Na gisteren een moeiteloze rit van 2 uur vandaag ineens een issue
Veel vrije slag in het koppelingspedaal en lastig schakelen.
Bij onderzoek blijkt dat het remoliepotje leeg was
Schrikken dus maar gelukkig kon ik bij een pomp 1 bus dot4 remolie kopen en na vullen en een stukje rijden doet alles het weer maar voor hoelang?
Na toch een noodzakelijk ritje en verder stilstand is het potje nog steeds op het gevulde (te)hoge niveau.
Eenmalig verlies of tocheen aanwezig issue die zo weer te voorschijn komt.
Moet morgen ( vakantie) weer een ritje maken, blijven monitoren en billen tegen elkaar
Adviezen vanuit jullie wat ik met beperkt gereedschap kan checken?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Koppeling probleem of niet?
Koppeling probleem of niet?
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Re: Koppeling probleem of niet?
Zolang er geen dot 4 olie uit het koppelingshuis komt valt het nog mee, je kan in het gat kijken of er olie rondgezwierd is, dan is je druklager aan het lekken.
Het kan ook zijn dat je Remblokken net genoeg zijn gesleten, hoe meer ze weg zijn, hoe lager het peil.
Het kan ook zijn dat je Remblokken net genoeg zijn gesleten, hoe meer ze weg zijn, hoe lager het peil.
'TETANUS' een OFF-ROAD T4 2.5 TDi met 191PK en 378Nm, nu grotere nozzles
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Project Off-Road style topic:http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopi ... 12&t=46993
'COOLERUDI' een WERKBUS T4 2.5 TDi met 195PK en 398Nm
Instagram: @roy_michiels / @coolerudi
Re: Koppeling probleem of niet?
Dank je voor je reactie maar de remblokken geloof ik niet zo wa t onderhoud word gdgeven en zelf controleer ik voor een rit de pijlen
En het remoliepijl was net onder max dus dit moet ineens gegaan zijn ( vandaar verdenk ik de remmen niet)
Kan het iets te maken hebben met de koppelingcylinder of slave cylinder ( zitten die erop)?
En het remoliepijl was net onder max dus dit moet ineens gegaan zijn ( vandaar verdenk ik de remmen niet)
Kan het iets te maken hebben met de koppelingcylinder of slave cylinder ( zitten die erop)?
Happy with the Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Re: Koppeling probleem of niet?
er zit tegen de plaat waar de vacuumrembekrachtiger ook tegenaanzit een soort van koppelstukje in de hydrauliekleiding van de koppeling, door het koppelen beweegt daar iets waardoor er o ringetjes in dit koppelingetje verslijten, dealer heeft een setje met 4 o-ringetjes voor ongeveer 20€
Groet, Bart