Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

freakyge's CalieFalia

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: freakyge's CalieFalia

Bericht door Multivan Generation »

Ben je niet iets vergeten?
Losse stofje aan de voorzijde hoort met een beugeltje vast te zitten aan je dak.
Hierdoor wordt de stof wat weggehouden bij het slot.

Resultaat is netjes geworden.
Hopelijk heb je wat aan de artikelen gehad..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

Re: freakyge's CalieFalia

Bericht door freakyge »

hoioi peter, ja zag het ook bij jouw foto's maar heb daar verder niets zitten om aan te bevestigen. vind het ook zo'n raar plek daar om mn doggy aan vast te leggen :bifun het vorige doek rolde ik in n lap/zak wat met klittenband sloot ? het nieuwe doek rol ik eigenlijk t zelfde op nu?
in de hoeken, op +- 25 cm hoogte het doek steeds op rollen en de hoeken in houden tijdens t laten zakken vt dak. zodat het niet in de sluiting komt én ook niet tussen de kanten vd uitzet beugel..

zeer zéker heeft je artikelen/topic uitleg gehad! super dank je wel :proost

nu bezig met laatste beetje vd schoonmaak, de folie in de "kledingkast" heeft flink los gelaten, losse stukken verwijderd, maar weet nog niet of ik het opnieuw beplak of ga schilderen/roller, de gordijntjes gewassen terug erin te hangen etc
denk dat ik met 't terug plaatsen vd vers water tank nog even wacht... hoewel ik die vorig jaar haast niet gebruikt heb ¿:| (maar moet er zeker weer wel in zitten om geen boete te krijgen vanwege t camperkenteken?? :politie )

(losse)zonnepaneeltje staat weer lekker bij te laden nu, maar wil daar ook nog iets op verzinnen met de stekkertjes, iets van bv. een "jackplug" zodat ik hem ook op de h.houd accu kan aansluiten zonder de kast te verwijderen...
nu nog even op zoek naar n beschermkast/plaat voor onder t motorblok, met name de riem bij de dynamo enz, ligt open en bloot en hoeft maar één steentje tussen te komen... of.. zijn die er niet en is dat bij elke T4 zo open? indat geval zelf maar iets fabriceren mischien, al is t maar iets van n rubberen "flap" dat er geen steenslag tussen de riem komt?
groet, frank
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: freakyge's CalieFalia

Bericht door Snautzer »

Die beschermbak onder de motor hoort er gewoon op bij de t4
Gebruikersavatar
freakyge
Berichten: 58
Lid geworden op: 12 jun 2021, 15:57

Re: freakyge's CalieFalia

Bericht door freakyge »

oeps weer ff verder, maar indd tijdje terug n beschermbak op de kop getikt... verkoper wist v.e. vw bus maar type niet zeker... lag hem in de pad dus uiteindelijk gratis mee gekregen, thuis e.e.a. op gemeten en gepast. uiteindelijk de voorste horizontale rand terug omlaag gezet, n 2de ophang haak terug gemaakt, 't 4kante gat wat groter gemaakt. en vooral draad einden in de chassisbalken verlijmt met loctite, daar sluitring en 2 moeren opgeschroefd waartegen de bak nu geschroefd word zodat deze +- 1.5cm lager hangt dan "standaard" nja standaard is er weinig aan in n 95ér met 98ér blok/neus/dash, maar goed hij hangt er onder en vooral de v-snaar enz zijn weer beschermd tegen steentjes etc
Bijlagen
bak.jpg
Plaats reactie