Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gestolen Enkhuizen KENTEKEN: ZV-827-F

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
moosev
Berichten: 511
Lid geworden op: 06 sep 2016, 19:29
Locatie: Hoorn

Gestolen Enkhuizen KENTEKEN: ZV-827-F

Bericht door moosev »

Kwam dit tegen in de krant dus ik denk ik meld het hier ook even:
dinsdag 04-1-2022 in het Noordhollands dagblad: VW Camper gestolen.
ENKHUIZEN
Alles was ingepakt, het beddengoed gewassen, ze konden zo vertrekken. Alleen de fietsen moesten nog achterop.
De camper van Theo en Marion Baltus uit Enkhuizen moet maandagochtend vroeg, vermoedelijk zo tussen drie en half vier, gestolen zijn van de parkeerplaats tegenover het Snouck van Loosenziekenhuis aan de Vijzelstraat.
Het echtpaar, dat normaal gesproken de havenwinkel aan de Havenstraat exploiteert, stond op het punt om op vakantie naar Portugal te gaan. ,,We zouden rustig vertrekken, richting de grens. Daar zouden we twee weken blijven en dan langzaam via Spanje terugrijden.’’

Dat gaat voorlopig niet door, want de volgepakte camper is verdwenen. Onbegrijpelijk, vindt Marion, die de diefstal tegelijkertijd relativeert. ,,We zijn niet dood, we hebben geen ongeluk gehad. Het zijn maar spullen.’’
Echtgenoot Theo is echter in alle staten. Zijn camper is zijn alles. ,,Hij weet niet waar hij het moet zoeken, hij is helemaal in de stress. Hij zegt: ’Ze mogen alles van me meenemen, maar niet mijn camper. Hij is echt van de rel.’’
Het vreemde is dat de camper, die ze nu drie jaar hebben en waar ze al heel wat reizen mee gemaakt hebben, normaal gesproken gewoon op de Havenweg stond. ,,Toen is er niets mee gebeurd. Nu hebben we hem klaargemaakt voor de reis, is hij volgepakt en wordt hij gestolen.’’
Hij stond op de parkeerplaats bij de Vijzelstraat, omdat ze verbleven bij Marions moeder. ,,We hebben het idee dat we afgelopen week gevolgd zijn, dat ze ons gewoon in de gaten hebben gehouden en hem nu op deze manier meegenomen. Juist omdat hij kant en klaar stond, goed onderhouden voor de reis.’’

Normaal gesproken slaapt ze heel licht, wordt ze vaak wakker en hoort alles. ,,Nu sliepen we alle drie heel vast, werden pas rond achten wakker. We hebben niets gehoord, alsof je uit een narcose ontwaakt. Heel apart. De politie is poolshoogte komen nemen, heeft foto’s gemaakt, maar nog niets kunnen ontdekken.’’

Ze hopen op camerabeelden of dat iemand iets gezien of gehoord heeft. ,,Maar op dat tijdstip, dat is heel lastig.’’ Marion denkt dat de camper misschien ergens in een loods op het industrieterrein verborgen wordt gehouden. ,,Dan sluizen ze hem misschien wel in een vrachtwagen naar het buitenland.’’

Dochter Sharon heeft de diefstal op Facebook gezet in de hoop dat ze de camper nog achterhalen of dat iemand iets gezien heeft. ,,We zijn alles kwijt, beddengoed, televisie, tot het hondenvoer aan toe. We hadden echt zin in vakantie, maar het mag niet zo zijn. Ik hoop dat wie hem gestolen heeft er heel blij van wordt.’’


https://www.facebook.com/sharon.baltus10
resa
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Gestolen Enkhuizen KENTEKEN: ZV-827-F

Bericht door resa »

Dat lijkt me vreselijk! Hopelijk vinden ze hem terug, maar ik vrees het ergste.
:driveT5 :yes
Plaats reactie