Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke remmen bestellen? Pr codes, ik kom er niet uit

vragen over de T4
Plaats reactie
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Welke remmen bestellen? Pr codes, ik kom er niet uit

Bericht door jones »

Is er iemand die me op weg kan helpen met het bestellen van nieuwe remmen?
Ik wil nieuwe blokken en schijven bestellen rondom, zat te denken om alles van TRW te bestellen.
De voorkant ben ik al uit, die pr code heb ik gevonden en ook de remschijven en blokken die erbij horen.
De achterkant kom ik niet uit, als ik op autodoc.nl zoek krijg ik via het kenteken een pr code bij de blokken en schijven die ik niet terug kan vinden in de codelijst van mijn bus.
Als ik op de site van TRW kijk krijg ik andere blokken als ik op auto zoek dan bij autodoc en ook met een andere code.
En ook die code kan ik niet terug vinden op de lijst van mijn bus.
Het gaat om een 2.5TDI 65KW uit 1999
De achterremklauwen zijn van het merk Lucas en zijn zonder slijtindicatoren.
http://www.autodoc.nl/trw/2191939
http://www.autodoc.nl/trw/2189279

Zou het kunnen kloppen dat dit de juiste set is?
Pr nummer 2E2 maar die kan ik nergens terug vinden.
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Welke remmen bestellen? Pr codes, ik kom er niet uit

Bericht door raf_construct »

Als ik remblokken ga halen neem ik altijd de oude mee, de helft van de keren zeggen ze dat er meerdere mogelijk zijn.
Een goede raad ga voor een degelijk merk. Ik heb vroeger ook wel eens een B-merk gehad, die blokken waren onverslijtbaar, schijven sleten harder dan de blokken en dat stopt natuurlijk niet. Ik rijd nu met ATE geloof ik, die zijn goed en betaalbaar.
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: Welke remmen bestellen? Pr codes, ik kom er niet uit

Bericht door jones »

Klopt idd, dat vertelden ze me bij de automaterialenzaak ook al maar alle types waren stevig aan de prijs.
Ook origineel vw met fikse korting was nog redelijk prijzig.
Na wat op het forum zoeken zag ik dat er best wat mensen tevreden waren met de kwaliteit van trw blokken.
En die zijn als ik ze in Duitsland bestel heel aantrekkelijk qua prijs, alleen dan zit ik met het probleem dat ik niet de oude en nieuwe kan vergelijken en moet ik het voor bestellen echt zeker weten.
Gebruikersavatar
raf_construct
Berichten: 837
Lid geworden op: 02 jan 2011, 14:37

Re: Welke remmen bestellen? Pr codes, ik kom er niet uit

Bericht door raf_construct »

Ja inderdaad, in Duitsland scheelt het heel wat.

Hier vind je wel wat, halfweg gaat het over de remuitvoeringen :

http://www.t4-wiki.de/wiki/Ausstattungsnummer
busbart schreef: 17 dec 2018, 08:44 je hebt God, en dan; de Belgische keuring... :bifun
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Re: Welke remmen bestellen? Pr codes, ik kom er niet uit

Bericht door willem451 »

jones schreef:Klopt idd, dat vertelden ze me bij de automaterialenzaak ook al maar alle types waren stevig aan de prijs.
Ook origineel vw met fikse korting was nog redelijk prijzig.
Na wat op het forum zoeken zag ik dat er best wat mensen tevreden waren met de kwaliteit van trw blokken.
En die zijn als ik ze in Duitsland bestel heel aantrekkelijk qua prijs, alleen dan zit ik met het probleem dat ik niet de oude en nieuwe kan vergelijken en moet ik het voor bestellen echt zeker weten.

heb zelf ook al 2 keer misgekleund :bonk met bestellen in Duitsland ondanks het feit dat ik bestel via model en jaar. Terug sturen is vaak duurder dan de blokken zelf.
jones
Berichten: 393
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:49

Re: Welke remmen bestellen? Pr codes, ik kom er niet uit

Bericht door jones »

Ja daar zit ik ook een beetje mee. Onderdelen bestellen is vaak geen probleem maar die remblokken zijn zo lastig altijd.
Zo vervelend dat ze dat niet gewoon allemaal in 1 uitvoering hebben gedaan
Plaats reactie