Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

help!2.4 D loopt soms op 4 dan op 5 cilinders??

vragen over de T4
Plaats reactie
frankyboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2007, 03:20
Locatie: Eindhoven

help!2.4 D loopt soms op 4 dan op 5 cilinders??

Bericht door frankyboy »

Ik heb onlangs een T4 2.4 D aangeschaft en deze heeft het verschijnsel dat als ik hem start en hij is uitgezet op 5 cil.dan start hij ook op 5,klein beetje en kort rookt ie even en loopt zeer mooi maar zogauw ik een paar keer gas geef of wegrijdt tot ik aan zijn drie ben dan loopt ie opeens op 4 cilinders en rookt dan natuurlijk.Als ik dan stop en een paar keer flink gas geef dan loopt ie weer op 5 totdat ik een paar keer gas geef valt ie weer op 4.Als ie op 5 stationair loopt en ik kom niet aan het gas dan blijft ie wel een half uur mooi op 5 lopen maar owee als ik aan het gas kom.Weet geen raad meer,kan iemand mij helpen,is het een verstuiver of misschien de pomp?
Help aub!
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ik hou het op een verstuiver!!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
frankyboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2007, 03:20
Locatie: Eindhoven

Bericht door frankyboy »

Dank je voor je reactie Harry,ik hoop dat het een verstuiver is want kan mij ook niet voorstellen dat de pomp alleen op 1 verstuiver druk verliest.heb inmiddels ontdekt dat het de derde cilinder is die het af laat weten dus zal van de week de verstuiver eruit draaien en laten testen,dan weet ik het zeker.
gr.Frank.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

hallo,
misschien een idee, om ze dan meteen allemaal te laten testen, reinigen en opnieuw laten afstellen?

Ze zijn toch ook allemaal even oud, en nu is het deze, de volgende keer weer een andere..
Maar dat is zomaar een idee hoor :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
frankyboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 aug 2007, 03:20
Locatie: Eindhoven

Bericht door frankyboy »

Goed idee,Peter,maar als deze slecht blijkt te zijn zet ik er meteen vijf nieuwe in,dan ben ik er toch ook vanaf?
gr.Frank.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

dan ben je er ook vanaf, alleen heb je dan ook een groter gat in je portemonnee :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie