanssyncro
Berichten: 928
Lid geworden op: 22 okt 2015, 16:01
Locatie: Maasbracht

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Hanssyncro »

Kleine moeite, groot plezier :yes :yes :ikrij :ikrij
Groetjes, Petra
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Ik heb net voor de zekerheid de motorrijtuigenbelastingdienst gebeld of ik gewoon bij omkeuring van bedrijfsauto naar personenauto op kenteken mijn kwarttarief blijf houden en de mevrouw van deze dienst bleef bij hoog en laag volhouden dat als er personenauto op het kenteken stond ik gewoon het tarief voor personenauto,s moet betalen 405,00 euro per 3 maanden.Ik durf het nu niet meer aan,weet zij niet waar ze over praat of hebben de anderen die het wel voor elkaar hebben gewoon mazzel gehad.
Gr.Fred
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door odorf »

Zij weet niet waar ze over praat.
Of begrijpt jou niet goed.
Als je vraagt of een bedrijfsauto naar personenauto omkeuren je kwarttarief oplevert kan ik me voorstellen dat ze bovenstaande antwoord geeft.

Laat je niet uit het veld slaan.

M1 kenteken en voldoen aan alle eisen belastingdienst voor kampeerautotarief resulteert gewoon in kwarttarief.

Je kreeg nu met N1 toch ook kwarttarief? Toch?
En er verandert toch niets aan je inrichting?

Odorf
Laatst gewijzigd door odorf op 17 okt 2016, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33888
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door Multivan Generation »

Misschien moet je wel opnieuw kwart-tarief aanvragen, maar dat had je al, dus lijkt me geen probleem te gaan opleveren.
fredje
Berichten: 64
Lid geworden op: 05 jan 2011, 19:46

Re: Omkeuren bedrijfsauto naar personenauto

Bericht door fredje »

Dat idee van die mevrouw had ik al want ze moest alles opzoeken jullie hebben me toch wel weer optimisme gegeven,ik ga straks naar de rdw nog eens weer goed uit laten leggen.

Gr.fred
Plaats reactie