Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen:)

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Amy_in_een_bus
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2021, 15:48

Even voorstellen:)

Bericht door Amy_in_een_bus »

Hoi allemaal:)

Ik ben Amy, 25 jaar oud en sinds een dikke twee weken eigenaar van een VW T4 1.9D uit 2001. Ik ben een paar maanden geleden afgestudeerd en het plan is om de komende paar maanden deze bus om te bouwen tot camperbus en hier een tijdje mee door Europa te trekken. Ik heb nul kennis over auto's (nu al iets meer dan een paar maanden geleden) of ervaring met bouwen dus ik ga dit forum hard nodig hebben. Op het moment nog een beetje overweldigd door alles wat er komt kijken bij het zelf ombouwen van een bus maar ik heb vooral veel zin om te beginnen!

Groetjes Amy
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4695
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Even voorstellen:)

Bericht door Hanz »

Welkom op het forum en veel succes en plezier gewenst met de ombouw. Kijk eens in dit topic welke eisen er gesteld worden aan een camper door RDW en Belastingdienst. viewtopic.php?p=379366#p379366 Dat kan teleurstellingen voorkomen. De eisen van de Belastingdienst zijn belangrijk als je in aanmerking wilt komen voor het kwarttarief wegenbelasting. Dat scheelt veel geld. En in de rubriek 'T4 Projecten' vind je heel wat ombouwprojecten waar je ook veel inspiratie en tips in kunt vinden.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Even voorstellen:)

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier Amy, veel succes met de ombouw van je T4, Je kunt hier veel informatie vinden over het ombouwen van je bus.
Even een tip, maak je bus niet te zwaar, want de 1.9D is de minst krachtige motor in je bus.
Als je de bus te zwaar maakt, krijg je problemen in de bergen, want die zul je vast tegenkomen tijdens een roadtrip door europa.
Ik wens je veel plezier met het uitzoeken, bouwen en reizen, als je zover bent.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen:)

Bericht door Snautzer »

:toppie
Amy_in_een_bus
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jun 2021, 15:48

Re: Even voorstellen:)

Bericht door Amy_in_een_bus »

Bedankt voor het welkom en de tips! Het is inderdaad de bedoeling om de bus te laten keuren voor het kwarttarief. Ik heb macmol al gecontacteerd over een pop-up dak dus eerste stap is al gezet :driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Even voorstellen:)

Bericht door Multivan Generation »

Vraag aan macmol of hij jou in contact kan brengen met Suus.
Jullie hebben veel dezelfde ideeën en overeenkomsten.
Wellicht kunnen jullie van waarde zijn voor elkaar :knipoog

Welkom op weetjewel..

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie