Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 Multivan
T4 Multivan
Omdat ik het hele forum anders aan het vervuilen ben met topics, dacht ik laat ik maar een project topic aanmaken.
Uit jeugd sentiment, mijn vader had vroeger een t4 totdat het grijs kenteken voor particulieren eraf ging, heb ik een t4 bus gekocht.
En we wilden graag een camper busje, dus 1+1= T4
Betreft een multivan uit 2002 omgebouwd tot camper wat wil zeggen simpel hefdak en een keukentje.
111kw versie dus rijdt mooi door.
Wat heb ik/ wij tot nu toe gedaan/ laten doen.
Allereerst rechter steekas klapte eruit, die laten vervangen.
Distributie laten doen.
Olie vervangen met filter natuurlijk
Nieuwe banden op de originele velgen
Embleemloze grill gemonteerd
Dynamo wordt momenteel gereviseerd, die gaat er hopelijk morgen avond weer op.
Remklauwen voorzien van likje hammerrite verf en direct de velgen eens goed schoongemaakt.
Dan het camper gedeelte, wij hebben de bus geprobeerd een weekend, een de bank is niet om te harden als het om slapen gaat.
Hiervoor hebben we een traagschuim matras van ongeveer 10cm gekocht.
Tijdens het rijden rollen we die op zodat de banken omhoog geklapt kunnen worden, als we staan banken plat en weer uitrollen. Slaapt heerlijk! Wat staat er nog op de planning?
Eerst de egr verwijderen.
Dan laten chippen, maar hoop dat iemand in de buurt hem eerst kan uitlezen zodat ie zo goed mogelijk gaat de chipper kan.
Eventueel denken we nog aan een slaaphefdak maar daar zijn we nog niet over uit, misschien is deze na verloop van tijd inruilen op een met slaaphefdak een betere optie.
Uit jeugd sentiment, mijn vader had vroeger een t4 totdat het grijs kenteken voor particulieren eraf ging, heb ik een t4 bus gekocht.
En we wilden graag een camper busje, dus 1+1= T4
Betreft een multivan uit 2002 omgebouwd tot camper wat wil zeggen simpel hefdak en een keukentje.
111kw versie dus rijdt mooi door.
Wat heb ik/ wij tot nu toe gedaan/ laten doen.
Allereerst rechter steekas klapte eruit, die laten vervangen.
Distributie laten doen.
Olie vervangen met filter natuurlijk
Nieuwe banden op de originele velgen
Embleemloze grill gemonteerd
Dynamo wordt momenteel gereviseerd, die gaat er hopelijk morgen avond weer op.
Remklauwen voorzien van likje hammerrite verf en direct de velgen eens goed schoongemaakt.
Dan het camper gedeelte, wij hebben de bus geprobeerd een weekend, een de bank is niet om te harden als het om slapen gaat.
Hiervoor hebben we een traagschuim matras van ongeveer 10cm gekocht.
Tijdens het rijden rollen we die op zodat de banken omhoog geklapt kunnen worden, als we staan banken plat en weer uitrollen. Slaapt heerlijk! Wat staat er nog op de planning?
Eerst de egr verwijderen.
Dan laten chippen, maar hoop dat iemand in de buurt hem eerst kan uitlezen zodat ie zo goed mogelijk gaat de chipper kan.
Eventueel denken we nog aan een slaaphefdak maar daar zijn we nog niet over uit, misschien is deze na verloop van tijd inruilen op een met slaaphefdak een betere optie.
Re: T4 Multivan
Dankjewel!!
We zijn er enorm blij en trots mee!
We zijn er enorm blij en trots mee!
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 Multivan
Zelf een slaapdak inbouwen loont de moeite als je nu een bus hebt die jouw prima bevalt en technisch in orde is.Sjurres schreef: ↑04 aug 2020, 15:15 Wat staat er nog op de planning?
Eerst de egr verwijderen.
Dan laten chippen, maar hoop dat iemand in de buurt hem eerst kan uitlezen zodat ie zo goed mogelijk gaat de chipper kan.
Wat mis je?
Eventueel denken we nog aan een slaaphefdak maar daar zijn we nog niet over uit, misschien is deze na verloop van tijd inruilen op een met slaaphefdak een betere optie.
Climatronic achter hoeft daarbij geen probleem te vormen, er zijn meerdere mensen die daarvoor zelf oplossingen hebben uitgedacht en omgezet, waaronder ik zelf
Goede exemplaren liggen helaas niet op iedere hoek van de straat zo voor het oprapen, dus zou er zeker niet zo over denken, om hem even in te ruilen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 Multivan
Ik had het gezien inderdaad!! Echt complimenten voor het oog voor detail.Multivan Generation schreef: ↑04 aug 2020, 16:05Zelf een slaapdak inbouwen loont de moeite als je nu een bus hebt die jouw prima bevalt en technisch in orde is.Sjurres schreef: ↑04 aug 2020, 15:15 Wat staat er nog op de planning?
Eerst de egr verwijderen.
Dan laten chippen, maar hoop dat iemand in de buurt hem eerst kan uitlezen zodat ie zo goed mogelijk gaat de chipper kan.
Wat mis je?
Eventueel denken we nog aan een slaaphefdak maar daar zijn we nog niet over uit, misschien is deze na verloop van tijd inruilen op een met slaaphefdak een betere optie.
Climatronic achter hoeft daarbij geen probleem te vormen, er zijn meerdere mensen die daarvoor zelf oplossingen hebben uitgedacht en omgezet, waaronder ik zelf
Goede exemplaren liggen helaas niet op iedere hoek van de straat zo voor het oprapen, dus zou er zeker niet zo over denken, om hem even in te ruilen..
Ik weet niet of ik het aan durf om het zelf te doen om eerlijk te zijn, maar al wel marktplaats in de gaten aan het houden voor een slaaphefdak, nog niks tegen gekomen helaas.
Ik heb trouwens wel een dakraam, dat mag de pret niet drukken?
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 Multivan
En wat mis je omdat je denkt aan software aanpassing?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 Multivan
Ik mis het niet echt maar ik zou onderin wel iets meer willen.
Daarbij de optimalisatie icm egr delete en eventueel roetfilter leegmaken zou iets zuiniger verbruik kunnen betekenen.
En ik wil graag aan de hand van het test rapport zien of de bus nog zo fris is als ik denk.
Daarbij de optimalisatie icm egr delete en eventueel roetfilter leegmaken zou iets zuiniger verbruik kunnen betekenen.
En ik wil graag aan de hand van het test rapport zien of de bus nog zo fris is als ik denk.
- Multivan Generation
- Berichten: 34192
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 Multivan
Goed, een 150 pk is onderin het toerengebied een beetje dood, vanaf 2100 rpm wordt het vergelijkbaar met een 102 pk en boven de 2500 a 2600 rpm komt het grote verschil in vermogen er uit en gaat langer door.
Een EGR deletepijp gaat je zeker iets helpen.
Een roetfilter heb je niet wel kun je de kat leeg maken.
Een EGR deletepijp gaat je zeker iets helpen.
Een roetfilter heb je niet wel kun je de kat leeg maken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: T4 Multivan
Zo de gereviseerde dynamo zit eronder.
Raakte nog een keer terug omdat er een zwabber in de poule zat:s
Nu blijft enkel het airbag lampje branden, iemand de oplossing toevallig?
Raakte nog een keer terug omdat er een zwabber in de poule zat:s
Nu blijft enkel het airbag lampje branden, iemand de oplossing toevallig?
Re: T4 Multivan
Hij rookt ook en houdt enorm in, hè verdomme, ik dacht klaar te wezen, moet ik hem straks alsnog wegbrengen
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: T4 Multivan
Mooie bus, uitlezen wat betreft de airbag ipv gelijk onderdelen vervangen.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: T4 Multivan
Ik hoor/lees veel over vagcom.
Hoe duur is dat? En is het de moeite?
Hoe duur is dat? En is het de moeite?
Re: T4 Multivan
Zo na een tijdje van de aardbodem verdwenen te zijn geweest weer terug (het forum is in dit geval de aardbodem)
Busje bevalt nog prima, geen problemen meer tot noch toe, heb er ook niet super veel meer aan gedaan omdat ik bezig ben met een andere auto hobby namelijk oude Volkswagen polo's.
Ben momenteel bezig mijn 1978 VW derby weer hard te maken (lassen) waar veel tijd in gaat zitten en de bus vraagt op het moment geen tijd. Echter loop ik wel met de gedachten rond de bus op een nieuwere T5 in te ruilen met slaap hefdak. Ze zijn alleen zo schrikbarend duur...
Bij bijzonderheden meld ik me weer
Busje bevalt nog prima, geen problemen meer tot noch toe, heb er ook niet super veel meer aan gedaan omdat ik bezig ben met een andere auto hobby namelijk oude Volkswagen polo's.
Ben momenteel bezig mijn 1978 VW derby weer hard te maken (lassen) waar veel tijd in gaat zitten en de bus vraagt op het moment geen tijd. Echter loop ik wel met de gedachten rond de bus op een nieuwere T5 in te ruilen met slaap hefdak. Ze zijn alleen zo schrikbarend duur...
Bij bijzonderheden meld ik me weer
Re: T4 Multivan
Distributie gedaan, steekas rechts vervangen, dynamo gereviseerd, nieuwe banden erop.
Staat van onderhoud lijkt me prima?
Staat van onderhoud lijkt me prima?