Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Even voorstellen

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
koen47
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 sep 2021, 09:31

Even voorstellen

Bericht door koen47 »

Hallo WJWers,

Ik ben Koen en sinds juni ben ik in het bezit van een VW T4 1.9 TD uit 2001. Ik lees sindsdien ook al mee (vooral als ik tegen een probleem aan loop :bonk)
De vorige eigenaar had al een aardig begin gemaakt met het ombouwen naar een camper, maar nooit helemaal afgemaakt. Dat was voor hem ook niet nodig aangezien hij op het bedrijf stond. Na het overkopen heb ik de bus afgemaakt, omgekeurd en ben erafgelopen zomer mee op vakantie geweest naar Frankrijk :driveT4. Onderstaand wat foto's ter impressie:
InkedIMG_20210802_152319_LI.jpg
IMG_20210802_151431.jpg
IMG_20210802_152238.jpg

Ondanks dat de bus in redelijke conditie is, is er komende tijd nog genoeg werk aan de bus:
  • Recent de gloeibougies laten vervangen. Sindsdien start hij juist slechter. Ik vermoed dat de bougies niet onder spanning komen bij het omdraaien van het contact. Het lampje op het dashboard gaat wel branden en na een tijdje uit en ik denk het relais te horen aan en uit klikken. Echter is het me nog niet gelukt spanning te meten op de koperen strip waarmee de bougies vast zitten. Ik heb in mijn uppie een poging gedaan dit te meten, maar moet dit even met z'n tweeën proberen.
  • Dorpels preventief tegen roest behandelen. Hier beginnen wat plekjes op te komen.
  • De wielkasten zijn nogal aangetast door roest. Moet nog even kijken wat ik hier aan ga doen, maar het heeft in ieder geval aandacht nodig.
  • De isolatie van de bus verbeteren.
  • Nog eens goed nadenken over de inrichting van de bus en hoe ik die kan verbeteren...
Ik blijf de komende tijd in ieder geval meelezen en zal af en toe ook wat gaan posten als ik tegen problemen aan loop.
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Even voorstellen

Bericht door krekwakwol »

Welkom hier Koen en succes met de verdere werkzaamheden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Even voorstellen

Bericht door Snautzer »

:toppie welkom
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Even voorstellen

Bericht door Remco_T5 »

Welkom. Originele indeling :zwaai
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie