Hulp gevraagd ik zit in het buitenland, en er is hier geen garage die de now how heeft van de turbo, het probleem is ontstaan tijdens het rijden mn motervermogen viel terug en de turbo fluit niet meer, de LMM is vervangen
maar daar ligt het ook niet aan,heeft iemand dit is meegemaakt of ervaring mee en wat zou t kunnen zijn, graag advies en tips
BVD
Ap
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
motorvermogen neemt af: turbo fluit ook niet meer
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Als het schoepenwiel echt kapot is (schoepen eraf/stukgeslagen) dan kan het zijn dat er iets door je turbo gevlogen is.
Is het de uitlaatzijde, dan is er in elk geval geen troep je motor ingegaan van de turbo.
Je hebt wel kans dat er puin van de turbo in je kat is blijven hangen..
Is het de inlaatzijde en heb je een intercooler, dan kan het nog meevallen, dan zit de meeste troep van de turbo in je intercooler.... deze dus goed proberen schoon te spoelen/blazen (in tegengestelde richting als de lucht er normaal door gaat)
Hoe dan ook, ik zou VOOR montage van een nieuwe turbo eerst proberen te achterhalen wat de oorzaak is geweest en eventuele resten van de oude turbo zo veel mogelijk uit je motor in- en uitlaattraject verwijeren, zodat je niet gelijk je nieuwe turbo naar de haaien helpt....
Is het de uitlaatzijde, dan is er in elk geval geen troep je motor ingegaan van de turbo.
Je hebt wel kans dat er puin van de turbo in je kat is blijven hangen..
Is het de inlaatzijde en heb je een intercooler, dan kan het nog meevallen, dan zit de meeste troep van de turbo in je intercooler.... deze dus goed proberen schoon te spoelen/blazen (in tegengestelde richting als de lucht er normaal door gaat)
Hoe dan ook, ik zou VOOR montage van een nieuwe turbo eerst proberen te achterhalen wat de oorzaak is geweest en eventuele resten van de oude turbo zo veel mogelijk uit je motor in- en uitlaattraject verwijeren, zodat je niet gelijk je nieuwe turbo naar de haaien helpt....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Daarom bij een kapotte turbo, waar dus een schoepenwiel van uit elkaar is geslagen en nu alleen nog maar metaal deeltjes zijn. Altijd de intercooler meevervangen. Voor de rest alle laadluchtslangen door spoelen of blazen.
Kijk tevens even naar de uitlaat en inlaat trajest in de kop hier kunnen ook metaal deeltjes zwerfen en klep kapot maken, waardoor je nog verder van huis bent.
Als je de turbo niet wilt laten vervangen in het buitenland ivm veel te duur.
Laat hem dan afslepen (kost veel geld, tenzij je lid bent van de anwb), je kunt naar huis rijden maar dan moet je wel de oliekanalen naar de turbo afsluiten en tevens de laadluchtslangen controleren op metaal deeltjes.
Kijk tevens even naar de uitlaat en inlaat trajest in de kop hier kunnen ook metaal deeltjes zwerfen en klep kapot maken, waardoor je nog verder van huis bent.
Als je de turbo niet wilt laten vervangen in het buitenland ivm veel te duur.
Laat hem dan afslepen (kost veel geld, tenzij je lid bent van de anwb), je kunt naar huis rijden maar dan moet je wel de oliekanalen naar de turbo afsluiten en tevens de laadluchtslangen controleren op metaal deeltjes.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options