Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

vragen over de T6
kameel30
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 feb 2021, 10:43

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door kameel30 »

Dat is heel attent van je, Bob!

Ik hou het in gedachten, ik woon niet echt in de buurt (Zoetermeer), maar ik moet nog eens die kant op voor mijn werk.
bobv schreef: 18 mar 2021, 13:06 Bob, ik weet niet waar je woont maar je mag bij mij een Atrion dak en bank komen bekijken hoor. :toppie
Jimmy77
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:55

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Jimmy77 »

Goedendag,

Zoekende naar weer nieuwe informatie over ombouw kwam ik dit topic tegen. Ik vraag me af of er inmiddels al een juiste bus gevonden is Bob?

Hier zitten we in hetzelfde schuitje.
Na onlangs onze Multivan verkocht te hebben weer op zoek naar een nieuwere. We zijn eruit dat het een T6 moet worden maar de prijzen zijn fors. En het grootste probleem is idd dat ze bijna niet te vinden zijn.
Misschien dan nu maar het import avontuur aangaan. Maar tja hoe doe je dat in deze corona tijd?
In Nederland bijna onmogelijk en je zit dan ook meteen met het BPM verhaal.

Zoals gezegd reden wij eerder ook al mulltivan. Hier ook gezin met 5 kinderen dus ideaal.
De eersre was al omgebouwd, de tweede en derde hebben we zelf omgebouwd en laten keuren.
De hefdaken waren beide van Atrion. Onze ervaring daar is goed betaalbaar en alles wordt geregeld ( ook keuring en BPM) misschien een klein minpuntje dat ze wat slordiger ter werk gaan, we hadden bijv. Wel wat zwarte vingers op de hemelbekleding zitten enzo.
Maar zou het er zo weer laten doen. En dat is dan meteen het volgende probleem. Atrion heeft het zo druk dat je pas eind juli teregd kan. En tja....de multivan zal in de zomervakantie ( eind juli) ook nodig zijn voor vakantie. Dat gaat dus niet lukken.
Ik wordt onderhand wanhopig en weet niet meer goed welke keuze te maken ( hart zegt multivan maar tijdsdruk en geld zeggen onderhand personenauto)

Ik hoor graag of iemand hier nog ideeën over heeft en of het Bob nog gelukt is.
Groet Jimmy
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Remco_T5 »

kameel30 schreef: 18 mar 2021, 11:19 Ik had in de openingpost nog mijn beeld van de (slaap)hefdaken geplaatst, wat is jullie beeld hierbij, of zijn er andere opties die ik over het hoofd zie?
Ik krijg maar moeilijk meer informatie over de hefdaken, zeker qua afwerking binnenzijde is het echt een zoektocht wat je uiteindelijk krijgt.

Polyroof: € 9000, erg mooi, (licht en ventilatie units aan de zijkanten), erg duur, enorme wachtlijst
Hilo: £ 3700 + VAT (prijs van Hilo zelf), erg mooi, (licht en ventilatie units aan de zijkanten) even plat als standaard bus
SCA: € 5400, zou luxer zijn dan Atrion en Reimo? geen verdere info
Reimo easyfit: € 5650 groot gat, lastig met behoudt licht- en ventilatie units
Reimo: € 4450, klein gat, behoudt licht- en ventilatie unit(s)
Atrion: € 3950, klein gat, behoudt licht- en ventilatie unit(s)
Atrion junior: € 2650, valt voor mij af vanwege hoogte na inbouw
Atrion hefdak (geen slaap): € 1600
Even ter verheldering; quote: "SCA, Reimo en Atrion komen alledrie van Atrion." Dit klopt niet. Atrion heeft wel zijn eigen import maar verder worden de SCA en Reimo door diverse bedrijven geplaatst.

Ik ben zelf een paar manden geleden aan het zoeken en bellen geweest maar de daken van Atrion vielen voor mij af gezien het bedroevende model en afwerking. Ze zijn wel goedkoop ja mqaar ze gaan voor de massa.

Ik ben uiteindelijk bij Sunrise campers in Wierden terecht gekomen met een slaaphefdak onder de 4.000,= Compleet met bekleding was ik 4.400,= kwijt maar ik had dan al een bank in de bus (personenbus).

Ik adviseer je om er tijd voor uit te trekken en te kijken maar reken erop dat de meeste het heel erg druk hebben. Er wordt al gesproken over september dus dat moet je mee laten wegen. Ik had al een afspraak gezet voordat de bus er was.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Jimmy77
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:55

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Jimmy77 »

Wij hadden het gewone platte hefdak van ong. 1600 euro eerder dus laten plaatsen door Atrion.
Ik denk dat het wel heel erg meespeelt wat je wensen zijn. Voor ons was dat geen slaapdak. Ten eerste de prijs omdat het dak bij ons zelden of nooit gebruikt zal worden. De camperombouw zal voor ons vnl om fiscale reden zijn. Daarbij blijf je met het platte hefdak ook onder de 2 meter waardoor parkeergarages nog toegankelijk zijn.
Een pop up dakje was voor ons uitgesloten, ik begrijp zelf niet dat je op zo'n mooie bus zo'n lelijk ( meestal nog wit ook)vierkant zeer zichtbaar obstakel kan plaatsen.
Daarbij zijn er zeer weinig mensen die ooit gezien hebben dat wij camper reden. Het dak valt bijna niet op.

Het keukenblokje was ook zelfgemaakt en tussen de 2 stoelen achterin, minimaal maar zonodig zeker te gebruiken en compleet. Door het minimale formaat bleef het een comfortabele 7 zits bus. Verwijder je 1 stoel voor het keukenblokje zal je voor de belastingeis een bedverlenger achterin moeten hebben.

Ik denk dat qua dak dus heel erg meespeelt of je er een personenbus van maakt op camperkenteken of een echte camper. Maar dan zou ik zelf eerder gaan voor een transporter.
Maar meningen verschillen.
Groet
kameel30
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 feb 2021, 10:43

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door kameel30 »

Remco_T5 schreef: 24 apr 2021, 17:21
Even ter verheldering; quote: "SCA, Reimo en Atrion komen alledrie van Atrion." Dit klopt niet. Atrion heeft wel zijn eigen import maar verder worden de SCA en Reimo door diverse bedrijven geplaatst.
Klopt, ik doelde met name op de informatie en prijzen die ik had gevonden, die (informatie en prijzen) komen van Atrion, ik bedoelde niet dat de daken van Atrion zijn. Atrion heeft eigen fabricaat (via glijbanenfabrikant) en levert en monteert daarnaast ook andere merken, waaronder SCA en Reimo.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door krekwakwol »

Heb je ook nog geinformeerd naar een Austops of Vamoose slaaphefdak (laatste alleen voor korte wielbasis heb ik begrepen).
Ik heb zelf een Austops slaaphefdak en ben er zeer tevreden over.
Wordt onder andere geleverd door Camper Roof Europe en door Camperfixx.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
kameel30
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 feb 2021, 10:43

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door kameel30 »

Jimmy77 schreef: 24 apr 2021, 16:00 Goedendag,

Zoekende naar weer nieuwe informatie over ombouw kwam ik dit topic tegen. Ik vraag me af of er inmiddels al een juiste bus gevonden is Bob?

Hier zitten we in hetzelfde schuitje.
Na onlangs onze Multivan verkocht te hebben weer op zoek naar een nieuwere. We zijn eruit dat het een T6 moet worden maar de prijzen zijn fors. En het grootste probleem is idd dat ze bijna niet te vinden zijn.
Misschien dan nu maar het import avontuur aangaan. Maar tja hoe doe je dat in deze corona tijd?
In Nederland bijna onmogelijk en je zit dan ook meteen met het BPM verhaal.

Zoals gezegd reden wij eerder ook al mulltivan. Hier ook gezin met 5 kinderen dus ideaal.
De eersre was al omgebouwd, de tweede en derde hebben we zelf omgebouwd en laten keuren.
De hefdaken waren beide van Atrion. Onze ervaring daar is goed betaalbaar en alles wordt geregeld ( ook keuring en BPM) misschien een klein minpuntje dat ze wat slordiger ter werk gaan, we hadden bijv. Wel wat zwarte vingers op de hemelbekleding zitten enzo.
Maar zou het er zo weer laten doen. En dat is dan meteen het volgende probleem. Atrion heeft het zo druk dat je pas eind juli teregd kan. En tja....de multivan zal in de zomervakantie ( eind juli) ook nodig zijn voor vakantie. Dat gaat dus niet lukken.
Ik wordt onderhand wanhopig en weet niet meer goed welke keuze te maken ( hart zegt multivan maar tijdsdruk en geld zeggen onderhand personenauto)

Ik hoor graag of iemand hier nog ideeën over heeft en of het Bob nog gelukt is.
Groet Jimmy
Leuk! Ik ben inmiddels wel geslaagd ja. Ik heb in Duitsland een geschikte T6 gevonden na een tijdje zoeken. In Nederland is vrijwel niets beschikbaar inderdaad. Via Mobile.de zoekt het prettig, wel moest ik een beetje wennen aan de Duitse markt, dat is nogal zwart/wit vind ik. Je hebt interesse, dan ook gelijk kopen, het is voor hen niet echt gangbaar dat je bijvoorbeeld zegt, reserveer hem even, dan kom ik hem volgende week bekijken. Dat willen ze wel doen, als je eigenlijk gelijk de koop in werking zet, en deze min of meer teniet doet als het toch niets blijkt te zijn.

Maar goed ik ben geslaagd en heb een importeur ingeschakeld die het nodige voor mij heeft geregeld. Er zijn diverse aanbieders/importeurs die je hierbij kunnen helpen. De partij die ik heb gekozen had 3 verschillende pakketten. Het pakket dat ik heb gekozen was, naast alle import-zaken, inclusief (verzekerd) transport, een bezichtiging (je mag mee) met een live video verslag van de auto en zijn bevindingen. Hij doet een VIN data check, lakmeting, leest eea uit, kijkt grondig naar alles van binnen en buiten. Ik was hier erg blij mee, zeker in deze tijd. En wat hier ook nog in zit is een volledige reiniging van binnen (incl ozonbehandeling) en buiten met een coating voor de lak die een jaartje of 2 zou beschermen, oftewel, auto wordt als nieuw afgeleverd. Verder rekent hij de meest gunstige BPM voor je uit.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor FSL/CMC in Lith, had hier een beter gevoel bij en Atrion werd mij hier en daar toch wel afgeraden, maar ik vond het er op de foto's prima uit zien, dus wel een tijdje getwijfeld. FSL/CMC heeft wel een vrij uitgebreide garantie wat mij erg aanspreekt. Zo leveren zij 2 jaar garantie op alle onderdelen, volgens mijn informatie SCA maar 1 jaar, Reimo 6 maanden. Kosten voor FSL/CMC zijn heel transparant, zij hebben een prijslijst, met alle daken en eventuele extra opties. Ik ben nu €5650 kwijt inclusief spuiten in dezelfde metallic kleur als de bus, doe je dat niet, kun je kiezen tussen het standaard wit en antraciet en scheelt het je iets van € 450,- uit mijn hoofd.

FSL/CMC plant inmiddels ook in september, dus juli is nog best snel. Wellicht kun je mijn spot overnemen, ik had een plek gereserveerd voor volgende week, maar heb mij feitelijk nooit afgemeld. Niet bewust, maar ik kreeg geen reactie meer op vragen over een bezichtiging ter plaatse, de weken verstreken en ineens is het zover. Wie weet hebben zij die plek al lang weer voor een ander ingevuld. Dat was dus wel 1 van de dingen die mij stoorde, de communicatie.

Succes met je keuze, als je nog meer wil weten over mijn traject, hoor ik het wel!
kameel30
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 feb 2021, 10:43

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door kameel30 »

Ik ben nu zelf bezig met de verzekering, dat is ook een oerwoud aan informatie zeg. Ik had mij al helemaal ingesteld op alarmklasse 5 voor de autoverzekering en ging ervan uit dat dit voor de camperverzekering ook noodzakelijk was. Vandaag daar eens in gedoken en kom al snel tot de conclusie dat de camperverzekering minder streng is als het om alarm eisen gaan en ook nog eens goedkoper is in premie. Apart.

Reden kan zijn dat bij de autoverzekering gekeken wordt naar de catalogusprijs (nieuwaarde + opties) en bij de camperverzekering (bij 2e hands en ombouw) naar het taxatierapport, in dit geval zit je zomaar op de helft van de catalogusprijs, waardoor klasse 2 al voldoende zou zijn. Grotendeels op basis van de informatie die ik van de dame van Unigarant (ANWB) kreeg.

Ik ga maandag bellen met camperverzekerd, op hun website en premieberekeningen zie ik ook dat klasse 2 voldoende zou zijn, en zelfs met alleen de startonderbreker kun je daar verzekeren.

Premie is bij Camperverzekerd overigens bizar laag, ik kom voor all risk uit op € 60,-(inclusief assurantiebelasting)! Bij ANWB kom ik op € 80 (incl assurantiebelasting?) De reguliere autoverzekering kost mij minimaal € 100,- (Unive) en daarna gelijk € 120,- bij Allianz Direct.

Iemand ervaring met Camperverzekerd? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Hanz »

kameel30 schreef: 24 apr 2021, 19:50 Iemand ervaring met Camperverzekerd? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn...
Al jaren verzekerd bij Camperverzekerd, all-risk op basis van taxatiewaarde. Inderdaad lage premie maar wel duidelijke communicatie en goede reactie bij vragen. Alles wel per e-mail.
Tot nu toe één keer (ruit)schade, zonder mankeren vergoed.
Let wel op! Bij Camperverzekerd mag je de camper niet gebruiken voor woon-werkverkeer. Staat niet in de polis maar een beetje verstopt staat het wel op de website. Dus alleen recreatief gebruik maar dat is natuurlijk een heel ruim begrip.
Als je wel woon-werkverkeer wilt rijden dan is de verzekering van NKC een goede optie. Iets duurder en je moet lid worden van die club, maar daar krijg je weer wat ledenvoordelen voor terug.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Jimmy77
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:55

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Jimmy77 »

Hoi bob, wat goed om te horen dat je geslaagd bent.
Kijk en met deze info over import kan ik ook weer wat mee. Ik vind het nog best een dingetje.
Helemaal nu Duitsland nog steeds strenge corona maatregelen heeft zoals PCR test ed. Had jij daar nog last van?
Daarbij beheersen wij ook de Duitse taal niet dus bemiddeling is zeker een optie.
Was je uiteindelijk nou ook nog mee naar Duitsland? En stond de bus erg ver weg? Mijn ervaring is dat ik de mooiste bussen zie hier zo'n 6 uur vandaan, maar wij wonen dan ook in Noord Holland.

Welke T6 multivan is het uiteindelijk geworden? Wij zoeken nu op 150 pk automaat in de jaartallen 2015 t/m 2017 ( daarna word de BPM echt te gortig) en het liefst ook nog de km stand onder de ton😋
En viel de BPM nog erg tegen?
Die hele BPM berekening vind ik nog wel abacadabra hoor, ik weet dat je dat uitbesteed maar ik wil wel graag vooraf weten wat ik kwijt ga zijn.

Er staat op dit moment dus een mogelijke kanshebber in nederland maar dan zit je weer met grijs kenteken. Dus de BPM moeten hun dan afdragen dus zal bij ons in rekening gebracht worden ( doorverkoop grijs kenteken binnen 5 jaar) en er zullen 2 stoelen bij moeten komen.( en raam achterin ipv dicht vlak)

Om ff terug te komen op de verzekering.
Onze vorige campers waren verzekerd bij de NKC, idd ook omdat we deze ook gebruik voor woonwerk verkeer. Wij zijn twvreden over de NKC en de premie is goed te doen.

Wat ik lastiger vind is nu die tussenperiode. ...2 opties
bus uit nederland. Staat dus op grijs. Maar particulier kan ik de bus niet verzekeren omdat mijn man wel zzper is. Maar de bus kan ook niet op bedrijf want wordt prive gebruikt.
Daarbij is bestelauto verzekering all risk niet te betalen.
En ik kan de bus niet meer inbouwen voor eind juli dus tm eind augustus betalen we vol tarief wegenbelasting.
Of er komt bus uit Duitsland/ Belgie
Maar dan wordt ie ook ingevoerd als personenbus, want ombouwen nu geen optie.
Of tijdelijk schorsen maar de auto is echt nodig in de vakantie

Fijn dat je de keuze hebt kunnen maken voor een dak. Je moet uiteindelijk ook doen waar je je goed bij voelt.
Maar begrijp ik nu goed dat je voor volgende week een afspraak hebt ( of had)staan bij Atrion?
kameel30
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 feb 2021, 10:43

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door kameel30 »

Jimmy77 schreef: 24 apr 2021, 22:02 Hoi bob, wat goed om te horen dat je geslaagd bent.
Kijk en met deze info over import kan ik ook weer wat mee. Ik vind het nog best een dingetje.
Helemaal nu Duitsland nog steeds strenge corona maatregelen heeft zoals PCR test ed. Had jij daar nog last van?
Daarbij beheersen wij ook de Duitse taal niet dus bemiddeling is zeker een optie.
Was je uiteindelijk nou ook nog mee naar Duitsland? En stond de bus erg ver weg? Mijn ervaring is dat ik de mooiste bussen zie hier zo'n 6 uur vandaan, maar wij wonen dan ook in Noord Holland.

Welke T6 multivan is het uiteindelijk geworden? Wij zoeken nu op 150 pk automaat in de jaartallen 2015 t/m 2017 ( daarna word de BPM echt te gortig) en het liefst ook nog de km stand onder de ton😋
En viel de BPM nog erg tegen?
Die hele BPM berekening vind ik nog wel abacadabra hoor, ik weet dat je dat uitbesteed maar ik wil wel graag vooraf weten wat ik kwijt ga zijn.

Er staat op dit moment dus een mogelijke kanshebber in nederland maar dan zit je weer met grijs kenteken. Dus de BPM moeten hun dan afdragen dus zal bij ons in rekening gebracht worden ( doorverkoop grijs kenteken binnen 5 jaar) en er zullen 2 stoelen bij moeten komen.( en raam achterin ipv dicht vlak)

Om ff terug te komen op de verzekering.
Onze vorige campers waren verzekerd bij de NKC, idd ook omdat we deze ook gebruik voor woonwerk verkeer. Wij zijn twvreden over de NKC en de premie is goed te doen.

Wat ik lastiger vind is nu die tussenperiode. ...2 opties
bus uit nederland. Staat dus op grijs. Maar particulier kan ik de bus niet verzekeren omdat mijn man wel zzper is. Maar de bus kan ook niet op bedrijf want wordt prive gebruikt.
Daarbij is bestelauto verzekering all risk niet te betalen.
En ik kan de bus niet meer inbouwen voor eind juli dus tm eind augustus betalen we vol tarief wegenbelasting.
Of er komt bus uit Duitsland/ Belgie
Maar dan wordt ie ook ingevoerd als personenbus, want ombouwen nu geen optie.
Of tijdelijk schorsen maar de auto is echt nodig in de vakantie

Fijn dat je de keuze hebt kunnen maken voor een dak. Je moet uiteindelijk ook doen waar je je goed bij voelt.
Maar begrijp ik nu goed dat je voor volgende week een afspraak hebt ( of had)staan bij Atrion?
Ik heb veel gehad aan de BPM calculators van https://autoimport.autotelex.nl/ en https://www.xray.nl/bpm-import-service/. Ik heb hen overigens niet ingezet voor andere services. Ik ben zelf uiteindelijk niet mee gegaan naar Duitsland. Ik had het ergens wel fijn gevonden, zeker als je op een gegeven moment 2 a 3 kanshebbers hebt. Echter was dit gewoon lastig, zoals eerder aangegeven, willen die Duitsers eigenlijk gelijk door, en is er weinig ruimte om een dag in te plannen om op je gemak een paar auto's te gaan bekijken. Ik heb dus echt een keuze gemaakt op afstand, wat eigenlijk prima te doen is. Je bespreekt vrij concreet en in detail dat alles in orde is, mocht dat niet zo zijn komt dat bij de bezichtiging echt wel naar voren.

Keuze is hier gevallen op een T6 Multivan Highline uit 2017 2.0 TDI 204pk. BPM kwam uiteindelijk op € 6750. Nieuwer is idd echt ongunstig met BPM, 2016 had ik om die reden ook niet heel erg gevonden, ik wilde vooral graag minder dan 80.000km. 150pk had ik ook prima gevonden, alleen stuk minder aanbod en ik had nog een paar andere vrij specifieke wensen ;-).

NKC heb ik voor bij zien komen, ga ik nog eens naar kijken! Klinkt goed.

Ja, ik had eind februari de optie vastgelegd, net even nagekeken; 'vanaf 24 april' is over gesproken en gereserveerd. Maar zoals gezegd, daarna geen bezichtiging van de grond gekomen, dus ik weet niet hoe strak zij hun administratie bijhouden en dit soort dingen er weer uit halen als er weinig opvolging is na zo'n contactmoment. Ik heb van hen ook niets meer gehoord voor een exacte datum bijvoorbeeld.
kameel30
Berichten: 29
Lid geworden op: 20 feb 2021, 10:43

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door kameel30 »

Hanz schreef: 24 apr 2021, 20:39
kameel30 schreef: 24 apr 2021, 19:50 Iemand ervaring met Camperverzekerd? Lijkt bijna te mooi om waar te zijn...
Al jaren verzekerd bij Camperverzekerd, all-risk op basis van taxatiewaarde. Inderdaad lage premie maar wel duidelijke communicatie en goede reactie bij vragen. Alles wel per e-mail.
Tot nu toe één keer (ruit)schade, zonder mankeren vergoed.
Let wel op! Bij Camperverzekerd mag je de camper niet gebruiken voor woon-werkverkeer. Staat niet in de polis maar een beetje verstopt staat het wel op de website. Dus alleen recreatief gebruik maar dat is natuurlijk een heel ruim begrip.
Als je wel woon-werkverkeer wilt rijden dan is de verzekering van NKC een goede optie. Iets duurder en je moet lid worden van die club, maar daar krijg je weer wat ledenvoordelen voor terug.
Ai, dat is jammer zeg. Ik wist dat er verzekeringen zijn die dit niet toestaan, maar kon het inderdaad nergens vinden in de voorwaarden! Bedankt voor de info, het staat inderdaad in de FAQ zie ik nu. Morgen maar even ANWB, Aveco en NKC vergelijken...
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Hanz »

Ik dacht dat woon-werkverkeer bij ANWB ook niet was toegestaan maar kan dat op hun site niet zo gauw vinden. Dus let daar nog op.

Aanvulling uit de voorwaarden van ANWB Camperverzekering:
11. Camper
a.Het motorrijtuig dat op jouw polisblad staat vermeld en dat jij recreatief gebruikt.


Recreatief gebruik, woon-werkverkeer dus niet toegestaan.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Jimmy77
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:55

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Jimmy77 »

kameel30 schreef: 25 apr 2021, 01:37
Jimmy77 schreef: 24 apr 2021, 22:02 Hoi bob, wat goed om te horen dat je geslaagd bent.
Kijk en met deze info over import kan ik ook weer wat mee. Ik vind het nog best een dingetje.
Helemaal nu Duitsland nog steeds strenge corona maatregelen heeft zoals PCR test ed. Had jij daar nog last van?
Daarbij beheersen wij ook de Duitse taal niet dus bemiddeling is zeker een optie.
Was je uiteindelijk nou ook nog mee naar Duitsland? En stond de bus erg ver weg? Mijn ervaring is dat ik de mooiste bussen zie hier zo'n 6 uur vandaan, maar wij wonen dan ook in Noord Holland.

Welke T6 multivan is het uiteindelijk geworden? Wij zoeken nu op 150 pk automaat in de jaartallen 2015 t/m 2017 ( daarna word de BPM echt te gortig) en het liefst ook nog de km stand onder de ton😋
En viel de BPM nog erg tegen?
Die hele BPM berekening vind ik nog wel abacadabra hoor, ik weet dat je dat uitbesteed maar ik wil wel graag vooraf weten wat ik kwijt ga zijn.

Er staat op dit moment dus een mogelijke kanshebber in nederland maar dan zit je weer met grijs kenteken. Dus de BPM moeten hun dan afdragen dus zal bij ons in rekening gebracht worden ( doorverkoop grijs kenteken binnen 5 jaar) en er zullen 2 stoelen bij moeten komen.( en raam achterin ipv dicht vlak)

Om ff terug te komen op de verzekering.
Onze vorige campers waren verzekerd bij de NKC, idd ook omdat we deze ook gebruik voor woonwerk verkeer. Wij zijn twvreden over de NKC en de premie is goed te doen.

Wat ik lastiger vind is nu die tussenperiode. ...2 opties
bus uit nederland. Staat dus op grijs. Maar particulier kan ik de bus niet verzekeren omdat mijn man wel zzper is. Maar de bus kan ook niet op bedrijf want wordt prive gebruikt.
Daarbij is bestelauto verzekering all risk niet te betalen.
En ik kan de bus niet meer inbouwen voor eind juli dus tm eind augustus betalen we vol tarief wegenbelasting.
Of er komt bus uit Duitsland/ Belgie
Maar dan wordt ie ook ingevoerd als personenbus, want ombouwen nu geen optie.
Of tijdelijk schorsen maar de auto is echt nodig in de vakantie

Fijn dat je de keuze hebt kunnen maken voor een dak. Je moet uiteindelijk ook doen waar je je goed bij voelt.
Maar begrijp ik nu goed dat je voor volgende week een afspraak hebt ( of had)staan bij Atrion?
Ik heb veel gehad aan de BPM calculators van https://autoimport.autotelex.nl/ en https://www.xray.nl/bpm-import-service/. Ik heb hen overigens niet ingezet voor andere services. Ik ben zelf uiteindelijk niet mee gegaan naar Duitsland. Ik had het ergens wel fijn gevonden, zeker als je op een gegeven moment 2 a 3 kanshebbers hebt. Echter was dit gewoon lastig, zoals eerder aangegeven, willen die Duitsers eigenlijk gelijk door, en is er weinig ruimte om een dag in te plannen om op je gemak een paar auto's te gaan bekijken. Ik heb dus echt een keuze gemaakt op afstand, wat eigenlijk prima te doen is. Je bespreekt vrij concreet en in detail dat alles in orde is, mocht dat niet zo zijn komt dat bij de bezichtiging echt wel naar voren.

Keuze is hier gevallen op een T6 Multivan Highline uit 2017 2.0 TDI 204pk. BPM kwam uiteindelijk op € 6750. Nieuwer is idd echt ongunstig met BPM, 2016 had ik om die reden ook niet heel erg gevonden, ik wilde vooral graag minder dan 80.000km. 150pk had ik ook prima gevonden, alleen stuk minder aanbod en ik had nog een paar andere vrij specifieke wensen ;-).

NKC heb ik voor bij zien komen, ga ik nog eens naar kijken! Klinkt goed.

Ja, ik had eind februari de optie vastgelegd, net even nagekeken; 'vanaf 24 april' is over gesproken en gereserveerd. Maar zoals gezegd, daarna geen bezichtiging van de grond gekomen, dus ik weet niet hoe strak zij hun administratie bijhouden en dit soort dingen er weer uit halen als er weinig opvolging is na zo'n contactmoment. Ik heb van hen ook niets meer gehoord voor een exacte datum bijvoorbeeld.
Bedankt voor de info Bob, deze info is recent en duidelijk dat is zeker handig in ons proces. Al is de BPM toch nog wel ff slikken.😅 stiekem had ik gehoopt dat met de import de BPM toch nog wat minder zou zijn maar waar ik dat op basseerde weet ik niet. ( gehoopt denk ik)
Wij willen toch echt gaan voor de 150 PK dus het aanbod wordt idd alweer wat kleiner.

Nou twijfel ik toch om de bus in Nederland nog een kans te geven, ms toch maar ff gaan kijken.
Wat een dilemma's he ( of is dat vrouw eigen, dat twijfelen...ben mij ervan bewust dat de meeste hier man zullen zijn)

NKC heeft geen eisen voor extra anti-diefstal beveiliging, wel moet je keuring door voor zelfbouwcamper om toegelaten te worden. In ons geval altijd lachwekkende keuring met onze simpele camperinbouw. Je hebt uiteindelijk keuze uit 2 mogelijkheden je verzekerd voor aankoop/ ombouw bedrag of je laat je camper taxeren. Wij kozen tot nu toe voor het eerste...
Jimmy77
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 apr 2021, 20:55

Re: Aanschaf T6 en (slaap)hefdak

Bericht door Jimmy77 »

En Bob wat Atrion betreft hou ik ff in mijn achterhoofd. Ik kan ze daar allicht ff over bellen ( als ik een bus heb uiteraard...lijkt mij wel handig)
De Highline, heeft die ook een dicht dashboard? Ik vind het zo ammer dat ze in de meeste modellen open vakken hebben. Ik laat het daar niet van afhangen maar vind het wel minder mooi. Nu hadden wij hiervoor ook wel een highline dus opzich verwend.
Wat ik ook jammer vind is dat de meeste gevallen nog maar een kant schuifdeur hebben....en dat zal ik echt missen. En standkachel zie je nu ook minder.ook dat was wel een pluspunt in de winter.
We blijven zoeken. En ik wil je nog veel plezier wensen met je nieuwe aankoop👍🏻😊
Plaats reactie