Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Warme start

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prince-_-
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 apr 2007, 14:24
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Warme start

Bericht door Prince-_- »

Mijn moeder haar T4 (2.5 benzine, automaat) heeft veel problemen met de warme start, als je de auto 5 minuten stillegt (bv om te tanken) wil die heel moeilijk starten. De startmotor draait rond maar de motor slaat niet aan. Als je die dan nog 5 minuten laat stilstaan slaat die bijna altijd in 1 keer aan.

En ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar als we een rit doen van 30-40km staat de motor drie kwartier daarna nog warm, is dit normaal?

Alvast Bedankt :-)

Wouter
Gebruikersavatar
Prince-_-
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 apr 2007, 14:24
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Prince-_- »

niemand die iets weet? Het lijkt of hij geen ontsteking krijgt..
Gebruikersavatar
ron832
Berichten: 136
Lid geworden op: 17 jan 2007, 00:18
Locatie: Sittard

Bericht door ron832 »

Kan misschien lucht in de benzineslang zijn. Ik geloof dat dat vapour lock heet.
Door de warmte ontstaat een luchtbel in de benzineslang die dan geen brandstof meer doorlaat.
Ik ben geen kenner met het zou kunnen.

Succes
RON 832 CARAVELLE GP 2.0 TDI 140PK

http://www.toko-elly.nl
http://www.brandweersittard.com
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: Warme start

Bericht door Wim T4 935 »

Prince-_- schreef:En ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar als we een rit doen van 30-40km staat de motor drie kwartier daarna nog warm, is dit normaal?
Zeker bij een buitentemparatuur van 20 graden of meer is dit normaal.

Het startprobleem heeft mijns inziens te maken met het feit dat het motormanagement verkeerde info krijgt over de motortemperatuur maar ik weet niet of dat gestuurd wordt door een sensor of een thermische schakelaar. Dit laatste gebruikte de VW groep in het verleden in de grotere benzine motoren.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Prince-_-
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 apr 2007, 14:24
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Prince-_- »

die vapour lock ga ik eens bekijken, ik ga wss alle brandstofslangetjes onder de kap vervangen, kost niet heel veel.. (moet ik ergens op letten als ik dat doe?)

en dat van die sesor of thermische schakelaar kan ik eens laten bekijken in de garage (de vorige keer hebben we de computer laten uitlezen maar daar stonden er geen fouten in..)

toch al bedankt :lach

voor de rest.. :T44EVER :happy
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33821
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

ja ik zou niet roken tijdens de werkzaamheden, je kunt immers nooit weten met benzinedampen :ie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Prince-_-
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 apr 2007, 14:24
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Prince-_- »

ik heb de benzineleidingen vervangen maar het probleem blijft, nu heb ik er een buisje vantussen gehaald dat een rechte hoek maakt en overal slangenklemmetjes geplaatst

maar nu heb ik een vraagje

Afbeelding
Afbeelding

deze (slechte, sorry daarvoor..) foto's zijn getrokken boven de collector.
dat bovenste buisje gaat naar de benzinepomp en dat rechtse gaat naar een aansluiting, rechts op de kop. Maar nu komt de vraag, moet ik dat gebogen buisje ook vervangen? Ik krijg het nl niet los. En voor wat is dat buisje dat een rechte hoek maakt en eindigd in een soort plug (rechts van dat "blokje")?
Gebruikersavatar
keescv
Berichten: 472
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:50
Locatie: anna paulowna

Bericht door keescv »

ik denk zelf dat in die 5 minuten er toch benzine wegdampt zeker als de injectorregeling of hoe dat heet of carburateur benzine wegdampt of ergens weglekt zodat de boel verzuipt.

ik weet dat vroeger de fiat uno er ook last van had ,zeker bij hoge tempraturen buiten.

maar goed ben zelf ook een leek dus denk doe eens een gok.
j.d.hukema
Berichten: 849
Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
Locatie: groningen

probleem

Bericht door j.d.hukema »

Ik heb vroeger[klinkt heel lang geleden]ook in een t4 benzine gereden en daar bleef de chokeklep van hangen en dan verzuipt hij .Misschien even laten controleren.

Dick Groningen
Gebruikersavatar
Prince-_-
Berichten: 59
Lid geworden op: 24 apr 2007, 14:24
Locatie: Oost-Vlaanderen (België)

Bericht door Prince-_- »

de chokeklep? maar de choke werkt normaal, als hij koud staat dan draaid hij 1000 toeren en daarna zakt dat terug, als hij verzuipt zou hij toch moeten starten al is het niet deftig?

vandaag weer iets ontdekt, we moesten naar de glascontainer (hier +-1km verder) dus ik start, na een tijdje valt de choke uit (zoals altijd) daar stop ik em leg ik hem stil, de temperatuur van de motor staat 1 streepje boven het minimum (die 3 streepjes). M'n moeder doet het glas in de container en da auto wil niet starten, na daar 2 minuten gewacht (en 1 keer proberen) te hebben dus ik het gas ff in terwijl ik de sleutel omdraai en hij start alsof er niets is.

M'n moeder zegt da ze da vroeger ook al geprobeerd heeft maar ze heeft gas gegeven terwijl ze aan het proberen was (dus niet ervoor..) en dat niet echt verschil maakt.

Dit gaat m'n petje te boven...
Plaats reactie