Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Inspuitpompprobleem?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Inspuitpompprobleem?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Omdat ik steeds erger wordende startproblemen en onbelastloopproblemen heb met mijn 2,5 TDI ACV uit 96 ben ik vandaag de verstuivers gaan demonteren om deze als eerste eens te laten checken...

Bij het starten lijkt het er op alsof er lucht in het systeem zit, hoe langer de auto gestaan heeft hoe slechter hij start en na eindelijk aanspringen loopt.

Bij het losdraaien van de dieselleidingen op de pomp (die vijf wartels) stuitte ik op een probleem.

Een van de vijf zat erg vast, en toen ie losschoot (verdraaide nog geen 1/4 slag) merkte ik dat niet de wartel, maar het busje met aan weerszijde draad dat in de pomp zit meegedraaid heeft. ondanks dat het geheel nog geen 1/4 slag gedraaid heeft zit dit busje nu erg los in de pomp (is dat normaal??) en (uiteraard lekt ie daar nu diesel.)

Kan daar de luchtlekkage al gezeten hebben?

Kan ik (mits ik die wartel los ga krijgen) dat busje weer gewoon vastdraaien of zit daar in de pomp nog iets aan vast en wordt het nu erg duur?

Ik ben al (omdat de dealer al een nieuwe inpuitpomp voorspelde bij het afstellen van het inspuittijdstip laatst) rond aan het kijken naar een nieuwe gebruikte pomp, maar waar vind ik het onderdeelnummer van mijn pomp zonder deze te demonteren? er schijnen meerdere types op dit type motor gemonteerd geweest te zijn......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Roger,

Onder de wartel van de verstuiverleiding draait mee?
Deze kun je normalerwijze gewoon zonder problemen weer vast in de pomp draaien .Dan is de lekkage ook weer over!
Maar of je er bij kunt komen met een sleutel,betwijfel ik.
Wat het starten betreft,ik zou toch denken dat de diesel mischien weer terug loopt. (Lekkage?)
Sukses.
:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

probleem is dat ik met de steeksleutel het idee heb dat ie er doorheen aan het schieten is en een leidingsleutel 14 past niet over de wartel (17) heen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie