Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dagje kunnen testrijden

vragen over de T7
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Dagje kunnen testrijden

Bericht door Rafke 108 »

Na een (kort) dagje testrijden deel ik graag hierbij mijn bescheiden mening.

Na een T4 (nog steeds in het bezit), 2x T5 (Multivan en Caravelle), een T6 California en nu een T6.1 California denk ik toch wel wat vergelijkingsmateriaal te hebben...

Ik had de kans om test te rijden in een Iridium Grijze korte wielbasis (lange nog niet beschikbaar) in een 2 + 2 + 2 stoelenconfiguratie.
De motorisatie was de 1.4 eHybrid (160 kw) in combi met de DSG6 versnellingsbak.

Instappen is alsof je in een Seat Alhambra, VW Sharan, Ford Galaxy, ... stapt... Lager dan de gekende T-versies en varianten en dat merk je ook binnenin. Het is allemaal wat compacter (hoogte), en toch heb je een ander / ruimer gevoel. Ik denk dat dit te wijten is aan de grote glaspartijen en de lichtkleurige materialen van het dashboard en de zetelbekleding. Het dashboard is overzichtelijk, de 'sneltoetsen' handig, maar het multimedia-systeem haperde regelmatig en reageerde nogal traag op aanrakingen (en ik slaagde er iedere keer aan om de snelkoppeling voor de zetelverwarming aan te klikken). Waarschijnlijk zal dit wel verholpen worden na 18 updates zoals ze dat al een tijdje beloven in de T6.1. De menu's zijn een combiantie van wat je in de T6.1 en in de nieuwe T-Roc kan vinden. Personaliseren in alle mogelijke opzichten is kinderspel (wat je het liefst op de digitale teller ziet, welk sfeerkleurtje je graag hebt, wat je op je head-up display wil zien, ...). Het Herman Kardon audio-systeem is overigens een enorme verbetering, en voor mij het ultieme bewijs dat ze deze Multivan willen profileren als luxe-cruiser en niet als opgesmukt bedrijfsvoertuig. Achteraan is het verstellen van de zetels even zoeken (de 4 achterste stoelen waren overigens ook verwarmd), maar eens je de knopjes weet staan is het kinderspel. In vergelijking met de vorige versies van de Multivan kunnen de enkele stoelen trouwens niet pivoteren maar moet je ze echt uit de rails halen en draaien. Voordeel is wel dat de stoelen veel lichter zijn dan in de vorige versies. De schuifjes die er onder zitten zijn veel kleiner van formaat en enkel aan de achterzijde te bereiken. De korte versie heeft bijna niets van kofferruimte, maar je kan de zetels wel naar voor schuiven, toeklappen of opklappen om zo de nodige ruimte te creëren. Electrische kofferklep en schuifdeuren, getinte ruiten, ... deze wagen was rijkelijk uitgerust.
De tafel die achteraan het interieur kan geplaatst worden kan makkelijk tot tussen de voorzetels geschoven worden, waardoor een handig opbergvak ontstaat vooraan. Drankbekerhouders zijn overigens steviger dan in de T5 (rammelen) en aflegmogelijkheden zijn er volgens mij voldoende (handig vakje op dashboard - afgesloten) en twee handschoenkastjes + de gebruikelijke plaatsen in de deuren.
Qua rijden (starten via start-stop knop en in de juiste versnelling zetten via een klein knopje op het dashboard) was ik aangenaam verrast. Zoete(re) weglegging, stil rijden (mede door de electro-motor), en een perfecte reactie van het stuurwiel. Goede demping (al hoor je door het electrisch rijden natuurlijk elke rammeltje in het interieur). Afremmen als je gas lost (bijladen batterij) en remmen als het nodig is, alles is logisch en gecontroleerd. Het voertuig voelt lichter aan (is het ook) en dat verklaart natuurlijk de andere rij-eigenschappen.
Anyway, samenvatting: correct voertuig waar we veel van mogen verwachten (geen camperversie want die zal op de E-ID-buzz gebouwd worden).

Groetjes :ikrij
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4454
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Dagje kunnen testrijden

Bericht door Henk-1 »

Dankjewel Rafke voor je mooie verslag.

:toppie :toppie :toppie :toppie :toppie :toppie :toppie :toppie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Plaats reactie