Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

help: waar lopen de draden naar de achterzijde?

vragen over de T4
Plaats reactie
freek
Berichten: 693
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

help: waar lopen de draden naar de achterzijde?

Bericht door freek »

Ik heb het volgende probleem: wij zijn van de t4 syncro een camper aan het maken (waarover tzt een fotoverslag) en hebben nu het probleem dat de centrale deurvergrendeling naar de achterdeuren niet meer werkt. Ik heb inmiddels ook de oorzaak gevonden: een losse stekker in de rechter achterdeurstijl die hoort bij een contrastekker van de draden van de cv naar de voorzijde (zie foto). Wij hebben allerlei draden getrokken door deze stijlen en de bovenstijl en hierdoor zal de stekker zijn losgekomen.
De draden in de stekker die ik nu te pakken heb zijn wit en geel en gaan naar de stekker van de CV motor in de deur. Maar waar loopt nu de draad vanaf de voorzijde? Zodat ik weet waar ik ongeveer moet zoeken. Is er op internet een schema te vinden met de exactie locatie van de draden?
Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen.
Bijlagen
kabel.jpg
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
freek
Berichten: 693
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: help: waar lopen de draden naar de achterzijde?

Bericht door freek »

Ik heb het nu toch gevonden. Zoeken met een endoscoop in de deurstijlen leverde niets op. Dat klopt dus want ze liepen langs het dak achter de dakhemel. Maar door het plaatsen van het hefdak liepen er allerlei draden dwars door de auto. Nu dacht ik dat deze alle met verlichting te maken hebben (de achterruitenwissers werken nog wel) en heb ik ze opgerold en weggewerkt achter de door mij aangebrachte dakisolatie boven de voorste zitplaatsen. Nu dus deze draden achter het foam te voorschijn gehaald en ja hoor: een stekker met een gele en witte draad....
Die moet ik dus alsnog naar achteren trekken.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33926
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: help: waar lopen de draden naar de achterzijde?

Bericht door Multivan Generation »

Afbeelding

maarre dat tzt... doe dat maar iets vlugger :knipoog
Er zijn best veel mensen die dat namelijk per ongeluk "vergeten" :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
freek
Berichten: 693
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: help: waar lopen de draden naar de achterzijde?

Bericht door freek »

Bedankt voor de foto Peter. Waar jij de kabel rechts achter de dakspanten had lopen heb ik geen plaats. De dakspanten zijn immers weggezaagd voor het hefdak. Verder komt er een houten lijst rondom het hefdak met ledverlichting. Ik heb nu met een trekveer de draad voor de CV en het slangetje voor de ruitensproeier in de dakbalk die van voor naar achter loopt. Was even een klusje maar ik heb nu nergens meer draden in het zicht. De draden voor de campergedeelte, 230v, 12v, usb, kraan, verlichting lopen onder de vloer (betontriplex)
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie