Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 2.5TDI valt dood

vragen over de T4
Plaats reactie
G1-driver
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2017, 22:12

T4 2.5TDI valt dood

Bericht door G1-driver »

Goedemiddag,

Mijn T4 102pk valt dood tijdens het rijden. Vooral bij overschrijden van 100km/u.
Geen trekkracht meer, max 130km/u.

Wanneer ik tijdens het rijden het contact af en aanzet, krijg ik terug het vol vermogen en haal ik makkelijk terug 140-150km/u.
Ik had al wat vacuumleidingen vervangen maar dat gaf geen oplossing + ik vermoed iets elektronisch wanneer het na nieuwe start terug ok is.

Ik verdenk de LMM?

Foutcode: 17964 - Actief/statische laaddrukregeling: regelgrens overschreden
StijnT4
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door StijnT4 »

Dit klinkt erg bekend, je magneet klep is waarschijnlijk defect. Als je natuurlijk alle vacuüm slangen op de goede plek hebt gemonteerd… Je hebt 2 magneet kleppen naast het koelvloeistof reservoir. 1 is de N18 (egr aansturing) en de ander is de N75 (wastegate aansturing) dit is waarschijnlijk de klep die defect is. Dit kan je testen door de n18 klep als n75 te gebruiken.

Edit: je bus schiet in noodloop omdat je wastegate niet open gaat om de turbo druk af te voeren, hierdoor heb je dus verminderd power. Nadat je de bus aan en uit zet is de turbo druk nog niet zo hoog geweest waardoor de bus weer een poging doet maar tevergeefs want de druk wordt te hoog
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
G1-driver
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2017, 22:12

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door G1-driver »

Bedankt voor de tip! Ik mag deze kleppen gewoon wisselen als test?
De vacuumslangen werden 1 voor 1 gewisseld, dus zitten zeker terug op de juiste plek :yes
StijnT4
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door StijnT4 »

G1-driver schreef: 22 feb 2022, 14:01 Bedankt voor de tip! Ik mag deze kleppen gewoon wisselen als test?
De vacuumslangen werden 1 voor 1 gewisseld, dus zitten zeker terug op de juiste plek :yes
Bij mij bleek de n75 klep te missen. Egr was ik al van plan om af te dichten. Dus de n18 klep zou overbodig zijn. Dus ja je kan ze verwisselen.

Als het hierna niet beter wordt ligt t dus ergens anders aan
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
G1-driver
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2017, 22:12

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door G1-driver »

Geleverde klep
Geleverde klep
0.jpeg.jpg (11.29 KiB) 1451 keer bekeken
Probleem niet opgelost... In bijlage de originele klep en de klep die ik geleverd kreeg.
Kan het hieraan liggen?
G1-driver
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2017, 22:12

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door G1-driver »

Krijg maar 1 foto in een post. Dit is de originele
Bijlagen
Screenshot_20220322-192920_Gallery.jpg
StijnT4
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door StijnT4 »

G1-driver schreef: 22 mar 2022, 19:28 0.jpeg.jpgProbleem niet opgelost... In bijlage de originele klep en de klep die ik geleverd kreeg.
Kan het hieraan liggen?
Dit is de klep die ik er momenteel in heb zitten, rijdt perfect. Check of je de vacuüm slangen goed hebt zitten. Dit verschilt per klep.
Bij mij zit het van boven tot onder
Boven: slang naar een klein filter
Midden: slang naar wastegate
Onder: slang naar de luchtinlaat pijp
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
G1-driver
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2017, 22:12

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door G1-driver »

Nog eens gecontroleerd, zitten correct.
LMM kan dit niet uitlokken?
StijnT4
Berichten: 252
Lid geworden op: 08 dec 2019, 19:01

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door StijnT4 »

Je kan je lmm eens ontpluggen, verandert er iets aan de bus tijdens het rijden dan werkt hij goed. Verandert er niks, kan je de lmm vervangen
Eerst: vw t4 1996, 1.9D zelf omgebouwd naar camper.

Nu: vw t4 2002, 2.5 TDI in aanbouw tot camper. Ingericht voor full time wonen!
G1-driver
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2017, 22:12

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door G1-driver »

Getest met unplugged lmm... geen verandering.
LMM vervangen, geen oplossing. Nog steeds geen trekkracht :bonk
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door krekwakwol »

Even rijdend laten uitlezen?
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
G1-driver
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jul 2017, 22:12

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door G1-driver »

Probleem is opgelost. Boutjes van de wastegatesteun waren losgekomen, eentje verdwenen.
:bonk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: T4 2.5TDI valt dood

Bericht door Multivan Generation »

G1-driver schreef: 19 apr 2022, 20:17 Probleem is opgelost. Boutjes van de wastegatesteun waren losgekomen, eentje verdwenen.
:bonk
classic..


(gebeurt wel vaker)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie