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La Bocanegra

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
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Renew
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Lid geworden op: 16 nov 2017, 09:48

Re: La Bocanegra

Bericht door Renew »

Mooi en degelijk project weer!
Daar zullen heel wat overdenk momenten in zijn gaan zitten.
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar wat jou plannen zijn hoe je verder al die ruimte onder je bus gaat gebruiken?
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Multivan Generation
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Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
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Re: La Bocanegra -- isoleren

Bericht door Multivan Generation »

Soms kom je wel eens van die dingen tegen die het vermelden waard zijn:

Van het Duitse forum:
Ich bin Physiker, habe also ein bisschen Hintergrundwissen zu Fragen wie Wärmeleitung und Dämmung.

Stahl hat eine Wärmeleitfähigkeit von etwa 50 W / (m * K). Armaflex hat eine Wärmeleitfähigkeit von etwa 50 mW / (m * K), also etwa 1000-mal geringer (bei gleicher Dicke).

Nehmen wir also zwei Fälle, wobei wir davon ausgehen, dass nur 1/10 des Fahrzeugs nicht gedämmt werden kann (ich bleibe aber bei meinem 1/3, auch ohne Boden und Dach zu berücksichtigen). Der Karosseriestahl sei 1,5 mm dick.

====================
0) ungedämmtes Fahrzeug

Der gesamte Wärmestrom pro Flächeneinheit ist 1,0 * 50 W / (m * K) / 1,5 mm = 33 333 W / (m2 * K)

1) 90% des Fahrzeugs mit Armaflex 9 mm gedämmt, 10% ohne Dämmung

Der gesamte Wärmestrom pro Flächeneinheit ist 0,1 * 50 W / (m * K) / 1,5 mm + 0,9 * 50 mW / (m * K) / 9 mm = 3333 W / (m2 * K) + 5 W / (m2 * K) = 3338 W / (m2 * K)

2) 90% des Fahrzeugs mit Armaflex 19 mm gedämmt, 10% ohne Dämmung

Der gesamte Wärmestrom pro Flächeneinheit ist 0,1 * 50 W / (m * K) / 1,5 mm + 0,9 * 50 mW / (m * K) / 19 mm = 3333 W / (m2 * K) + 2 W / (m2 * K) = 3335 W / (m2 * K)
====================

Das heisst, man erreicht durch die Dämmung von 90% des Fahrzeugs mit 9 mm oder 19 mm Armaflex eine Verringerung des Wärmestroms um einen Faktor 10. Bei Verwendung von 19 mm Armaflex ist der Wärmestrom im Vergleich zu 9 mm nur um 0,1% geringer. Man sollte zusätzlichen Aufwand also lieber darin investieren, möglichst viel Fläche für die Dämmung zu erreichen, anstatt dickere Dämm-Materialien zu verwenden.
Misschien ook interessant voor anderen :knipoog
Ook heb je met 9 mm dikte geen probleem bij je portierramen..
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Hanz
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Re: La Bocanegra

Bericht door Hanz »

Dat is interessante informatie en goed beargumenteerd. Dit geldt voor de warmte-isolatie. Ik heb zelf het idee dat dikkere Armaflex wel bijdraagt aan een betere geluidsisolatie, dus als er genoeg ruimte is dan kan dat een overweging zijn voor dikker materiaal.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
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Jan anno NU
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Re: La Bocanegra

Bericht door Jan anno NU »

Het is wat stil hier.
Nog vorderingen gemaakt met je " nieuwe " bussie ?
Dit kampeerseizoen was toch de tryout ?
:knipoog
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Multivan Generation
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Re: La Bocanegra

Bericht door Multivan Generation »

Ik zal binnenkort weer eens wat updaten.
Door marathontrainingen is de tijd erg miniem om ook nog wat tijd in de bus te steken.

Binnenkort een update over SCA (https://www.eins-draufkriegen.de/) waar je nekharen van overeind gaan staan.
Jan anno NU schreef: 04 feb 2022, 18:11 Dit kampeerseizoen was toch de tryout ? :knipoog
Nee, dat was het niet..
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Multivan Generation
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Re: La Bocanegra - Ervaring met SCA

Bericht door Multivan Generation »

Hierbij ervaringen van mij met https://www.eins-draufkriegen.de/ oftewel de inbouwservice van de SCA fabriek.

Wij willen op ons nieuwe project een SCA 192 comfort dak, in onze ogen het beste en stabielste dak voor een T5/T6 lange wielbasis
Ik heb eind juni 2021 een aanvraag gedaan via hun contact formulier.
Na 5 weken kwam er pas een reactie !

Op 16-08-2021 kwam dan deze reactie:
Sehr geehrter Herr ******** ,
vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Schlafdach SCA 192 für VW T5/T6, dass wir wie folgt anbieten:

Dach SCA 192 (Artikelnummer 183814) inkl. Liegeeinrichtung (Tellerfedern auf Lattenrost + Bettpolster), Verstärkungsrahmen und Einbau bei uns in 89551 Königsbronn sowie TÜV Abnahme (Farbe Candy Weiß = Standardfarbe) € 6.537,82 netto zzgl. 19% Mehrwertsteuer = € 7.780,00 brutto.
Sollte eine Lackierung, z.B. in Wagenfarbe gewünscht werden, so kommen noch einmal € 850,-- zzgl. 19% Mehrwertsteuer hinzu.
Der Endpreis netto wäre dann € 7.387,82 zzgl. 19% Mehrwertsteuer Preis brutto € 8.791,51,--

Das SCA 192 hat die Möglichkeit eines Panoramastoffbalgs mit der Farbe grau/grau. Der Aufpreis hierbei liegt bei 250€ netto zzgl. 19% Mwst.

Falls Sie einen Klimahimmel besitzen, muss die Kontur des Himmels an die Plattform des Schlafdachs angepasst werden.
Hierzu fällt ein Mehraufwand in Höhe von 640,--€ netto zzgl. MwSt. an. Bitte beachten Sie, dass der Klimahimmel nicht ersetzt oder verlegt werden kann!

Ebenfalls gibt es folgende Zubehörteile: Aufpreis für Grundträgersystem 1700mm inkl. Montage € 238,30,--Zzgl. 19% Mehrwertsteuer (€ 283,58,--)

Im Auftragsfall sind die beigefügten Umbaubedingungen mitgeltender Vertragsbestandteil.
Bei unseren Preisen gehen wir davon aus, dass wir im Innenraum keine Möbel oder sonstiges entfernen müssen bzw. auf dem Dach keine Aufbauten durch uns zu entfernen sind und wir gleich mit dem Dachaufbau loslegen können.

Vor Auftragsannahme benötigen wir Bilder von Ihrem Fahrzeug Dach innen und außen und vom Fahrzeugschein, damit wir die Einbausituation prüfen können. Somit können wir Sie und uns vor Überraschungen bewahren.
Zahlung:
40 % Anzahlung nach Erhalt der Auftragsbestätigung (nach Erhalt der Anzahlung wird Ihr Dach in Produktion genommen, hierüber erhalten Sie von uns Anzahlungsrechnung)60% Schlusszahlung spätestens bei Abholung des Fahrzeugs

Die Lieferzeiten der Dächer erhalten Sie auf Anfrage. Der Aufbau bei uns dauert ca. 2 Tage, jedoch planen wir für den Einbau aktuell eine komplette Woche ein.

Die Montage wird voraussichtlich im Dezember diesen Jahres stattfinden.

Wir hoffen Ihnen ein interessantes Angebot unterbreitet zu haben und würden uns über Ihre Beauftragung sehr freuen.
Für Rückfragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen

SCA Service GmbH & Co KG
Abt. Vertrieb
Wiesenstraße 24
89551 Königsbronn

Binnen 1 uur stuur ik de volgende email:
Hallo,
vielen Dank für Ihre Auskünfte, das freut uns.
Unser Wagenfarbe ist Salsarot, also Farbcode LA3H,

Also das Dach sca 192 KOMFORT (also mit drehknopf) möchten wir komplett(!!) in Salsarot erhalten.
Das heisst, auch ausserhalb des Dachzeltes, da wo es normal abgedeckt wird vom Aufstelldach-schale,
möchten wir es auch in Farbe haben.

[*]Sie schreiben inklusive Liegeeinrichting. Wie sieht das denn aus, wie lange ist die Liegefläche?

[*]Wie wird das "Loch" nach vorne zu abgedichted? Jetzt haben wir das Alucore Schiebebrett , als Abdeckung und das gefällt uns super.

[*]Welche Tellerfedern sins es, Froli oder vielleicht Squergo?

[*]Wie ist das Bettpolster aufgebaut worden? Wie hoch?

[*]Wie machen Sie die Anpassung die Kontur des Himmels beim Klimahimmel, und wie sieht das denn Aus?

[*]Wie viele Ausströmerleisten bleiben erhalten? Und wie ist die Abdeckung bei die B-Säulen? Gibt es Bilder dazu?

[*]Wie sieht das Grundtragersystem aus? Gibt es Bilder davon?


[*]Unseres Auto, worauf wir einen SCA 192 Komfortdach bekommen möchten:
Fahrgestellnummer: WV2ZZZ7********, Multivan langer Radstand.

[*]TÜV-Abnahme ist für uns nicht erforderlich weil wir in Holland wohnen ;-)

Wir hoffen auf eine baldige Antwort Ihrerseits.
MFG

Dan krijg ik 3 dagen later een reactie:
Guten Tag,
gerne können wir Ihnen -wie unten beschrieben – das SCA 192 in Wagenfarbe lackiert anbieten:
Der Endpreis netto wäre dann € 7.387,82 zzgl. 19% Mehrwertsteuer Preis brutto € 8.791,51,--
Eine Lackierung der Plattform im Außenbereich ist fertigungstechnisch nicht möglich oder mit sehr hohen Mehrkosten (min. 1.500€) verbunden daher bieten wir diese nicht an..
Die Komfort Liegeeinrichtung mit Tellerfedern und Matratze ist im Preis inkludiert.
Wenn Ihnen dieses Angebot zusagt, kann ich gerne in der kommenden Woche die Proformarechnung erstellen lassen und nach erhaltener Anzahlung das Dach einplanen.

Die Montage in Königsbronn wird dann voraussichtlich Ende Dezember 2021 stattfinden.

Viele Grüße
Ihr SCA Service Team

Dat van de prijs wist ik dus al, de prijs voor het extra spuitwerk is bizar hoog, en mijn andere vragen worden niet beantwoord.
Inbouw zou eind december 2021 kunnen plaatsvinden.
Ik wilde dit voor de caravansalon in Düsseldorf afgehandeld hebben en een proforma rekening betalen, zodat ze het dak voor ons in productie kunnen nemen. Maar dat was buiten de Duitse onbuigzaamheid gerekend.


Dus 19-08-2021 waag ik er nog een email aan:
Hallo,
Sie machten ein Angebot, und ich habe geschrieben was ich haben möchte und was nicht.
Und Sie nennen exakt derselben Preis? Da ist etwas schief gelaufen, so denke ich.


[*]Ich brauche kein TÜV-abnahme, also die Gebühren sollte ich nicht zahlen müssen.
[*]Und ich brauche Kein Komfort Liegeeinrichtung und Matratze weil ich selber in der Lage bin, das zu machen. Also, wieviel Rabatt ist das?

Also, was wird den Preis, mit oben genannten Wunschen denn betragen?
MFG Peter en Diana *******[/i]

We sturen op de 24ste weer een email(beetje druk er op zetten) in de ochtend:


Hallo,
gerne möchten wir die Proforma rechnung bekommen,
so dass wir die Anzahlung machen können und ein Termin eingeplant werden kann.
MFG Peter und Diana *******


Binnen 1 uur diezelfde dag weer antwoord:
Hallo Peter und Diana,
wir benötigen bitte noch Bilder vom Fahrzeughimmel innen und dem Dach außen.
Zudem eine Kopie der Fahrzeugpapiere.
Wenn diese vorliegen können wir nach technischer Prüfung kommende Woche die Proformarechnung versenden.
Viele Grüße
Euer SCA Service Team

Dus de gevraagde informatie en foto's krijgen ze op de 26ste en ik uit nog even wat frustratie (misschien krijg ik dan wel antwoord op mijn vragen)
Hallo,
Wie schon am 16-8-2021 17:22 geschrieben:

Hallo,
vielen Dank für Ihre Auskünfte, das freut uns.
Unser Wagenfarbe ist Salsarot, also Farbcode LA3H,
Also das Dach SCA 192 KOMFORT (also mit drehknopf) möchten wir komplett(!!) in Salsarot erhalten.
Das heisst, auch ausserhalb des Dachzeltes, da wo es normal abgedeckt wird vom Aufstelldach-schale,
möchten wir es in Farbe haben. War aus Technischer Grund nicht möglich? Aber den Grund warum es nicht möglich ist, ist uns noch unklar.


[*]Sie schreiben inklusive Liegeeinrichting. Wie sieht das denn aus, wie lange ist die Liegefläche? Kein Antwort hierüber erhalten!
[*]Wie wird das "Loch" nach vorne zu abgedichted? Kein Antwort erhalten!
[*]Welche Tellerfedern sind es, Froli oder vielleicht Squergo? Kein Antwort erhalten!
[*]Wie ist das Bettpolster aufgebaut worden? Wie hoch? Kein Antwort erhalten!
[*]Wie machen Sie die Anpassung die Kontur des Himmels beim Klimahimmel, und wie sieht das denn Aus? Kein Antwort erhalten!
[*]Wie viele Ausströmerleisten bleiben erhalten? Und wie ist die Abdeckung bei die B-Säulen? Kein Antwort erhalten!
[*]Gibt es Bilder dazu? Kein Antwort erhalten!
[*]Wie sieht das Grundtragersystem aus? Gibt es Bilder davon? Kein Antwort erhalten!

Unseres Auto, worauf wir einen SCA 192 Komfortdach bekommen möchten:
Fahrgestellnummer: WV2ZZZ7*******, Multivan langer Radstand.

[*]TÜV-Abnahme ist für uns nicht erforderlich weil wir in Holland wohnen ;-) also sollte ein Mindestpreis berechnet werden.
Warum ist es schwierig um Antworten zu bekommen auf die von uns gestellte Fragen ?
Und Sie nach fast zwei Wochen die Gleiche Fragen stellen, die schon beantwortet sein worden, verstehen wir nicht.

Wir hoffen auf eine baldige Antwort Ihrerseits.
MFG Peter und Diana ********[/i]


Dan krijg ik op de 26ste augustus 2021 (dus tijdens de caravansalon Düsseldorf) om 21 uur de volgende reactie:
Guten Tag,
auf Ihren Wunsch lassen wir Ihnen gerne das angepasste Angebt für Ihr individuelles SCA 192 zukommen:
Dach SCA 192 (Artikelnummer 183814)
- inkl. Liegeeinrichtung (Tellerfedern Froli auf Lattenrost + 30mm Bettpolster)
- Zentralverschluss
- Abdeckung Schiebebrett
- Lackierung in Wagenfarbe Salsarot, / Farbcode LA3H Dachschale und Plattform umlaufend
- Anpassung Klimahimmel ACHTUNG: Es werden keine Ausströmer verbaut, der Kuftschlauch bleibt in der D-Säule liegen
- Einbau bei uns in 89551 Königsbronn
Zum Gesamtpreis von: € 9.790,00 netto zzgl. 19% Mehrwertsteuer = € 11.650,10 brutto.
Im Auftragsfall sind die beigefügten Umbaubedingungen mitgeltender Vertragsbestandteil.
Bei unseren Preisen gehen wir davon aus, dass wir im Innenraum keine Möbel oder sonstiges entfernen müssen bzw. auf dem Dach keine Aufbauten durch uns zu entfernen sind und wir gleich mit dem Dachaufbau loslegen können.
Zahlung: 40 % Anzahlung nach Erhalt der Auftragsbestätigung (nach Erhalt der Anzahlung wird Ihr Dach in Produktion genommen, hierüber erhalten Sie von uns Anzahlungsrechnung)60% Schlusszahlung spätestens bei Abholung des Fahrzeugs

Die Lieferzeiten der Dächer erhalten Sie auf Anfrage. Der Aufbau bei uns dauert ca. 10 Tage.
Die Montage wird voraussichtlich im Februar 2022 stattfinden.
Wir hoffen Ihnen ein interessantes Angebot unterbreitet zu haben und würden uns über Ihre Beauftragung sehr freuen.
Für Rückfragen stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung.
Mit freundlichen Grüßen
Ihr SCA Service Team


Dus nu weet ik dat het dus een Froli systeem betreft en en een 30mm dikke "matras", de aanpassing van de hemel wordt erbij gerekend maar moet ik dan zelf maar aan de D-stijl aansluiten, maar hoeveel rijen ventilatie roosters en hemellampjes er functioneel blijven, daar geven ze geen antwoord op. Dan wordt de prijs van initieel: € 7.780,00 brutto nu € 11.650,10 brutto maar meer bizar is er nu geen sprake meer van eind december om het dak in te bouwen, maar er is ineens sprake van februari. Dus binnen 10 dagen komt er 2 maanden wachttijd bij!


Dus dezelfde dag stuur ik nog een e-mail (begin echt pissig te worden van de onproffesionaliteit)
Hallo,
da geht jetzt viel schief hier!
Was wir wünschen/haben möchten und was nicht:
Anfrage über webseite im Juni 2021, erster Kontakt erst 16.08.2021
Dach SCA 192 (Artikelnummer 183814)
- KEIN. Liegeeinrichtung (Tellerfedern Froli auf Lattenrost + 30mm Bettpolster) (mache ich selber)
- Zentralverschluss
- KEIN Abdeckung Schiebebrett (mache ich selber)
- Lackierung in Wagenfarbe Salsarot, / Farbcode LA3H Dachschale
- Kein Anpassung Klimahimmel (mache ich selber)
- Einbau bei uns in 89551 Königsbronn
- Kein TÜV Abnahme

Einbau dauert 2 Tage und wir verbleiben in der Gegend
Erste Rede war Einbau in Dezember und möchten wir so halten..
Also wie ist es denn möglich, dass die Einbautermin immer später wird, und immer mehr kostet?
Lesen Sie alle Emails nochmals, und vielleicht können wir mal anrufen um zu klären?

De laatste email hebben ze op 6-9-2021 gelezen en ze hebben nooit meer teruggereageerd.

Conclusie: wil je standaard(op basis van dit dak), dan kan het wellicht prima, heb je lastige vragen dan geven ze erg summier of geen antwoord en blijven ze aan hun rigide protocol.

[*]Soms zijn er aanbiedingen zoals bijvoorbeeld een inbouwweekend wat te boeken is via Die Busbastler, waar men dan met een aantal "lotgenoten" een weekendje naar de fabriek gaat alwaar het dak er dan gezamenlijk ingebouwd wordt inclusief TÜV-keuring, en waarbij er dan sprake is van zogenaamde fastlane-tickets. Dus je betaald dan wat meer, maar kunt veel eerder terecht.
Wel zijn ze actief via social media waar ze vloggers en youtubers graag voorzien van eins-draufkriegen.de

[*]Na wat gesprekken met verschillende inbouwers hebben we meer inzicht gekregen in de prijzen en de handelswijze van SCA.
SCA heeft verschillende fabrieken, en een heel groot product portfolio. (slaap-)hefdaken en vaste daken draagt naar schatting maar voor 10% bij aan de omzet.
Dan worden (slaap-)hefdaken en vaste hoge daken op verschillende locaties/fabrieken gemaakt en met verschillende productie methoden.
Vaccuumextractie geeft het mooiste en strakste resultaat, maar is voor het door ons gewenste dak SCA 192 niet beschikbaar.
SCA 192 dak wordt met de hand gelamineerd, dat is arbeids intensiever en dus duurder.
Voor handelaren kost het dak inkoop €4538 euro excl verpakkings en verzendkosten. €5214 geleverd in NL excl BTW. dak plaatsen 1100 euro, alles in de gewenste kleur spuiten 1000 euro (er wordt uitgegaan van een standaard wit dak)
Totaal kosten inclusief inbouw in Nederland 8850 Euro (alles in kleur en incl BTW)

Dan moet ik alleen nog zelf de multivan hemel aanpassen (ervaring mee) en ik wil de bedconstructie verlagen zodat er een dikker matras op kan.
Inbouw waarschijnlijk week 28.

Gelukkig zijn de daken wel erg goed en we zijn met het huidige dak op onze huidige camper nog steeds zeer tevreden.
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Re: La Bocanegra

Bericht door krekwakwol »

Dat is een heel verhaal Peter, maar wat een prijs voor een hefdak, wel in kleur, maar toch.
Gaat het heffen van dat dak electrisch (niets over gelezen in de offerte) of met gasveren.
Groet, Arnold
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Re: La Bocanegra

Bericht door Multivan Generation »

Het gaat hier om kwalitatief het beste hefdak met gasveren voor een lange wielbasis.
Kwalitatief komt daar in mijn ogen nog niets in de buurt, ook Reimo niet.

Veel mensen hebben de prijs van een kort hefdak in hun hoofd.

Het versterkingsframe van SCA is extra-klasse.

En qua bedrag, tsja. Het gaat wel op een nieuwe auto..
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Re: La Bocanegra

Bericht door krekwakwol »

Tja, daar heb je wel een punt. Hoe werkt de blokkering van een SCA hefdak, vast niet met spanbandjes (die het overigens ook prima doen op onze austops slaaphefdak)

Kijk wij hebben de keuze gemaakt voor het Austops slaaphefdak, omdat wij idd een LWB bus van bj' 2008 met 3 1/3 ton op de teller hebben en we nu voor minder dan de helft van de prijs van jouw dak klaar waren. Dan maak je een keuze tussen prijs/kwaliteit en restwaarde van de bus.

Dus in die contekst begrijp ik je keuze wel.
Groet, Arnold
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Re: La Bocanegra

Bericht door Multivan Generation »

krekwakwol schreef: 06 mar 2022, 22:29 Tja, daar heb je wel een punt. Hoe werkt de blokkering van een SCA hefdak, vast niet met spanbandjes (die het overigens ook prima doen op onze austops slaaphefdak)

Kijk wij hebben de keuze gemaakt voor het Austops slaaphefdak, omdat wij idd een LWB bus van bj' 2008 met 3 1/3 ton op de teller hebben en we nu voor minder dan de helft van de prijs van jouw dak klaar waren. Dan maak je een keuze tussen prijs/kwaliteit en restwaarde van de bus.

Dus in die contekst begrijp ik je keuze wel.
Slot mechanisme werkt met een centrale ontgrendeling in de hemel welke via 2 kabels naar de sloten aan de zijkant van het dak gaan.
En die sloten zijn vergelijkbaar met deursloten qua mechaniek. Met 2 vastklik dieptes.
Ook zit er op dit dak een vaste polyester spoiler aan de voorzijde, is het tentdoek ongeveer 2 keer zo dik, en heeft meer ventilatie mogelijkheden als een Austops dak. Ook als het regent kunnen wij ventileren door aan de binnenzijde aan de voorkant met klittenband de ventilatie open te zetten.
Kijk gewoon eens bij de aankomende meeting naar het dak van Mickel Moen (Geert) of dat van Utsie (Bram).

Dus je snapt dat ik even klaar was met SCA zelf, en dat ik nu wel even iets langer wacht en het relatief dichtbij huis gezocht heb, wat ook nog goedkoper is.
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Re: La Bocanegra

Bericht door krekwakwol »

Ik zal op het busjes weekend mijn licht opdoen m.b.t. het SCA dak.
Klinkt wel als een solide systeem om het dak te vergrendelen, ik zit ook wel eens te denken over andere grendels op het dak en een paar lussen om hem naar beneden te trekken, ik heb eerst een paar andere gasveren gekregen om het sluiten iets makkelijker te maken, van 550N naar 500N, eens kijken of dat bevalt, want electrisch heffen en dalen wordt een te grote operatie.

Goed dat je dichterbij terecht kon voor je dak.
Overigens kunnen wij met regen ook blijven ventileren door de afdichtingen voor de roosters aan de bovenzijde los te ritsen en iets naar binnen te trekken, zonder dat het inregent.
Groet, Arnold
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Re: La Bocanegra

Bericht door Multivan Generation »

Hierbij wat plaatjes van ons huidige dak, ook SCA 192 komfort.
Bijlagen
Slotvanger buiten, er zitten aan weerskanten van het dak een
Slotvanger buiten, er zitten aan weerskanten van het dak een
Centrale slot ontgrendeling
Centrale slot ontgrendeling
Vanaf binnen alles netjes afgesloten
Vanaf binnen alles netjes afgesloten
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Re: La Bocanegra

Bericht door Multivan Generation »

Buitenzijde
Bijlagen
Zeiljachten zodat de stof niet tussen het dak en of scharnieren kan komen, werkt perfect
Zeiljachten zodat de stof niet tussen het dak en of scharnieren kan komen, werkt perfect
Ventilatie mogelijkheid met klittenband afsluitbaar en 2 van deze handgrepen plus verlenging band, omdat die dak hoog gaat
Ventilatie mogelijkheid met klittenband afsluitbaar en 2 van deze handgrepen plus verlenging band, omdat die dak hoog gaat
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Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
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Re: La Bocanegra

Bericht door krekwakwol »

Netjes hoor, en mooi systeem met die vergrendeling. Bij ons is het nadeel van die riempjes dat je ze strak moet houden tijdens het dak laten zakken, vooral het laatste stuk als de gasveren het dak niet meer houden, is dat lastig. Toch maar eens serieus kijken voor grendels.
Groet, Arnold
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Re: La Bocanegra

Bericht door Stigting »

@arnold, het laatste stukje van de austops niet meer aan de uiteinden trekken van het koord, maar juist aan de lus! Gaat bij mij altijd goed.
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