Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

spotify op composition color

vragen over de T6
Dinopaps
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 11:40

spotify op composition color

Bericht door Dinopaps »

Hoi

Ik rij voor mijn werk in een transporter T6 van 2019/2020. Voor zover ik kan zien is het infotainment systeem wat ik heb het composition color systeem. Via USB netjes google maps op het scherm en in de app stand staat ook spotify vermeld.
Als ik de USB kabel afkoppel heb ik dus geen google maps meer, maar wel spotify. Sluit ik kabel weer aan, heb ik wel maps maar is het geluid van spotify weg. Zie dat spotify nog steeds speelt, maar geen geluid. Het ligt niet aan het kabeltje. Ik heb prive een skoda scala en daar werkt het met hetzelfde kabeltje wel.

Iemand enig idee of het aan een instelling ligt? Ik heb me wezenloos gezocht maar kan niks vinden.

Gr, Hans van Loenen
MGA1600
Berichten: 305
Lid geworden op: 21 aug 2019, 09:34

Re: spotify op composition color

Bericht door MGA1600 »

Dinopaps schreef: 31 jan 2022, 12:20 Hoi

Ik rij voor mijn werk in een transporter T6 van 2019/2020. Voor zover ik kan zien is het infotainment systeem wat ik heb het composition color systeem. Via USB netjes google maps op het scherm en in de app stand staat ook spotify vermeld.
Als ik de USB kabel afkoppel heb ik dus geen google maps meer, maar wel spotify. Sluit ik kabel weer aan, heb ik wel maps maar is het geluid van spotify weg. Zie dat spotify nog steeds speelt, maar geen geluid. Het ligt niet aan het kabeltje. Ik heb prive een skoda scala en daar werkt het met hetzelfde kabeltje wel.

Iemand enig idee of het aan een instelling ligt? Ik heb me wezenloos gezocht maar kan niks vinden.

Gr, Hans van Loenen
En als je spotify vanaf je telefoon via Bluetooth streamt ipv met kabeltje?
Dinopaps
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 11:40

Re: spotify op composition color

Bericht door Dinopaps »

Staat in het bericht; via bluetooth wel spotify met geluid. Maar dan werkt dus maps niet. Zodra het kabeltje terug steek, is het geluid weg.
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: spotify op composition color

Bericht door hugopoley »

Werkt Spotify niet gewoon via Carplay? (Dus via het kabeltje) Bij mij werkt die dan beter dan via bluetooth. En het klopt dat je alleen Google maps hebt via de kabel, draadloos Carplay zit er niet standaard in. Daar moet je een extra kast (dongel) voor hebben.
Dinopaps
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 11:40

Re: spotify op composition color

Bericht door Dinopaps »

Carplay?? Je hebt toch 2 opties; via usb kabel of via bluetooth?

Via bluetooth wel spotify maar geen maps en dus geen nav.

Via usb wel maps en dus nav, maar geen geluid op spotify.


Mijn vraag is dus of ik iets gemist heb qua instelling.....want in mijn scala heb ik via het kabeltje zowel maps, en dus navigatie en ook spotify.
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: spotify op composition color

Bericht door hugopoley »

Bij mij is het zo dat als ik het kabeltje in mijn telefoon plug, dat hij automatisch overschakelt naar Carplay. dan kan je je apps kiezen op je scherm van de radio zoals Google maps, Waze, Flitsmeister, Whatsapp, Apple kaarten enz..

Maar ik heb dan ook een extra knop aan de rechterkant van de radio met de functie "App", als jij dat niet hebt kan het anders zijn.

Heb je toevallig een foto van je radio? Dat is iets makkelijker.
Dinopaps
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 11:40

Re: spotify op composition color

Bericht door Dinopaps »

Heb ik maar heb foto's niet op een server staan dus weet niet hoe ik ze hier moet posten.
Maar via kabeltje gaat bij mij ook via carplay. Heb ook de app knop en daar staat dus o.a. maps, spotify e.d. in.
Dinopaps
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 11:40

Re: spotify op composition color

Bericht door Dinopaps »

Heb ik maar heb foto's niet op een server staan dus weet niet hoe ik ze hier moet posten.
Maar via kabeltje gaat bij mij ook via carplay. Heb ook de app knop en daar staat dus o.a. maps, spotify e.d. in.
20220131_112055.jpg
Dinopaps
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 11:40

Re: spotify op composition color

Bericht door Dinopaps »

20220131_112106.jpg
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: spotify op composition color

Bericht door hugopoley »

Heb jij een T6.1? En er draait Andriod auto op. Als je nu via het spotify icoon luistert doet hij dan ook niet?
Dinopaps
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 11:40

Re: spotify op composition color

Bericht door Dinopaps »

hugopoley schreef: 01 feb 2022, 15:13 Heb jij een T6.1? En er draait Andriod auto op. Als je nu via het spotify icoon luistert doet hij dan ook niet?
Dat is nu juist mijn vraag. Het is idd een T6.1. Op kenteken 24-12-2019. Er draait android auto op incl. spotify maar ik krijg geen geluid. Kan spotify via scherm ook gewoon bedienen, alles doet het, alleen het geluid niet.
En als ik dus verbinding maak via bluetooth ipv kabel, komt er wel geluid.
Dus de vraag is vanaf begin geweest, wat doe ik verkeerd?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33806
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: spotify op composition color

Bericht door Multivan Generation »

Zijn de headunits exact hetzelfde qua. hardware en firmware stand?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Dinopaps
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jan 2022, 11:40

Re: spotify op composition color

Bericht door Dinopaps »

Multivan Generation schreef: 01 feb 2022, 19:27 Zijn de headunits exact hetzelfde qua. hardware en firmware stand?
Headunits?
Gebruikersavatar
hugopoley
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 okt 2018, 14:54
Locatie: Zeeland

Re: spotify op composition color

Bericht door hugopoley »

Kijk eens in de app van Spotify op je telefoon, staat die in autostand? Dat kan ook dingen blokkeren schijnbaar.
Ik heb zelf geen Andriod dus weet daar qua instellingen niet veel vanaf.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33806
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: spotify op composition color

Bericht door Multivan Generation »

Dinopaps schreef: 01 feb 2022, 19:33
Multivan Generation schreef: 01 feb 2022, 19:27 Zijn de headunits exact hetzelfde qua. hardware en firmware stand?
Headunits?
Ja sinds dat autoradio's veel meer kunnen als een moppie muziek afspelen spreken we van headunits.
Als niet alles qua hardware en software hetzelfde is, dan is het appels met peren vergelijken..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie