Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor vervangen T4 1.9

vragen over de T4
Plaats reactie
Senno
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2007, 13:46
Locatie: Veenendaal

motor vervangen T4 1.9

Bericht door Senno »

Hallo beste mensen,

Na een aantal volkswagen personenauto's te hebben gereden heb ik nu een T4 pickup van 1993 gekocht. Het plan is om er een lichte autotransporter van te maken. Het is een 1.9 heeft maar 123000 km gelopen maar ik wil er het liefst een 2.5 in hebben. Wie weet waar ik op moet letten en wat je allemaal er voor moet verbouwen. Ideeen over andere motoren die passen zijn ook welkom.

Alvast bedankt voor de reactie's
leon
Berichten: 123
Lid geworden op: 19 jan 2007, 21:39
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Bericht door leon »

wat jij wilt gaan doen daar ben ik nu al een hele tijd mee bezig.
weet waaraan je begint,want een bus van 1993 is totaal anders als er een vanaf 1996.
Als je er een 2.5tdi wil in doen moet je alles veranderen.

Als je het wel goed wilt doen bedoel ik.

Als je info wilt kun je me mailen.

groetjes leon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10818
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: motor vervangen T4 1.9

Bericht door Pascal-141 »

Senno schreef:Hallo beste mensen,

Na een aantal volkswagen personenauto's te hebben gereden heb ik nu een T4 pickup van 1993 gekocht. Het plan is om er een lichte autotransporter van te maken. Het is een 1.9 heeft maar 123000 km gelopen maar ik wil er het liefst een 2.5 in hebben. Wie weet waar ik op moet letten en wat je allemaal er voor moet verbouwen. Ideeen over andere motoren die passen zijn ook welkom.

Alvast bedankt voor de reactie's
Een autotransporter ? Het type waar je de auto achteraan opplaatst dan ? Hoeveel ga je die T4 dan wel niet moeten verlengen om er een auto op te krijgen ? En hoe zit het met het gewicht ?

Ik heb reeds T4 autotransporters gezien , maar die waren voorzien van een ander chassis na de cabine , verlengd en met dubbele as achteraan . Of ga jij die van u ook zo ombouwen ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Senno
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 aug 2007, 13:46
Locatie: Veenendaal

Re: motor vervangen T4 1.9

Bericht door Senno »

Het word een transporter voor Minicars (brommobielen) Dus dan heb je de lengte niet geheel nodig. Ik ben van plan de nieuwe bak met een meter te verlengen.


Pascal-141 schreef:
Een autotransporter ? Het type waar je de auto achteraan opplaatst dan ? Hoeveel ga je die T4 dan wel niet moeten verlengen om er een auto op te krijgen ? En hoe zit het met het gewicht ?

Ik heb reeds T4 autotransporters gezien , maar die waren voorzien van een ander chassis na de cabine , verlengd en met dubbele as achteraan . Of ga jij die van u ook zo ombouwen ?[/quote]
Plaats reactie