Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Warme start
Warme start
Mijn moeder haar T4 (2.5 benzine, automaat) heeft veel problemen met de warme start, als je de auto 5 minuten stillegt (bv om te tanken) wil die heel moeilijk starten. De startmotor draait rond maar de motor slaat niet aan. Als je die dan nog 5 minuten laat stilstaan slaat die bijna altijd in 1 keer aan.
En ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar als we een rit doen van 30-40km staat de motor drie kwartier daarna nog warm, is dit normaal?
Alvast Bedankt :-)
Wouter
En ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar als we een rit doen van 30-40km staat de motor drie kwartier daarna nog warm, is dit normaal?
Alvast Bedankt :-)
Wouter
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: Warme start
Zeker bij een buitentemparatuur van 20 graden of meer is dit normaal.Prince-_- schreef:En ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft, maar als we een rit doen van 30-40km staat de motor drie kwartier daarna nog warm, is dit normaal?
Het startprobleem heeft mijns inziens te maken met het feit dat het motormanagement verkeerde info krijgt over de motortemperatuur maar ik weet niet of dat gestuurd wordt door een sensor of een thermische schakelaar. Dit laatste gebruikte de VW groep in het verleden in de grotere benzine motoren.
Groeten van Wim
die vapour lock ga ik eens bekijken, ik ga wss alle brandstofslangetjes onder de kap vervangen, kost niet heel veel.. (moet ik ergens op letten als ik dat doe?)
en dat van die sesor of thermische schakelaar kan ik eens laten bekijken in de garage (de vorige keer hebben we de computer laten uitlezen maar daar stonden er geen fouten in..)
toch al bedankt
voor de rest..
en dat van die sesor of thermische schakelaar kan ik eens laten bekijken in de garage (de vorige keer hebben we de computer laten uitlezen maar daar stonden er geen fouten in..)
toch al bedankt
voor de rest..
- Multivan Generation
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
ik heb de benzineleidingen vervangen maar het probleem blijft, nu heb ik er een buisje vantussen gehaald dat een rechte hoek maakt en overal slangenklemmetjes geplaatst
maar nu heb ik een vraagje
deze (slechte, sorry daarvoor..) foto's zijn getrokken boven de collector.
dat bovenste buisje gaat naar de benzinepomp en dat rechtse gaat naar een aansluiting, rechts op de kop. Maar nu komt de vraag, moet ik dat gebogen buisje ook vervangen? Ik krijg het nl niet los. En voor wat is dat buisje dat een rechte hoek maakt en eindigd in een soort plug (rechts van dat "blokje")?
maar nu heb ik een vraagje
deze (slechte, sorry daarvoor..) foto's zijn getrokken boven de collector.
dat bovenste buisje gaat naar de benzinepomp en dat rechtse gaat naar een aansluiting, rechts op de kop. Maar nu komt de vraag, moet ik dat gebogen buisje ook vervangen? Ik krijg het nl niet los. En voor wat is dat buisje dat een rechte hoek maakt en eindigd in een soort plug (rechts van dat "blokje")?
ik denk zelf dat in die 5 minuten er toch benzine wegdampt zeker als de injectorregeling of hoe dat heet of carburateur benzine wegdampt of ergens weglekt zodat de boel verzuipt.
ik weet dat vroeger de fiat uno er ook last van had ,zeker bij hoge tempraturen buiten.
maar goed ben zelf ook een leek dus denk doe eens een gok.
ik weet dat vroeger de fiat uno er ook last van had ,zeker bij hoge tempraturen buiten.
maar goed ben zelf ook een leek dus denk doe eens een gok.
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
probleem
Ik heb vroeger[klinkt heel lang geleden]ook in een t4 benzine gereden en daar bleef de chokeklep van hangen en dan verzuipt hij .Misschien even laten controleren.
Dick Groningen
Dick Groningen
de chokeklep? maar de choke werkt normaal, als hij koud staat dan draaid hij 1000 toeren en daarna zakt dat terug, als hij verzuipt zou hij toch moeten starten al is het niet deftig?
vandaag weer iets ontdekt, we moesten naar de glascontainer (hier +-1km verder) dus ik start, na een tijdje valt de choke uit (zoals altijd) daar stop ik em leg ik hem stil, de temperatuur van de motor staat 1 streepje boven het minimum (die 3 streepjes). M'n moeder doet het glas in de container en da auto wil niet starten, na daar 2 minuten gewacht (en 1 keer proberen) te hebben dus ik het gas ff in terwijl ik de sleutel omdraai en hij start alsof er niets is.
M'n moeder zegt da ze da vroeger ook al geprobeerd heeft maar ze heeft gas gegeven terwijl ze aan het proberen was (dus niet ervoor..) en dat niet echt verschil maakt.
Dit gaat m'n petje te boven...
vandaag weer iets ontdekt, we moesten naar de glascontainer (hier +-1km verder) dus ik start, na een tijdje valt de choke uit (zoals altijd) daar stop ik em leg ik hem stil, de temperatuur van de motor staat 1 streepje boven het minimum (die 3 streepjes). M'n moeder doet het glas in de container en da auto wil niet starten, na daar 2 minuten gewacht (en 1 keer proberen) te hebben dus ik het gas ff in terwijl ik de sleutel omdraai en hij start alsof er niets is.
M'n moeder zegt da ze da vroeger ook al geprobeerd heeft maar ze heeft gas gegeven terwijl ze aan het proberen was (dus niet ervoor..) en dat niet echt verschil maakt.
Dit gaat m'n petje te boven...