Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Euro 3 sticker weiziging

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
freek
Berichten: 683
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door freek »

Hanz schreef: 22 apr 2022, 18:36 Geert (Mickel Moen) heeft een T5 van 2004, dat is technisch iets anders dan een T4 van 1997.
Een T4 ACV en een t5 tdi AXD of AXE zijn alle euro 3 motoren.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb de sticker besteld bij TÜV Nederland. https://www.milieusticker.nl/
Hoe en wat vind ik prima. Na invulling kenteken en meldcode kwam ik in aanmerking.

En ja daar is hij duurder, maar dat maakt mij niets. Je moet het schutvel, waar de sticker uitkomt bij je kenteken bewaren. De bijbehorende brief van TÜV Nederland doe ik er ook bij.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door limburger »

Hanz schreef: 23 apr 2022, 15:59
limburger schreef: 23 apr 2022, 11:06 deze week nog een groene sticker voor Duitsland gehaald. gewoon de grens over en bij een TUV station gestopt, kentekencard laten zien en na het betalen van 7euro stond ik 3 minuten later weer buiten met een groene sticker. wil je een sticker voor een auto die daar geen recht op heeft zijn er natuurlijk creatieve oplossingen die iedereen zelf kan verzinnen.
:driveT4 :T44EVER
Had jij niet een T4 met benzinemotor? Dan is een groene sticker natuurlijk geen probleem.
dat klopt mijn T4 is een benzine en die sticker zit daar al jaren op, maar was nu voor een andere auto sticker halen. wilde hier alleen maar mee aangeven hoe makkelijk en snel het te regelen is.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Hanz »

limburger schreef: 24 apr 2022, 14:53 dat klopt mijn T4 is een benzine en die sticker zit daar al jaren op, maar was nu voor een andere auto sticker halen. wilde hier alleen maar mee aangeven hoe makkelijk en snel het te regelen is.
Voor een andere auto, dan is natuurlijk de volgende vraag: wat voor auto was dat? Benzine of diesel? Bouwjaar? wel of geen roetfilter?
De discussie hier begon ermee dat het leek of er websites zijn waar je zomaar een groene sticker kunt bestellen voor een oude T4 diesel. En het algemene beeld tot nu toe is dat dit dus niet zomaar kan.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Dinges
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 dec 2013, 16:15

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Dinges »

Het blijft een loterij. Ik heb een acv uit 2002. Bij Vignetonline kreeg ik geen 4 omdat ik geen extra roetfilter had laten plaatsen.
Bij Milieusticker.nl kreeg ik hem zonder vragen. Ben er blij mee.
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2701
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Erdem50 »

Dinges schreef: 26 apr 2022, 14:10 Het blijft een loterij. Ik heb een acv uit 2002. Bij Vignetonline kreeg ik geen 4 omdat ik geen extra roetfilter had laten plaatsen.
Bij Milieusticker.nl kreeg ik hem zonder vragen. Ben er blij mee.
Ik heb precies dezelfde ervaring zoals jij.
T4 California Generation 2.5TDI 202pk/409nm
Bij nood 215pk/423nm 😉
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
henkru
Berichten: 1686
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:53
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door henkru »

Je hebt een groene milieusticker aangevraagd voor het kenteken ........ Dit voertuig heeft echter een dieselmotor die niet aan uitlaatgasnorm Euro 4 voldoet of, wanneer deze informatie ontbreekt, van voor 2006 is. Het voertuig komt daarom helaas niet in aanmerking voor de groene milieusticker.

Omdat je voertuig niet in aanmerking komt voor de sticker, wordt je aanvraag geannuleerd. Als de betaling al voldaan is, wordt het geld teruggestort op de rekening of creditcard vanaf welke je betaald hebt.
:huilen
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
pwhooftman
Berichten: 338
Lid geworden op: 14 jul 2019, 22:06

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door pwhooftman »

op https://www.vwe.nl/consumenten/milieusticker kreeg mijn 2.5tdi AJT uit 2002 ook een groene sticker, terwijl ovi.rdw.nl geel aangeeft.

Mijn vorige camper had al een gele sticker, en dat geeft ovi.rdw.nl ook aan. Als ik dat kenteken nu invul geeft hij aan dat dat kenteken niet in aanmerking komt voor een sticker (zelfs niet een gele) vanwege de toelatingsdatum uit 2001.

Kortom, er klopt niks van die kentekenchecks.
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Remco_T5 »

Vraagje, wij willen deze zomer naar Kopenhagen. De bus is uit 2013 dus geen probleem voor de registratie maar nu vragen ze een verklaring dat er een roetfilter is geïnstalleerd. Dit dient in het Engels te zijn (of Deens of....). Iemand ervaring hiermee?

Declaration from a relevant technical institute or authority confirming that your vehicle is mounted with an approved particulate filter. The declaration must be given less than 18 months for trucks and busses and less than 30 months for vans prior to usage of the vehicle in a Danish low emission zone. The declaration must be in either Danish, Norwegian, Swedish, English, German or French.
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3586
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door krekwakwol »

Staat dat niet op de RDW site?
Of je moet een CVO aanvragen bij Pon en deze in het engels of duits laten leveren.
Dit staat bij mij op de online voertuiggegevens op RDW OVI.
Screenshot_20220508-210354_Chrome.jpg
Als je links boven bij instellingen vertalen indrukt en dan meer talen- Duits.
.
Dan krijg je het volgende.
Screenshot_20220508-210920_Chrome.jpg
Alleen dan wel de gehele pagina met kenteken.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Remco_T5
Berichten: 463
Lid geworden op: 04 apr 2021, 18:06
Locatie: Lansingerland - Zuid Holland

Re: Euro 3 sticker weiziging

Bericht door Remco_T5 »

Top, ga ik eens proberen :jumpklap
Groeten Remco (T5 GP 2013, CCHA) :T4politie
Plaats reactie