Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

MV 2014 iPhone laden via USB in dashboardkastje?

vragen over de T5
Plaats reactie
ferdyk
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 jan 2007, 14:35

MV 2014 iPhone laden via USB in dashboardkastje?

Bericht door ferdyk »

In het begin heb ik een iPhone-houder in mijn auto gehad en deze werd opgeladen door de kabel aan te sluiten op de USB in het dashboardkastje. Er verscheen op mijn iPhone dan wel altijd een melding dat deze accessoire niet werd ondersteund ofzo. Hij laadde echter wel op. Ik herinner mij dat er voor de iPhone een speciaal verloopje nodig was om dit soepel te laten verlopen.
Nu heb ik een MagSafe-houder met laadfunctie voor mijn nieuwe iPhone gekocht en deze op dezelfde wijze aangesloten. Er licht wel iets op op de houder, maar de iPhone laadt niet op. Als test de houder even op de sigarettenaansteker gehangen en dan werkt het prima.
Kan het zijn dat de USB-poort te weinig stroom levert of kan dit wellicht te maken hebben met het ontbreken van het speciale iPhone-verloopje?

Hopelijk weet iemand hier meer van dan ik.

Gr

Ferdy
---
2014 Multivan Edition 25 180pk DSG
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: MV 2014 iPhone laden via USB in dashboardkastje?

Bericht door Deskman »

Die bus in je dashboardkastje is toch een koppeling met de radio en niet alleen een USB-stroomvoorziening? Want via MagSafe heb je in ieder geval geen data. En ondertussen zijn die laders ook minder fijn voor je telefoon-accu want vanwege de techniek wordt alles warmer. Een MagSafe lader wil graag 2.4A hebben - de kans is groot dat dat niet uit die USB-bus komt. Standaard USB is volgens mij rond de 5 watt/1A en niet de USB PD die een snellader/magsafe nodig heeft. Een verloopje helpt dan ook niet.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
ferdyk
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 jan 2007, 14:35

Re: MV 2014 iPhone laden via USB in dashboardkastje?

Bericht door ferdyk »

Dan toch maar via de sigarettenaansteker, ook al is dat minder netjes.

Thanx anyway!

Ferdy
---
2014 Multivan Edition 25 180pk DSG
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: MV 2014 iPhone laden via USB in dashboardkastje?

Bericht door Deskman »

Er is nog wel ruimte voor een usb-c contact op je dash.
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
ferdyk
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 jan 2007, 14:35

Re: MV 2014 iPhone laden via USB in dashboardkastje?

Bericht door ferdyk »

Ow. Ik ben een leek wat betreft electronica. Hoe zou je dat kunnen realiseren?
---
2014 Multivan Edition 25 180pk DSG
Gebruikersavatar
Deskman
Berichten: 303
Lid geworden op: 15 apr 2016, 17:15
Locatie: 023
Contacteer:

Re: MV 2014 iPhone laden via USB in dashboardkastje?

Bericht door Deskman »

USB-C contactdoosje kopen (Amazon, Ali, e-Bay), gaatje boren in een van de loze plaatjes in je dashboard en achter je dashboard op zoek naar een geschakelde draad. Bijvoorbeeld die van je aansteker. Goed zekeren en netjes afwerken.

Misschien makkelijker om een USB-C sigarettenaansteker-adapter te kopen. Maar bij mij moet het laatje met asbak en bekerhouders dan altijd open staan (multivan heeft dat toch ook?).
"A common mistake people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools."
Douglas Adams
ferdyk
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 jan 2007, 14:35

Re: MV 2014 iPhone laden via USB in dashboardkastje?

Bericht door ferdyk »

Oke dat is een optie. Anders moet ik idd ook het laatje open laten staan.
---
2014 Multivan Edition 25 180pk DSG
Plaats reactie