Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aftermarket krukaspoulie

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

aftermarket krukaspoulie

Bericht door raf_construct »

Ik wou nog even waarschuwen voor het volgende probleem.

Ongeveer 20.000km geleden zat ik met een krukaspoulie vol scheurtjes, ook wel trillingsdemper genaamd.
Origineel zijn die dingen vrij duur, en ik bestel wel vaker onderdelen vanop ebay. Dus daarom een goedkopere variant besteld en gemonteerd. Bij het starten draaide die met zoveel onbalans dat ik onder garantie een andere heb gekregen. We zijn nu slechts 20.000km verder, en heel plots begon de motor heel slecht te draaien. Bij eerste inspectie ziet het rubber er heel gezond uit, geen scheurtjes dus. Na het demonteren van de multiriem liep hij weer normaal, dus toch maar even beter kijken.
Het rubber is bijna helemaal los van de poulie, en die loopt dus metaal op metaal.

Afbeelding

Ik heb nu een goede gebruikte gemonteerd, die ik hier had liggen van een sloper (die was wel recent vervangen) en hij draait nu weer zoals het moet.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: aftermarket krukaspoulie

Bericht door Endebendebus »

Goede waarschuwing :yes bedankt hiervoor.. ik zag ze ook op EBay.de origineel (in VW verpakking) stuk goedkoper dan de stealer
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: aftermarket krukaspoulie

Bericht door guust »

raf_construct schreef:Ik wou nog even waarschuwen voor het volgende probleem.

Ongeveer 20.000km geleden zat ik met een krukaspoulie vol scheurtjes, ook wel trillingsdemper genaamd.
Origineel zijn die dingen vrij duur, en ik bestel wel vaker onderdelen vanop ebay. Dus daarom een goedkopere variant besteld en gemonteerd. Bij het starten draaide die met zoveel onbalans dat ik onder garantie een andere heb gekregen. We zijn nu slechts 20.000km verder, en heel plots begon de motor heel slecht te draaien. Bij eerste inspectie ziet het rubber er heel gezond uit, geen scheurtjes dus. Na het demonteren van de multiriem liep hij weer normaal, dus toch maar even beter kijken.
Het rubber is bijna helemaal los van de poulie, en die loopt dus metaal op metaal.

Afbeelding

Ik heb nu een goede gebruikte gemonteerd, die ik hier had liggen van een sloper (die was wel recent vervangen) en hij draait nu weer zoals het moet.

Welk merk poulie was dat?
Ik heb er zelf één van conti gemonteerd, moet ik mij zorgen maken?
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: aftermarket krukaspoulie

Bericht door raf_construct »

Bij conti zal die wel in orde zijn, dit was echt merkloze rommel...
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Plaats reactie