Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4->Vito... What to do???
T4->Vito... What to do???
Hallo mensen... Ik zit hevig in twijfel. Ik heb een t4 westfalia california uit 1991 die helemaal oke is en ook een mooie auto. Dat kost best veel maandelijks qua financiele centjes.
Nu zit ik er dus aan te denken om beide weg te doen en dan een 2002/2003 vito marco polo te kopen... Een 112 CDI en die als dagelijks vervoer te gaan gebruiken...
Maar is dat wel verstandig... Zijn die dingen een beetje waardevast? Roestvast? Betrouwbaar? Of ben ik hier zowiezo aan het vloeken in de kerk???
Nu zit ik er dus aan te denken om beide weg te doen en dan een 2002/2003 vito marco polo te kopen... Een 112 CDI en die als dagelijks vervoer te gaan gebruiken...
Maar is dat wel verstandig... Zijn die dingen een beetje waardevast? Roestvast? Betrouwbaar? Of ben ik hier zowiezo aan het vloeken in de kerk???
Re: T4->Vito... What to do???
Lekker blijven rijden in je T4 als het financieel mogelijk is. Bij een dergelijk oude Vito kom je vast ook allerhande financiële verassingen tegen. Daarenboven, het type dat jij noemt heeft nu niet echt een super reputatie. MB had in deze periode een probleem met haar lakstraat.
Re: T4->Vito... What to do???
Het prijsverschil tussen een T4 en Vito van dezelfde leeftijd zegt genoeg denk ik.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Re: T4->Vito... What to do???
Ik heb er een de mb vito 112cdi. Marcopolo 2001.
Top bus, 2 duimen omhoog van de monteur vwb roest.
Top bus, 2 duimen omhoog van de monteur vwb roest.
Re: T4->Vito... What to do???
Hmmm, ja zit allemaal wel wat in inderdaad... Lijkt me als je er eentje kan vinden die meevalt met roest dat je een gokje kunt nemen. Een t4 uit '91 heeft ook niet het eeuwige leven en roest ook.
Zijn die dingen motorisch een beetje betrouwbaar?
Zijn die dingen motorisch een beetje betrouwbaar?
- Pascal-141
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T4->Vito... What to do???
Heb jij geluk zeg , je hebt een zeldzaamheid gevonden
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T4->Vito... What to do???
Als je dan toch iets nieuwers/sterkers wilt, dan zou ik op zoek gaan naar een T4 met 75 kW TDI uit 2002 of 2003. Heb je imo een veel betere bus, nauwelijks problemen met milieuzones (vooralsnog) met die bouwjaren en een sterke, oerbetrouwbare en waardevaste bus.
Re: T4->Vito... What to do???
Ik denk dat een MB Vito uit 2002/2003 weleens veel duurder kan uitpakken dan jouw huidige T4 uit 1991. Denk hierbij ook aan de verzekering als je deze tegen diefstal wil verzekeren bijvoorbeeld.Chris1974 schreef: ↑18 jan 2020, 23:53 Hallo mensen... Ik zit hevig in twijfel. Ik heb een t4 westfalia california uit 1991 die helemaal oke is en ook een mooie auto. Dat kost best veel maandelijks qua financiele centjes.
Nu zit ik er dus aan te denken om beide weg te doen en dan een 2002/2003 vito marco polo te kopen.
Waarom zou je de T4 opruimen wanneer deze helemaal ok is. Ook een MB Vito uit 2002/2003 komt straks ook niet meer de milieu zones in
Wanneer de T4 de geest geeft is er geen man overboord, een ruilmotor of een andere versnellingsbak hoeft niet veel te kosten en de kans daarop is klein bij goed onderhoud, de betrouwbaarheid van een MB Vito ik ook maar zo zo
Dus lekker doorrijden en onthaasten met de T4...…..
Nu al 13 jaar onderweg met eerst een T4 102 pk en later met een 151 pk en naast het normale onderhoud geen extra kosten gehad behalve op een setje gloeistiften na.
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Re: T4->Vito... What to do???
er zijn de laatste jaren zoveel T4's vanuit de mileuzones in de demontage gekomen dat er voldoende onderdelen zijn om de T4 nog jaren te kunnen laten rijden.
grote kans dat vanaf 2030 auto's met een interneverbrandingsmotor nergens meer welkom zijn. ik zou nu geen geen lange termijn beslissing willen nemen met een auto, van welk merk dan ook. Tegen die tijd zijn alle ouderwetse auto's hun gewicht in oud-ijzer waard.
5 jaar geleden was er nog helemaal geen discussie, nu is autofabrikant tesla meer waard dan VW. De veranderingen gaan heel snel.
grote kans dat vanaf 2030 auto's met een interneverbrandingsmotor nergens meer welkom zijn. ik zou nu geen geen lange termijn beslissing willen nemen met een auto, van welk merk dan ook. Tegen die tijd zijn alle ouderwetse auto's hun gewicht in oud-ijzer waard.
5 jaar geleden was er nog helemaal geen discussie, nu is autofabrikant tesla meer waard dan VW. De veranderingen gaan heel snel.
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 01 jun 2018, 23:09
- Locatie: Mol - België
Re: T4->Vito... What to do???
Goh,
Regeringen en zelfs Europa zijn zo wispelturig als een valse hond, dus investeren naar de verdere toekomst lijkt me niet zinvol.
Voor de Belgische milieuzones zijn de toelatingen voor nu en de eerstvolgende jaren bekend. Daarbij komen er nog enkele zones bij (Mechelen - Willebroek). Als ik naar mezelf kijk ( t4 uit 91) verandert er niets: ik wil met het hok niet naar een stad en zeker geen waar ik niet welkom ben. De zaak verandert natuurlijk als je er woont.
Het is dus vooral heel persoonlijk naar wat je eisen en wensen zijn.
Groet
Bart
Regeringen en zelfs Europa zijn zo wispelturig als een valse hond, dus investeren naar de verdere toekomst lijkt me niet zinvol.
Voor de Belgische milieuzones zijn de toelatingen voor nu en de eerstvolgende jaren bekend. Daarbij komen er nog enkele zones bij (Mechelen - Willebroek). Als ik naar mezelf kijk ( t4 uit 91) verandert er niets: ik wil met het hok niet naar een stad en zeker geen waar ik niet welkom ben. De zaak verandert natuurlijk als je er woont.
Het is dus vooral heel persoonlijk naar wat je eisen en wensen zijn.
Groet
Bart
1991 VW T4 California - 2.4d -
2005 VW T5 ex-flikkenbus - 2.5tdi -
2005 VW T5 ex-flikkenbus - 2.5tdi -
Re: T4->Vito... What to do???
Ik heb ergens gelezen dat Ierland deze plannen heeft, dus op die manier wordt je gedwongen om je oude campertje op te geven. Of dit ook voor oldtimers gaat gelden weet ik niet.
Maar het feit dat die plannen er liggen geeft wel te denken…….
Ombouwen naar benzine is dan ook geen optie meer, dan rijd je ook weer 1:8...
Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Re: T4->Vito... What to do???
https://autobahn.eu/artikel/55572/allem ... ondstoffen
Heb mij hier niet helemaal in verdiept maar ben deze berichten al wel vaker tegen gekomen.
Zegt voor de rest niet veel want de technologie staat voor niks en ze zullen we wel wat op vinden maar toch.
Heb mij hier niet helemaal in verdiept maar ben deze berichten al wel vaker tegen gekomen.
Zegt voor de rest niet veel want de technologie staat voor niks en ze zullen we wel wat op vinden maar toch.