Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ledlamp in zwanenhals lamp

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
jurgeng74
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 nov 2021, 14:04

Ledlamp in zwanenhals lamp

Bericht door jurgeng74 »

Hoi allen,

Net nieuw hier en sinds oktober trotse bezitter van een T4 California Generation uit 2001. Ik was al een tijd dit forum aan het lezen en heb al veel geleerd hier. Daarom alvast wat terug:

In mijn camper zitten, naast de twee PL lampen, en de zwanenhalslamp nog twee lampjes, die erg lijken op de zwanenhalslamp. Foto:
lampje-t4.jpg
In deze 3 lampjes heb ik het halogeenlampje (5W) vervangen door een Ledlamp. Scheelt hitte en stroomverbruik. Ik heb deze lamp gekocht: https://nuled.nl/12-volt-led-verlichtin ... age-12smd/

Dit lampje geeft een mooi licht. Niet te warm, niet te koud licht en voldoende hoeveelheid licht.

Doe er je voordeel mee :-)

Tips voor als je lampjes moet vervangen: verwijder de zekering van de verlichting voordat je de lampenkap openmaakt. Het lampje zit priegelig in elkaar en korsluiting is zo gemaakt.

Jurgen.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4696
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Ledlamp in zwanenhals lamp

Bericht door Hanz »

jurgeng74 schreef: 20 nov 2021, 14:51 In mijn camper zitten, naast de twee PL lampen, en de zwanenhalslamp nog twee lampjes, die erg lijken op de zwanenhalslamp. Foto:
Jurgen.
Die lampjes op zwenkvoet zijn inderdaad ook Hella lampen, net als de zwanenhalslampen. De lampkop is volgens mij identiek.
Bedankt voor de tip voor de LED lampjes. Het wisselen van lampje is inderdaad een geweldig gepriegel bij deze lampen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie