Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Slaap hefdak t4 ot. T4 nt. En t5

vragen over de T4
Plaats reactie
Erikk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 aug 2018, 12:14

Slaap hefdak t4 ot. T4 nt. En t5

Bericht door Erikk »

Hallo.

Mijn naam is erik en ik kom uit de buurt van Arnhem.
Ik rijd een t4 camper met westfalia hefdak van 1998met een 1.9td. Nu word mijn bussie al wat ouder en met de nieuwe milieu regels ben ik bang dat ik er straks nergens meer in mag.

Daarom vroeg ik mij een paar dingen af..

Is er een europese uitzondering voor campers kwa milieu regels?
Past het hefdak ook op een nieuwer type t4?

Past het hefdak toevallig ook op een t5? Want dan overweeg ik om de camper over te bouwen in een t5 bus en deze dan om te keuren.

Mvg. Erikk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33897
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Slaap hefdak t4 ot. T4 nt. En t5

Bericht door Multivan Generation »

Past op een nieuwer type T4.
Niet op een T5, die heeft een heel ander dak.
De nieuwere dakontwerpen hebben een vaste polyester spoiler voor de T5 waardoor het dak veel stiller is geworden..

Je kunt het busje natuurlijk ook compleet verkopen, daar is wel vraag naar hoor..

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: Slaap hefdak t4 ot. T4 nt. En t5

Bericht door brecht »

of blijf rijden tot je merkt dat je angst gegrond is :)

Om nu zo'n operatie uit te voeren omdat je misschien straks ergens niet heen kan waar je misschien heen zou willen... (tenzij je nu al veel in Centrum Utrecht of zo komt, dan is het nu al nodig lijkt me). Of als het nog "erger" wordt dan stop je nu geld en moeite in een t5 die straks ook nergens in mag.

Persoonlijk hoef ik toch de stad niet in met de camper, maar dat hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je reisgedrag is, daar kan ik niks over zeggen. Over een uitzondering voor Campers staat hier
https://www.nkc.nl/advies/wetgeving/milieu/?fromsso=1
en hier
https://www.camptoo.nl/blog/blog/2017/0 ... pa-rijden/ best wat info (lang leve google)

Ik voel ook wel mee met Multivan: tenzij je erg van klussen houdt of erg gehecht bent aan je huidige camper (ook daar kan ik niets over zeggen :) ) lijkt het me makkelijker om je 98'er T4 te verkopen en er een aan te schaffen die nu wel nog in bepaalde milieuzones mag.
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Slaap hefdak t4 ot. T4 nt. En t5

Bericht door odorf »

Is er een europese uitzondering voor campers kwa milieu regels?
Nope
Lang leve de EU, sterker nog, in onze nederlandse steden gelden al allemaal verschillende regeltjes. In de rest van Europa is dat ook.

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie