Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Euro 3 sticker weiziging

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Gebruikersavatar
CapoJan
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 nov 2016, 10:40
Locatie: Gent

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door CapoJan »

Hanz schreef: 26 mar 2022, 13:41
freek schreef: 26 mar 2022, 12:10 Ik begrijp overigens niet dat de navigatiesoftware de optie " vermijden milieuzone" niet heeft (iig tomtom niet).
Ik heb een Garmin navigatie en die heeft dat wel. Bovendien levenslang gratis kaartupdates, dat had mijn vorige (TomTom) navigatie niet.
Ook een verrassende optie op de Garmin: waarschuwing voor spookrijder. Ik rijd vrijwel altijd met het geluid uit maar bij een melding van een spookrijder (1 x meegemaakt) zet de navigatie automatisch het geluid aan.
Deze info is een beetje off-topic maar misschien heb je er iets aan.
Ik heb ook een Garmin (Nüvi). Inderdaad: die houdt rekening met milieuzones. Alleen: 't is niet echt gesofisticeerd. Ik besef dat het niet evident is, maar (voorlopig) mag je Brussel sowieso binnen indien je T4 ingeschreven is als kampeerwagen. Garmin biedt echter niet de optie om het type wagen in te geven, dus als je 'milieuzones vermijden' instelt, stuurt die je met een grote boog rond Brussel. Meer nog: de Brusselse ring is geen milieuzone en toch stuurt Garmin je ver rond. Dit geheel terzijde natuurlijk.
T4 Multivan 1.9D 1X (omgebouwd tot kampeerauto) - 1994
peetjeadhdtje
Berichten: 1002
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door peetjeadhdtje »

Ik kende het woord niet.
Gesofisticeerd. Chic, Sophisticated, Tiptop, Voornaam; Geestig, Gevat, Kien, Scherpzinnig, Sofistisch, Spits, Spitsvondig, Vernuftig; Gekunsteld, Gezocht.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Mickel Moen »

Ik gebruik Waze op de telefoon voor de navigatie. Die leidt je om de milieuzones. Toets je een adres in binnen een zone in, krijg je keurig een waarschuwing. Bij de instellingen kun je de stickers invoeren.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Mickel Moen »

Zojuist mijn camperbus voor Brussel geregistreerd.

De stappen:

1. Eerst registreren. Gegevens kentekenbewijs invoeren en een kopie van het kentekenbewijs uploaden. Ik kreeg meteen via de mail bevestiging van de registratie. Mijn bus heeft geen toegang. Registratie is 5 jaar geldig.

2. Vervolgens kun je een afwijking aanvragen voor kampeerwagen. Weer wat gegevens invullen en een foto uploaden, waarop het kenteken te zien is en ook duidelijk te zien is, dat het een camper betreft. Hierop krijg je een bevestigingsmail, dat de aanvraag ingediend is. Of de afwijking geaccepteerd wordt kan tot 69 dagen duren.

Nu kun je natuurlijk wachten met aanvragen tot je naar Brussel gaat. Bij ons werkt dat echter niet zo. Twee weken geleden wist ik op de vrijdag niet, dat ik op de maandag daarop met mijn schoonzoon werk in Parijs ging afleveren.

Dus meteen aangevraagd. CapoJan bedankt voor de tip. :toppie
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Freds
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Freds »

Ff meegelezen en direct voor mijn ACV 1997 een sticker aangevraagd. Werd goedgekeurd en als het goed is komt de groene sticker eraan.
Maar: waarop let de Polizei nu eigenlijk bij parkeren in de milieuzone? De sticker of mijn kenteken??
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Hanz »

Ze letten alleen op de sticker, die hebben ze niet voor niks ingevoerd. En niet alleen bij parkeren maar ook bij rijden in de zone.
Ik heb ook een ACV van 1997, waar heb je de sticker besteld? Ik ben benieuwd of je inderdaad een groene krijgt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Mupke
Berichten: 93
Lid geworden op: 23 jan 2022, 14:31
Locatie: ZH

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Mupke »

Mupke schreef: 18 mar 2022, 16:23
Jan anno NU schreef: 18 mar 2022, 16:17 Bedankt voor je bericht Mupke , hij is leuk.

Voor de geintresseerde:
https://www.milieusticker.nl/product/mi ... duitsland/

Staat wel leuk naast de klasse 4 sticker van France
:knipoog
Die link kreeg ik ook van de ANWB dus moet t goed zijn dacht ik zo van de TUV
:T44EVER T4 ‘02 california coach :T5cruisin
Ex Subaru GT GC8 ‘99
Ex Forester X ‘03

Groetjes Arnold.
Freds
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Freds »

Hanz schreef: 13 apr 2022, 17:12 Ze letten alleen op de sticker, die hebben ze niet voor niks ingevoerd. En niet alleen bij parkeren maar ook bij rijden in de zone.
Ik heb ook een ACV van 1997, waar heb je de sticker besteld? Ik ben benieuwd of je inderdaad een groene krijgt.
Vignet online. Ik laat het hier wel weten!
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Hanz »

Een paar bladzijden terug in dit topic stond dit:
Fenn schreef: 21 mar 2022, 20:39 Bij vignet online checken ze achteraf. Als je niet in aanmerking komt voor de groene sticker, krijg je je geld terug. Dus niet zomaar te kopen..
We wachten af.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Mickel Moen »

Bij thuiskomst vandaag na een paar dagen afwezigheid, lag de toekenning van de afwijking Brussel op de mat. :yes
En Groene sticker Duitsland. :happy
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Freds
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Freds »

Mickel Moen schreef: 18 apr 2022, 23:05 Bij thuiskomst vandaag na een paar dagen afwezigheid, lag de toekenning van de afwijking Brussel op de mat. :yes
En Groene sticker Duitsland. :happy
Bij mij mooi een afwijzing via vignet.online.
Hoe heb jij dat die groene sticker Duitsland gekregen?
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Hanz »

Geert (Mickel Moen) heeft een T5 van 2004, dat is technisch iets anders dan een T4 van 1997.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door limburger »

deze week nog een groene sticker voor Duitsland gehaald. gewoon de grens over en bij een TUV station gestopt, kentekencard laten zien en na het betalen van 7euro stond ik 3 minuten later weer buiten met een groene sticker. wil je een sticker voor een auto die daar geen recht op heeft zijn er natuurlijk creatieve oplossingen die iedereen zelf kan verzinnen.
:driveT4 :T44EVER
Freds
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 mar 2015, 17:07
Locatie: Zoetermeer

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Freds »

limburger schreef: 23 apr 2022, 11:06 deze week nog een groene sticker voor Duitsland gehaald. gewoon de grens over en bij een TUV station gestopt, kentekencard laten zien en na het betalen van 7euro stond ik 3 minuten later weer buiten met een groene sticker. wil je een sticker voor een auto die daar geen recht op heeft zijn er natuurlijk creatieve oplossingen die iedereen zelf kan verzinnen.
:driveT4 :T44EVER
Aardige TUV medewerker. Op mijn kentekenbewijs staat ook geen milieuklasse ingevuld. Het proberen waard in Duitsland dus.
Weet iemand of dit een uitzondering is?
Westfalia Coach Beach Dragon pearl green 1997 2.5TDI 102pk :driveT4
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4702
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Hanz »

limburger schreef: 23 apr 2022, 11:06 deze week nog een groene sticker voor Duitsland gehaald. gewoon de grens over en bij een TUV station gestopt, kentekencard laten zien en na het betalen van 7euro stond ik 3 minuten later weer buiten met een groene sticker. wil je een sticker voor een auto die daar geen recht op heeft zijn er natuurlijk creatieve oplossingen die iedereen zelf kan verzinnen.
:driveT4 :T44EVER
Had jij niet een T4 met benzinemotor? Dan is een groene sticker natuurlijk geen probleem.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Plaats reactie