Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ervaring met Osram nightbreaker laser

vragen over de T4
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door kroonhome »

Hoi allemaal,

Ik wil deze lampen ook gaan toepassen, H4 in de koplampen en H3 in de mistlampen.
Ik heb voor de H3 'Osram nightbreaker onbeperkt (unlimited)' gevonden op de site van AP-auto.nl, voor 2 stuks € 18,95. Heeft iemand ervaring met deze lampen, zelfde kleur als de H4?
Weet iemand hoe je de lampen (H3) kan wisselen in de mistlampen? Op dit moment geen idee hoe je daar bij komt. :nuts

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door kroonhome »

Bij powerbulbs punt com zag ik de H4 met 150% licht opbrengst (next generation), weet iemand waar deze in NL te koop zijn?
next generation
next generation
:ikrij
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door kroonhome »

Inmiddels al besteld bij powerbulbs, OSRAM night breaker laser (next generation) zowel H4 als H3.
We gaan het ervaren als ze geleverd zijn..... :groteogen
Wel een stuk duurder bij elkaar, totaal 55 pond

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door bvddobb »

kroonhome schreef: 17 dec 2018, 13:56 Bij powerbulbs punt com zag ik de H4 met 150% licht opbrengst (next generation), weet iemand waar deze in NL te koop zijn?
o.a. bij www.autolampen.nl
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door kroonhome »

Hoi Bart en Marga,

Dank voor waar je ze in NL kan bestellen, inmiddels al besteld in UK zonder verzendkosten.
Hebben jullie de lampjes al gemonteerd? Zoja wat zijn de ervaringen m.b.t. de licht opbrengst en de kleur? :groteogen

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door bvddobb »

kroonhome schreef: 17 dec 2018, 16:47 Hebben jullie de lampjes al gemonteerd? Zoja wat zijn de ervaringen m.b.t. de licht opbrengst en de kleur? :groteogen
Kunnen er nog weinig van zeggen: hier in de stad of op de grote weg merken we weinig verschil. 3e Kerstdag vertrekken we naar Zweden, daar zou het wel moeten uitmaken, zeker i.c.m. onze nieuwe koplampunits (de oude hadden flink ingebrande spiegels bij het dimlicht). Tweede week januari weten we meer!
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door busbart »

bvddobb schreef: 17 dec 2018, 21:25
kroonhome schreef: 17 dec 2018, 16:47 Hebben jullie de lampjes al gemonteerd? Zoja wat zijn de ervaringen m.b.t. de licht opbrengst en de kleur? :groteogen
nieuwe koplampunits (de oude hadden flink ingebrande spiegels bij het dimlicht).
heeft zeker iemand eens 100 of 130W lampen ingehad?

Overigens heb ik in mijn bus de nightbraker H4 geplaatst, maar ik vind het niet zo spectaculair, is gewoon goed licht, maar niet speciaal heb ik het idee?
Groet, Bart
NLinGER
Berichten: 82
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:30

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door NLinGER »

In combinatie met een relais system (H4-booster bijv.) merk ik wel degelijk verschil. Onze oude bussen krijgen evenvoudig te weinig spanning wat voor schlechte lichtopbrengst zorgt.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door bvddobb »

busbart schreef: 18 dec 2018, 13:43
bvddobb schreef: 17 dec 2018, 21:25 nieuwe koplampunits (de oude hadden flink ingebrande spiegels bij het dimlicht).
heeft zeker iemand eens 100 of 130W lampen ingehad
Nee, het schijnt een bekend probleem bij de T5.1 Multivan-lampen. Ook met de voorgeschreven H7 lampen branden ze in.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door Hanz »

busbart schreef: 18 dec 2018, 13:43 Overigens heb ik in mijn bus de nightbraker H4 geplaatst, maar ik vind het niet zo spectaculair, is gewoon goed licht, maar niet speciaal heb ik het idee?
Het verschil is inderdaad niet spectaculair want uiteindelijk is de koplampunit nog ongewijzigd, maar er is wel een duidelijk verschil, zowel in zien als in gezien worden. Overigens heb ik de Philips X-tremeVision en niet de Osram Nightbreaker. In de mistlampen normale Philips H3 lampen en wat kleur betreft geven ze hetzelfde licht.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
busbart
Berichten: 655
Lid geworden op: 01 sep 2008, 20:19

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door busbart »

[/quote]

Nee, het schijnt een bekend probleem bij de T5.1 Multivan-lampen. Ook met de voorgeschreven H7 lampen branden ze in.
[/quote]

de oude duitse kwaliteit moet je steeds verder zoeken, triest :nuts
Groet, Bart
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door Deskman »

bvddobb schreef: 18 dec 2018, 17:41 Nee, het schijnt een bekend probleem bij de T5.1 Multivan-lampen. Ook met de voorgeschreven H7 lampen branden ze in.
Ik heb toen mijn eerste H7 doorgebrand was deze Nightbreakers er in gezet. Mooi helder licht. Maar binnen de kortste keren begonnen mijn reflectoren in te branden. Heb er nu weer gewone Osram longlife in en ben nog (steeds) op zoek naar koplampunits die wat meer kunnen verdragen, qua warmte. Wat heb jij er nu in zitten, qua units?
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door bvddobb »

Deskman schreef: 21 dec 2018, 12:40
bvddobb schreef: 18 dec 2018, 17:41 Nee, het schijnt een bekend probleem bij de T5.1 Multivan-lampen. Ook met de voorgeschreven H7 lampen branden ze in.
Wat heb jij er nu in zitten, qua units?
Wij hebben er uiteindelijk gewoon weer originele VW T5.1 Multivankoplampen in gezet. Gewoon, omdat we voor een heel mooi prijsje een originele, ongebruikte set van een WJWeller konden overnemen. De oude waren na 10 jaar dan wel ingebrand, maar nog niet met een zodanige verstoring van het lichtbeeld dat dat tot afkeur leidde. Deze houden het wel weer 10 jaar, dachten we zo. Dan zien we weer...
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 297
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door Deskman »

Dan ga ik maar voor de getipte DEPA van eBay. We zien wel wat er van komt.

Mijn lampen zijn flink ingebakken maar ook nog niet genoeg om hem afgekeurd te krijgen. Maar mooi is anders.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: ervaring met Osram nightbreaker laser

Bericht door kroonhome »

Beste allemaal,

Al eerder een poging gedaan om de mistlamp kappen er af te krijgen, is toen niet gelukt, echter vandaag met iets meer geweld is het wel gelukt.
De kappen bleken tegen de carrosserie aan te zitten, door de bevestigingsschroeven van de mistlampen wat te lossen kwam er meer ruimte voor het afnemen en weer terug plaatsen van de kappen.
linker mistlamp nieuw vanuit rijrichting gezien
linker mistlamp nieuw vanuit rijrichting gezien
beide mistlampen en rechter koplamp nieuw vanuit rijrichting gezien
beide mistlampen en rechter koplamp nieuw vanuit rijrichting gezien
alle lampen nieuw vanuit rijrichting gezien
alle lampen nieuw vanuit rijrichting gezien
Op de foto's is het slecht te zien maar vooral de koplampen geven meer licht, het licht is ook wat witter is mijn indruk.
Echt spectaculair is het allemaal niet, misschien is het effect beter als het donker is.

Gezien het feit dat deze lampen minder lang meegaan zou ik dit niet opnieuw doen omdat m.i. het effect van meer licht minimaal is. Ik moet wel vermelden dat er al 9 jaar Philips extreem lampen in zaten die destijds al meer licht gaven dan de standaard halogeen lampen :groteogen
Hopelijk hebben jullie iets aan mijn verslag...... :toppie

Groetjes,
Arjan
:ikrij
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Plaats reactie