Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Electrische ruitbediening

vragen over de T4
Plaats reactie
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Electrische ruitbediening

Bericht door eicherwijs »

Beste WJW-ers,

Nadat ik gisteren aan het rommelen ben geweest om een oude luchthoorn te verwijderen incl. de bedrading doet mijn electrische ruitbediening het niet meer. In het instructieboekje vind ik alleen dat deze met automatische zekering is uitgevoerd, maar waar zit deze. Of heb iemand een andere oplossing.

Alvast bedankt.

mvg,

Ron 915
Dre 960
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:24
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dre 960 »

Hoi Eicherwijs

Als het goed is zit deze zekering boven de relais dus boven de zekeringhouder dit is een zekering van 20 A, dit alles volgens de autovraagbaak. Hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Dre 960 :zwaai
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Bericht door eicherwijs »

Gister avond even gekeken onder het dashbord maar geen zekering van 20A boven de relais. In het weekend maar eens zekeringen naar voren kantelen om te kijken of er daar iets is gebeurd tijdens weghalen van de bedrading van de luchthoorn. Als er nog andere suggesties zijn graag.

mvg,

Ron 915
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Ron,als de auto ná '96 is moet je verstevigingsplaat die voor de relais en zekeringen zit even weghalen.Dan moet er nog aparte zekeringen boven zitten.Hier zitten ook (evt.) de relais voor automaat en airco.
Zeker als de bediening origineel is.De zekeringen voor spiegelbediening en verwarming zitten ook weer apart...(zijn er zelfs twee)maar wel in de gewone kast.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Bericht door eicherwijs »

Harry,

Ik heb gisteren wel een losse zekeringhouder ergens los achterin gevonden, hier zat een defecte 30A zekering in, deze vervangen maar electrische ramen doen het nog steeds niet. Heeft er iemand een foto van.

mvg,

Ron 915
Gebruikersavatar
Keely 798
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55

Bericht door Keely 798 »

Surf eens naar:
http://freenet-homepage.de/t4-knowledge ... d_x-33.pdf
voor het schema.

En kijk dan ook op:
T4 tips en trucs
Elektrisch
elektrische ramen

Succes
G. Haga
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Ik word gek!!!!

Bericht door eicherwijs »

Afgelopen weekend eens tijd vrijgemaakt om het e.e.a. achter de zekeringen unit te bekijken. Ik dacht voordat ik begin maar eens testen of ie het nu wel doet, en verdomd alles werkt weer, ik word gek!!, zuilke storing haat ik, want het kan ook maar weer zijn dat het weer niet werkt, doe je je raam open en einde rit natuurlijk niet meer dicht willen. ik zie het al voor me. maarja wat kan het geweest zijn?

mvg,

Ron 915
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

kabelbreuk in je deurdoorvoer?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Bericht door Harry 341 »

Dan zouden ze het rechts wel moeten doen.....
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Bericht door eicherwijs »

Dat heb ik toen ook gecontroleerd en dat werkte toen ook niet.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

heb je op het rechter portier getest? of met de bediening voor het rechterraam aan de linkerkant?

Misschien even voor de duidelijkheid?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
eicherwijs
Berichten: 112
Lid geworden op: 28 jan 2007, 13:17
Locatie: Heerlen

Bericht door eicherwijs »

Nee, met bediening op rechter portier getest.
Plaats reactie