Ik heb iets olielekkage bij de rode pijlen.
Maar als ik kijk zit de kunststof buis (gele pijl 1) los aan de turbo kant (gele pijl 2) wat los.
Vraag 1 Hoort deze buis niet met een slangklem vast te zitten?
Vraag 2 kan deze olielekkage hier van komen?
indien niet waar kan deze olie dan weg komen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Olie lekkage
Olie lekkage
T4 California Event 2.5TDI 2002
- Multivan Generation
- Berichten: 33896
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Olie lekkage
Er hoort bij een 88 en 102 pk TDI een rubberen ring op de turbo te zitten.
Die wil wel eens wat platter worden.
Ook door de warmteafgifte van de turbo, wordt de diameter van de aanzuigbuis (1) wat ruimer.
Origineel hoort er geen slang klem op te zitten,
maar je kunt er altijd eentje omheen zetten om weer een goede dichte aansluiting te krijgen.
Wel bij een koude motor doen (veiligheid --> warmte)
De carter ontluchtingsslang zit aangesloten op de aanzuigbuis, dus ja de olie kan ook daar vandaan komen.
Groeten Peter
Die wil wel eens wat platter worden.
Ook door de warmteafgifte van de turbo, wordt de diameter van de aanzuigbuis (1) wat ruimer.
Origineel hoort er geen slang klem op te zitten,
maar je kunt er altijd eentje omheen zetten om weer een goede dichte aansluiting te krijgen.
Wel bij een koude motor doen (veiligheid --> warmte)
De carter ontluchtingsslang zit aangesloten op de aanzuigbuis, dus ja de olie kan ook daar vandaan komen.
Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Olie lekkage
Dank voor je duidelijke uitleg.
Ik ga een rubberen ring halen.
Mogelijk is dan de lekkage ook weer verleden tijd...
Ik ga een rubberen ring halen.
Mogelijk is dan de lekkage ook weer verleden tijd...
T4 California Event 2.5TDI 2002