Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

trekhaak

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rottieroodmax
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 feb 2007, 09:39
Locatie: WestFriesland

trekhaak

Bericht door rottieroodmax »

Vandaag is er een trekhaak onder mijn bus geplaatst.
Klopt het dat de kabelboom onder de bus door van achteren naar voren getrokken moet worden?Alle beschermplaten moesten er af gehaald worden.
En moet ie dan ook ingeleerd worden? Dit ivm Canbus.Heb sensoren in de bumpers zitten.
Kadett E 1985,Volvo V70 2003,VW T5 2010,Opel Corsa B 2000
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: trekhaak

Bericht door Beckontheroad »

Ja klopt, boven hitte schilden langs, bij bestuurders stoel naar binnen en dan divers stekkers draadjes verbinden, ook onder dashboard...
Eronder hangen gaat sneller..
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
rottieroodmax
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 feb 2007, 09:39
Locatie: WestFriesland

Re: trekhaak

Bericht door rottieroodmax »

Als ik de auto in zijn achteruit zet,dan hoor je natuurlijk de piepen van de sensoren op de achterbumper.
Nu hoor ik ook nog een andere pieptoon erbij.Geen pieptoon van de sensoren,maar een hogere toon. Ook gaat het niet gelijk op als je dichterbij een object komt.
Wat zal dat zijn? Een code van een storing? twee tot drie korte tonen en daarna een lange van wel 4 seconden meen ik. Zal de bus niet goed ingeleerd zijn?
Kadett E 1985,Volvo V70 2003,VW T5 2010,Opel Corsa B 2000
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: trekhaak

Bericht door Gretschi »

rottieroodmax schreef: 25 feb 2020, 18:16 Als ik de auto in zijn achteruit zet,dan hoor je natuurlijk de piepen van de sensoren op de achterbumper.
Nu hoor ik ook nog een andere pieptoon erbij.Geen pieptoon van de sensoren,maar een hogere toon. Ook gaat het niet gelijk op als je dichterbij een object komt.
Wat zal dat zijn? Een code van een storing? twee tot drie korte tonen en daarna een lange van wel 4 seconden meen ik. Zal de bus niet goed ingeleerd zijn?
zie Pb

Groetjes Peter
Plaats reactie