Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Bijzondere campers op Marktplaats

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door peetjeadhdtje »

Hoeft niets mis mee te zijn. Iedereen denkt er wat op te kunnen verdienen met weinig werk en zo gaat die bus van handelaar naar handelaar.
Gebruikersavatar
J vd Pal
Berichten: 3195
Lid geworden op: 26 jun 2014, 08:41
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door J vd Pal »

Een compactdak uit 1999 met 325.000 km van een particulier voor €27.500,= ???? En dan ook nog van binnen "mooier" gemaakt met verf en folie. Niet mijn ding.

https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... compactdak

Het lukt mij niet om de plaatjes vanuit MP hier erop te krijgen. Als iemand mij dat uit kan leggen in een PM dan graag.
Groeten

Jasper


2002 California Event ACV Reflex Silver
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hella »

Die bus is dus bouwjaar 1999 (geadverteerd als modeljaar 2000). En dan er (bieden vanaf) 27.500 voor vragen? Dat is crimineel.
Vanwaar die hype dat een VW bus zo aantrekkelijk is en dus duur moet zijn ?
De meesten (zeker de T4's) lopen op dit moment ook al keihard tegen diverse milieumaatregelen aan.
Ja er is een gebrek aan gebruikte campers, maar dat rechtvaardigt niet de huidige prijzen.
Maar voor een bedrag van ca 40.000 koop je toch wel een veel jongere buscamper die nog overal mag rijden en veel meer (binnen)ruimte biedt.
Heb zelf een Knaus Boxstar Street uit 2014 met Euro 5 dieselmotor en automaat.
Dat is toch wel even different cook in vergelijking met de VW T4 Westfalia California uit 1991 die ik 2 jaar geleden nog had.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Multivan Generation »

@Hella, jij snapt het :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 613
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door MarkV »

Wat de gek er voor geeft :bonk
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

J vd Pal schreef: 22 dec 2021, 11:11 Het lukt mij niet om de plaatjes vanuit MP hier erop te krijgen. Als iemand mij dat uit kan leggen in een PM dan graag.
Vroeger kon je de foto's van MP met een rechter muisklik opslaan, maar dat gaat helaas niet meer.
Daardoor is het inderdaad een beetje gedoe. Je kan op de foto klikken zodat deze groot wordt weergegeven. Dan een Printscreen maken die je vervolgens in een Word-document plakt. In Word kan je dan wel het plaatje opslaan als afbeelding. Dan de screenprint bijsnijden tot je alleen de foto van de aangeboden camper overhoudt. Beetje omslachtig maar ik heb nog geen betere methode gevonden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Hella schreef: 22 dec 2021, 11:57 Die bus is dus bouwjaar 1999 (geadverteerd als modeljaar 2000).
In juni 1999 is een aantal veranderingen doorgevoerd in de California Coach. Daarom is het voor de uitvoering na die datum gebruikelijk om aan te geven dat het om modeljaar 2000 gaat.
De veranderingen zijn: andere keukendeurtjes, RVS kookplaat, andere kraan, schoonwatertank kleiner en aan de bestuurderskant, vulopening watertank aan buitenzijde, gasveren in het hefdak. Dus wel zinvol om aan te geven dat het om modeljaar 2000 gaat.
De prijs blijft hoog voor een 2-persoons camper van 23 jaar oud.
De prijs vergelijken met grotere (bus)campers is het vergelijken van appels met peren. Dat is een andere categorie campers voor een ander publiek en met andere (on)mogelijkheden. De kleine buscampers zoals de California's zijn relatief duur als je naar de ruimte kijkt maar zijn wel waardevaster dan de grotere campers.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Lambiek »

J vd Pal schreef: 22 dec 2021, 11:11 Een compactdak uit 1999 met 325.000 km van een particulier voor €27.500,= ???? En dan ook nog van binnen "mooier" gemaakt met verf en folie. Niet mijn ding.

https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... compactdak

Het lukt mij niet om de plaatjes vanuit MP hier erop te krijgen. Als iemand mij dat uit kan leggen in een PM dan graag.
Toch gewoon printsceen telefoon ??? En de foto dan plaatsen ? 1 seconde. Op samsung tel. Eventueel nog 1 seconde als je ze perse wilt bijsnijden.
Bijlagen
Screenshot_20211223-035559_Chrome.jpg
Screenshot_20211223-035604_Chrome.jpg
Lambiek
Berichten: 402
Lid geworden op: 04 sep 2013, 20:05

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Lambiek »

Hella schreef: 22 dec 2021, 11:57 Die bus is dus bouwjaar 1999 (geadverteerd als modeljaar 2000). En dan er (bieden vanaf) 27.500 voor vragen? Dat is crimineel.
Vanwaar die hype dat een VW bus zo aantrekkelijk is en dus duur moet zijn ?
De meesten (zeker de T4's) lopen op dit moment ook al keihard tegen diverse milieumaatregelen aan.
Ja er is een gebrek aan gebruikte campers, maar dat rechtvaardigt niet de huidige prijzen.
Maar voor een bedrag van ca 40.000 koop je toch wel een veel jongere buscamper die nog overal mag rijden en veel meer (binnen)ruimte biedt.
Heb zelf een Knaus Boxstar Street uit 2014 met Euro 5 dieselmotor en automaat.
Dat is toch wel even different cook in vergelijking met de VW T4 Westfalia California uit 1991 die ik 2 jaar geleden nog had.
Hoi , inderdaad natuurlijk is euro 5 beter. Maar in de milieu gekte ook al een fossiel. Ben benieuwd als binnenkort de milieu eisen nog verder op hol slaan. Dmv aanpassingen belasting voordeel op camper deisels.
Ook oldtimers zullen weer gewoon vol belast worden.

Dan zullen al deze diesels denk ik ineens nog 25% vd waarde overhouden. En alleen nog geschikt naar export Afrika ed. Als dat nog überhaupt nog mag.

Helaas, Maar !! het is toch eigenlijk ook raar dat , nu euro 5 en lager (ook geïmporteerde, wat natuurlijk belachelijkis ) worden, omgebouwd naar camper....en korting krijgen om met vervuild voertuig te gaan rijden ???

Tegenover wat er gaande is in het milieu.

Je hoeft geen glazenbol te hebben hiervoor.
Kijk hoe ze het grijskenten toen ineens hebben aan gepakt.
Alles wat geen euro 6temp of d is, is eigenlijk pure geld verspilling voor deze bezitters op korte termijn.

Oja
Dezelfde personen, leggen wel zonnepanelen ivm milieu en isoleren huis enz .voor het milieu

Ps, ik maak zelf ook gebruik kwart tarief....
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Multivan Generation »

Pas APK gehad,
Euro 5 met EGR en roetfilter.

Ik denk dat de foto genoeg zegt.
Bijlagen
20211215_151129.jpg
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Lambiek schreef: 23 dec 2021, 03:59
J vd Pal schreef: 22 dec 2021, 11:11 Het lukt mij niet om de plaatjes vanuit MP hier erop te krijgen. Als iemand mij dat uit kan leggen in een PM dan graag.
Toch gewoon printsceen telefoon ??? En de foto dan plaatsen ? 1 seconde. Op samsung tel. Eventueel nog 1 seconde als je ze perse wilt bijsnijden.
Ik had de methode beschreven voor op een PC omdat ik weetjewel meestal op de PC bekijk. Op een telefoon is het inderdaad veel simpeler.
In de Marktplaats app kan je op de foto tikken, deze wordt dan groot weergegeven. Scherm kwartslag draaien dan wordt de foto zelfs beeldvullend weergegeven en dan een printscreen maken. Hoef je ook niet meer bij te snijden.
Screenshot_20211223-105608.png
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Hella
Berichten: 279
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hella »

De prijs vergelijken met grotere (bus)campers is het vergelijken van appels met peren. Dat is een andere categorie campers voor een ander publiek en met andere (on)mogelijkheden. De kleine buscampers zoals de California's zijn relatief duur als je naar de ruimte kijkt maar zijn wel waardevaster dan de grotere campers.
[/quote]

Een nieuwe VW California kost zo'n beetje vanaf 80.000,--. Voor dat bedrag heb je ook een nieuwe buscamper van 6-6,5 meter lang.
Na mijn T4 California uit 1991 (in 2019 verkocht voor hetzelfde bedrag als ik hem in 2013 had gekocht) heb ik een Adria buscamper uit 2006 aangeschaft voor 26.000,--. Die camper heb ik helaas vanwege een klapband op de snelweg total loss gereden. Gelukkig all risk verzekerd en ik kreeg 31.000,-- uitgekeerd. Dus een VW kan waardevast genoemd worden, maar dat geldt zeker dus ook voor andere buscampers :yes
Het rijden met een VW busje gaat inderdaad makkelijker dan met een Fiat Ducato bus. Maar het grootste manco voor ons was toch wel het elke avond weer moeten opmaken van het bed beneden en de zeer beperkte ruimte als je binnen wilt zitten. Als je dat niet erg vindt dan is de VW T serie gewoon een ideale camper. :ikrij
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Hanz »

Hella schreef: 23 dec 2021, 13:45 Maar het grootste manco voor ons was toch wel het elke avond weer moeten opmaken van het bed beneden en de zeer beperkte ruimte als je binnen wilt zitten. Als je dat niet erg vindt dan is de VW T serie gewoon een ideale camper. :ikrij
Daarom zei ik ook : het zijn verschillende categorieën campers voor verschillende categorieën gebruikers. Prijzen vergelijken heeft daarom niet zoveel zin. Ik ken ook mensen die een fiets kopen voor een prijs waar een ander een knappe tweedehands auto voor koopt. Maar dat wil niet zeggen dat die fiets belachelijk duur is. Het is gewoon een zeer speciale fiets voor een specifieke sport en kost daarom veel geld.
En ook bij campers geldt: dé ideale camper voor iedereen bestaat niet. Ieder heeft zijn eigen specifieke wensen voor rijden en gebruik. En als een grote camper dan net zoveel kost als een kleine wil dat nog niet zeggen dat die grote camper goedkoop is of dat die kleine camper (te) duur is.

Maar terug naar de California waar het over ging; een tweepersoons California met compact dak van 1999 voor € 27.500 is in de markt voor kleine buscampers wel heel stevig aan de prijs.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door marrcel »

Dit is geen California Beach maar een multi ombouw met hele lage rest BPM. Meestal is dat een signaal dat er met schade is geimporteerd.
Het dak is merkloos. Het gat in het dak is klein. Dan hoefden de achter airco pijpen niet uit het dak of afgedopt te worden. Deze rijdt nog met de eerste distributie snaar. Kortom een el cheapo ombouw. De sticker moet worden uitgebreid met 2 letters stel ik voor, NObeach.
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... 0tdi-150pk
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Bijzondere campers op Marktplaats

Bericht door Multivan Generation »

marrcel schreef: 31 dec 2021, 21:50 Dit is geen California Beach maar een multi ombouw met hele lage rest BPM. Meestal is dat een signaal dat er met schade is geimporteerd.
Het dak is merkloos. Het gat in het dak is klein. Dan hoefden de achter airco pijpen niet uit het dak of afgedopt te worden. Deze rijdt nog met de eerste distributie snaar. Kortom een el cheapo ombouw. De sticker moet worden uitgebreid met 2 letters stel ik voor, NObeach.
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-e ... 0tdi-150pk
Ik denk dat jij het niet goed ziet.
Dit is een multivan beach, met een goedkoop hefdak, en eerste distributiesnaar klopt want die moet pas bij 210.000km vervangen te worden.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie