Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

handschakelbak vervangen bij een T5 130pk....

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

handschakelbak vervangen bij een T5 130pk....

Bericht door HP Hulscher »

wat zou dat kosten? ik weet al wel wat de dealer denkt dat het kost, maar ik stel me voor dat dat goedkoper moet kunnen.... Dus een (6)bak en montage..
Laatst gewijzigd door HP Hulscher op 11 jul 2007, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Mijn automaat werd vervangen... kosten ca. € 5500,- :ie
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Dat zou dan een totaal overtrokken prijs zijn. Kijk maar eens op deze site wat een high performance 6-bak maximaal kost:

http://store.summitracing.com/egnsearch ... 4294856890
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

eehhmm had ik al vermeld dat ik een bak voor een T5 zoek? of heb ik dat over het hoofd gezien... volgens mij zie ik op die site alleen bakken van amerikanen.... Nou ja, er is vast wel iemand die weet wat een handschakelbak kost, van een schadegeval of zo.....
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ik wil er alleen maar mee aantonen dat de zg. Europese premiummerken zoals VW veel te hoge prijzen berekenen voor onderdelen, zeker als je dit vergelijkt met de prijzen van Amerikaanse merken.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

ah dan heb je zeker gelijk! Zijn Europese bakken misschien efficiënter of zo, dat ze daarvoor meer techniek aan boord hebben, of duurdere techniek? want dat prijsverschil is inderdaad groot....
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Ik denk dat het met de hoge productie-aantallen te maken heeft. Er zijn bij de Amerikaanse merken slechts een beperkt aantal transmissies in omloop, die door Ford, Chrysler en General Motors gebruikt worden. Elk merk heeft wel zijn eigen aanpassingen.
Hierdoor wordt uiteindelijk de kostprijs lager. Over het algemeen zijn deze versnellingsbakken zeer robuust gebouwd. Ze vertonen weinig storingen en hebben een zeer lange levensduur. Daar kunnen ze in Europa een puntje aan zuigen.............................
Plaats reactie