Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Kiravan draaiplateau

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
thijs
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mar 2007, 19:54
Locatie: lichtenvoorde

Kiravan draaiplateau

Bericht door thijs »

Hallo,
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een kiravan draaiplateau voor een bijrijders bankje?
Ik zou graag zo'n draaiplateau willen bestellen,kan zo'n draaiplateau op de orginele punten bevestigd worden?
Het duurt nog even voordat mijn bus naar de RDW gaat maar wil wel al gebruik maken van zo'n draaiplateau(mag bij grijs kenteken nog geen bank achterin plaatsen en heb zo dus al een plek om te zitten) en bij de RDW keuring deze weer tijdelijk verwijderen,mits de orginele punten niet aangepast hoeven te worden.
En hoe zit dat met evt stekkers(hoe zit dat bij een T5?).
Bus heeft airbag aan de bijrijders kant.
Enigste site om te bestellen die ik gevonden heb is via Duitsland,is dat nu wel mogelijk?
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3632
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Kiravan draaiplateau

Bericht door krekwakwol »

Als je nu ook een bankje hebt, moet het passen, als je nu een bijrijderstoel hebt mis je volgens mij een paar bevestigingpunten voor een bankje, dus ook voor een draaiplateau voor een bankje.
En als je met een bijrijderstoel naar de RDW gaat, krijg je maar 2 zitplaatsen op het kenteken.
Hoe dat zit met de stekker voor de airbag, heb ik geen ervaring mee.
Laatst gewijzigd door krekwakwol op 12 apr 2021, 21:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kiravan draaiplateau

Bericht door Multivan Generation »

Er is deze ook nog:
https://www.vwrustylee.com/product/vw-t ... seat-base/

op detail niveau misschien wel beter.

In dit topic heb ik er ook eentje van Kiravan's gebruikt.
viewtopic.php?f=25&t=64627

Just ask, what you want.. :knipoog

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
thijs
Berichten: 135
Lid geworden op: 12 mar 2007, 19:54
Locatie: lichtenvoorde

Re: Kiravan draaiplateau

Bericht door thijs »

Die Rusty Lee heb ik inderdaad ook gezien ja,is alleen vanuit Engeland zo te zien,weet niet hoe dat nu gaat ivm brexit.

Over dat bankje: Ik heb nu een bankje en wil deze tijdens keuren zonder draaiplateau en later weer monteren.

@multivan generation

Die bus waar jij de Kiravan gebruikt hebt,zat daar een bijrijders airbag in?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33768
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Kiravan draaiplateau

Bericht door Multivan Generation »

thijs schreef: 12 apr 2021, 22:12
@multivan generation

Die bus waar jij de Kiravan gebruikt hebt,zat daar een bijrijders airbag in?
Nee, er zat geen bijrijders airbag in.
Maar daar heb je zogenoemde airbag dummies voor, zodat je die in de stekker kunt steken en er geen melding meer van krijgt.
En ja, dan is de airbag niet meer functioneel, maar het is of het een, of het ander.
Als je de gehele bank gaat draaien, dan kan de kabel nergens anders heen.

Ook de eventueel aanwezige aansluitingen, haal je allemaal uit de console en leg je onder de mat.
De draadeindjes iets inkorten volgens de bijgeleverde manal. Daarna de "double swivel" plaatsen, vervolgens de bank er over, en eventueel een extra afwerkplaat, zodat je een vlakke bodem in de console hebt, en er geen spullen die je in de bank-console legt, in het draai mechanisme kunnen terecht komen.

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie