Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brandstofmeter

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maurice 858
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 jan 2007, 20:56
Locatie: Westfriesland

Brandstofmeter

Bericht door Maurice 858 »

Hoi,

Als mijn brandstofmetertje richting rode gebied gaat, krijgt ie af en toe kuren.
De ene keer staat ie in het rood, de volgende keer na starten geeft ie weer aan dat er nog een litertje of 20 in de tank moet zitten. Iemand een idee wat dit kan zijn, en eventueel een oplossing hiervoor? Ik rij een T4 1900 TD 1998. Alvast bedankt voor de info.

groeten Maurice
Ik heb een hekel aan bumperklevers, vandaag had ik er wéér eentje voor me!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb hetzelfde probleem,

Mij werd gezegd hier (heb de vraag gesteld in ander topic over tankinhoud) dat het aan het vlotterelement in de tank ligt en dat je daar bij kunt als je dr stoel(en) uitbouwt en vloerbedekking wegneemt, onder de vloerbedekking zit een deksel waarond het tankelement in de tank bereikbaar is.

De print zou niet 100% diesel bestendig zijn en aangetast zijn waardoor dit euvel naar voren komt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Maurice 858
Berichten: 183
Lid geworden op: 15 jan 2007, 20:56
Locatie: Westfriesland

Bericht door Maurice 858 »

Roger,

Heb jij de boel vervangen, zo ja :nouwatkostdat of rij je er gewoon mee verder met het idee gewoon op tijd te tanken? Het is een beetje vervelend zo, wil graag dat alles goed functioneert.

Maurice
Ik heb een hekel aan bumperklevers, vandaag had ik er wéér eentje voor me!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik heb op het moment grotere problemen met motormanagement en/of inspuitpomp/verstuivers en heb dus nog niets aan het tankmeterprobleem gedaan.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie