Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gaten vloerplaat voor bevestiging

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
GertjanvD
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 okt 2011, 08:39

Gaten vloerplaat voor bevestiging

Bericht door GertjanvD »

Deze week is mijn VW T6 bj 2015 geleverd en heb ik de binnenzijde volledig gestript.
Het houten tussenschot staat gratis op een liefhebber te wachten (zie ‘te koop’).
Nadat alles eruit was, heb ik ook de vloerplaat verwijderd.
Dat was een vlot klusje, want die zat alleen rondom met siliconenkit vast en met enkele schroeven in de bodem.
De vloerplaat wil ik opnieuw gaan gebruiken, maar bij voorkeur ook vastzetten op de originele plekken waar vaak de sjorogen zijn bevestigd. Zie op de afbeelding de blauwe stukjes plakband.
De vraag is alleen hoe ik de exacte plek van de schroefgaten kan markeren, zodat ik op de juiste plaats gaten boor.
De meest voor de hand liggende oplossing, zoek de gaten vanaf de onderzijde auto, gaat niet lukken doordat er veel plastic afwerking zit.
Een andere optie die ik bedacht is om 6 draadeinden in een punt te slijpen, in de gaten te draaien en met een klap met een hamer op de plaat de plek te markeren. Maar dat lijkt me nogal een omslachtige manier.
Wie heeft een goede tip of misschien zelfs de maatvoering van de schroefgaten.
Bijlagen
FC8B3024-71CE-43D4-B9DE-727555100AE0.jpeg
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Gaten vloerplaat voor bevestiging

Bericht door Multivan Generation »

Zoals je het dacht, met op een punt slijpen, in de vloer draaien, plaat er op en drukken/stampen maar, zo heb ik het de laatste keer ook gedaan.

Bout genomen, in de kop een diep gat geboord, van een stalen spijker, zo'n zwarte, de kop er af gehaald, en met epoxy vastgelijmd in de voorgeboorde bout. Dan plaat er op en drukken maar.

Had eerst gedacht met deuvel positieboorpuntjes, maar die komen niet hoog genoeg.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie