Hallo, zaterdagavond bus starten,
een keer rond en niks, 2e keer klikkerde klik, accu dood.
Dan maar even met mijn zoon z'n auto en verder de fiets.
Geen signalen of gekke dingen gehad van te voren, gewoon in een keer finito.
De volgende ochtend deed de centrale vergrendeling zelfs niets meer. Accu doorgemeten en nog maar ca 5 volt! echt dood dus.
Er zat een (nog originele?) 95 AH in, vanochtend hadden ze alleen nog een 70 AH staan, dus die maar genomen.
Tik, lopen.
Na opnieuw instellen van de klok, radio en dakje werkt dat dus allemaal weer (dagteller op nul, oke) .
Moet er verder nog iets gedaan worden, met VAGcom of zo? want ik zie nu wel een vreemd fenomeen dat nadat de motor draaid pas de toeren gaan aanwijzen (wel juiste toeren op gehoor, maar wacht even met aangeven dus)
Ron.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Accu vervangen
- Multivan Generation
- Berichten: 33891
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
voor een 4 cylinder is 70 Ah net genoeg,
voor een 5 cylinder lijkt het me weinig als je weet dat bij gloeien per gloeikaars bijna 15 Amp getrokken wordt.
Liever wat overcapaciteit ivm koude winters.
voor een 5 cylinder lijkt het me weinig als je weet dat bij gloeien per gloeikaars bijna 15 Amp getrokken wordt.
Liever wat overcapaciteit ivm koude winters.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...