Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

electronisch gaspedaal vs mechanisch

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
jeroenH
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 jun 2017, 18:22

electronisch gaspedaal vs mechanisch

Bericht door jeroenH »

Dag allemaal,

Bij de ombouw van diesel naar benzine (AVT) kwam ik erachter dat er een electronisch gasklephuis was gemonteerd. De motor heeft een 3.5 simos ECU, dus ik denk dat electronisch de beste optie is. Ik vroeg me af, omdat ik regelmatig lees dat electronische gaspedalen nogal eens stuk gaan, of het kwa veiligheid misschien toch niet beter is om een mechanisch gasklephuis te monteren en dito gaspedaal? Zou de ECU nog goed kunnen werken met een mechanische bediening?

groeten,

Jeroen
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: electronisch gaspedaal vs mechanisch

Bericht door Pascal-141 »

jeroenH schreef: 04 mar 2019, 15:25 Dag allemaal,

Bij de ombouw van diesel naar benzine (AVT) kwam ik erachter dat er een electronisch gasklephuis was gemonteerd. De motor heeft een 3.5 simos ECU, dus ik denk dat electronisch de beste optie is. Ik vroeg me af, omdat ik regelmatig lees dat electronische gaspedalen nogal eens stuk gaan, of het kwa veiligheid misschien toch niet beter is om een mechanisch gasklephuis te monteren en dito gaspedaal? Zou de ECU nog goed kunnen werken met een mechanische bediening?

groeten,

Jeroen
Heb in de afgelopen 20 jaar, en vele t4 verder , nog maar 1x een defect gaspedaal (potentiometer) gehad . Dus zo vaak gaan ze niet kapot hoor .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
jeroenH
Berichten: 30
Lid geworden op: 26 jun 2017, 18:22

Re: electronisch gaspedaal vs mechanisch

Bericht door jeroenH »

Ok Pascal, dank, dat geeft vertrouwen! :-)
Plaats reactie