Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Shiva Thorsell
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2022, 19:43
Locatie: De Bilt, Utrecht

T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door Shiva Thorsell »

Beste mensen,
dank voor het toelaten in deze groep, fijn om hier mijn dilemma voor te kunnen leggen.
Ik heb een paar maanden geleden een Volkswagen Transport T5, uit 2007 gekocht, omgebouwd tot campeerbusje. Ik heb het busje bij een particulier gekocht. Ik heb nu 3 keer aan de kant van de snelweg gestaan omdat de motor er plots mee stopt, terwijl ik aan het rijden ben (= geen fijne ervaring).

ANWB erbij, zij vinden het probleem niet. Twee keer weg gesleept naar mijn garage, en zij vinden het probleem ook niet. De computer is opgestuurd naar een bedrijf, en zij vinden daar ook geen problemen. Alle voor de hand liggende zaken zijn door de garage bekeken en ziet er allemaal goed uit.
De garage geeft aan niets meer te kunnen betekenen.

Ik vraag me af of jullie een idee hebben, wat ik het beste kan doen? Als het busje er weer mee stopt heeft het weinig zin om weer naar dezelfde garage te gaan. Overigens het is een garage met een goede naam, en ik heb mijn auto daar al jaren. Zij geven aan "de motor doet het goed". Er zit misschien ergens 'een draadje los', maar we weten niet waar we moeten zoeken...... Iemand een idee?

Ik zou afgelopen maanden met camper op pad gaan, maar dat is door omstandigheden (o.a. Covid) niet doorgegaan. Ik overweeg nu om de camper te verkopen, maar gezien camper niet 100% betrouwbaar is gebeleken, aan iemand die dat een uitdaging vindt? De camper is verder in top staat.

Dank alvast voor het meedenken,
vriendelijke groeten,
Shiva Thorsell
Gebruikersavatar
hein uut mooi drenthe
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:22
Locatie: mooi drenthe

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door hein uut mooi drenthe »

Zelfde probleem gehad met een pusjoo partner, nieuw contactslot erin en probleem nooit weer gehad
De rooie is verkocht.
En inmiddels weer een andere rooie :driveT4
En nu weer een rooie :driveT5
En nu een blauwe :T5cruisin
Shiva Thorsell
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2022, 19:43
Locatie: De Bilt, Utrecht

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door Shiva Thorsell »

hoi Heijn,
nieuw contactslot, die tip heb ik niet eerder gehad! Dank je wel! Is er een manier om te onderzoeken óf dat het probleem is?
Of is het een kwestie van doen en dan al rijdend merken of het probleem is opgelost? Snap je mijn vraag? Want busje rijdt vaak ook goed, dus zal niet meteen merken of het opgelost is....tot dat die weer uitvalt, of niet
Gebruikersavatar
hein uut mooi drenthe
Berichten: 296
Lid geworden op: 13 jan 2007, 01:22
Locatie: mooi drenthe

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door hein uut mooi drenthe »

Was een leaseblikje van het werk dus na 3x uitvallen in 2 week tijd naar de dealer gebracht en een dag later weer opgehaald met een nieuw contactslot erin, monteurs konden ook niet echt iets vinden maar nooit weer uitgevallen onder het rijden.
De rooie is verkocht.
En inmiddels weer een andere rooie :driveT4
En nu weer een rooie :driveT5
En nu een blauwe :T5cruisin
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door krekwakwol »

Ik heb dit idd ook gehad, het gloeispiraallampje ging knipperen, de ruiten wissers deden het niet meer en toen ik de ruitensproeier bediende viel de motor uit.

Nw. Contact blokje onder in het contactslot, klaar :toppie

Dus dat zou ik ook vervangen, maar heb je hem ook al laten uitlezen met vcds, ik denk dat bij het opsturen van de computer deze ook wel uitgelezen is, maar toch.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door Multivan Generation »

krekwakwol schreef: 18 feb 2022, 17:16 Dus dat zou ik ook vervangen, maar heb je hem ook al laten uitlezen met vcds, ik denk dat bij het opsturen van de computer deze ook wel uitgelezen is, maar toch.
Ik denk niet dat het contactslot uitleesbaar is, want er zit volgens mij geen chip in,
dus waar wil je dan mee communiceren?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door Jan anno NU »

Geef eens aan in je profiel wat je woonplaats is.

Dat zou zo maar een goede tip kunnen opleveren van een garage die bekend is met alle ins en outs van je busje.
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door krekwakwol »

Multivan Generation schreef: 18 feb 2022, 17:41
krekwakwol schreef: 18 feb 2022, 17:16 Dus dat zou ik ook vervangen, maar heb je hem ook al laten uitlezen met vcds, ik denk dat bij het opsturen van de computer deze ook wel uitgelezen is, maar toch.
Ik denk niet dat het contactslot uitleesbaar is, want er zit volgens mij geen chip in,
dus waar wil je dan mee communiceren?
Je wilt toch weten of er geen andere storing speelt, ik zeg ook.niet dat het contactslot de oorzaak is, maar wel als mogelijke oorzaak gezien kan worden.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Shiva Thorsell
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2022, 19:43
Locatie: De Bilt, Utrecht

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door Shiva Thorsell »

hoi! Dank voor de reacties! Ik woon in de Bilt, regio Utrecht.
Gebruikersavatar
bvddobb
Berichten: 1475
Lid geworden op: 15 okt 2013, 10:51
Locatie: Utrecht

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door bvddobb »

Wij komen voor ‘serieuze’ zaken aan het autodeel van onze T5 California al jaren bij Muntstad VW Bedrijfswagens in De Meern, en zijn daar heel tevreden over. Wij hebben de chef daar leren kennen als het creatieve, meedenkende type, ook wat betreft overleg, bijv. over aanpassingen of voorbereidingen voor wat extremere omstandigheden (midwinterreizen naar Oost-Polen/Oekraïne, Zweden). Toen een Noorse dealer afgelopen zomer in twee dagen niet kon achterhalen wat het probleem was, hebben we de auto laten repatriëren naar De Meern en daar hadden ze het in 20 minuten gefixt. Zo’n verhaal als met het contactslot kennen ze daar vast ook.
Er staat ‘VW’ in hun bedrijfsnaam, dus goedkoop is het niet…
Shiva Thorsell
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2022, 19:43
Locatie: De Bilt, Utrecht

Re: T5 Camper uit 2007, motor slaat soms al rijdend af...

Bericht door Shiva Thorsell »

dank voor de tip! Ik ga ze in ieder geval bellen!
vriendelijke groeten,
Shiva Thorsell
Plaats reactie