Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

B stijl opties voor zelfbouw camper

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
LeonardN
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2022, 12:30

B stijl opties voor zelfbouw camper

Bericht door LeonardN »

Hallo allemaal!

sinds kort zijn wij in het het bezit van een T5 Caravelle. Deze willen wij ombouwen naar camper.
Omdat de Caravelle een verlaagd plafond heeft, hebben wij die eruit gehaald. Ook hebben wij de b, c en d-stijlen bekleding eruit gehaald, omdat die tot aan het (verlaagde) plafond kwamen. De c en d-stijlen komen helemaal niet meer terug, omdat we daar een eigen plafond gaan maken.

Aangezien wij wel weer een hemeltje willen hebben in de cockpit, hebben wij er 1 gekocht. Deze is afkomstig uit een T5GP en die lijkt te passen (en loopt gelijk met het dak). Echter, met de b-stijl zitten we nog. Die van de Caravelle is tekort. De b-stijl van de gewone T5 en van de T5GP lijken niet te passen (ik heb deze beide geprobeerd, die ik had gekocht bij een onderdelenwinkel. Of misschien hebben zij het verkeerd gelabeld)

Heeft iemand hier ervaring mee of suggesties welke b-stijl wel zou passe?

Bij voorbaat dank,
Leo
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: B stijl opties voor zelfbouw camper

Bericht door marrcel »

ik heb een T5 2012 kombi en de b-style bekleding loopt tegen het boord plafond aan. Wellicht past dat beter.
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: B stijl opties voor zelfbouw camper

Bericht door marrcel »

Ik heb ff een foto gemaakt.
Bijlagen
B943CCC2-B1F7-49E2-BD5E-1C20AD046583.jpeg
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
LeonardN
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2022, 12:30

Re: B stijl opties voor zelfbouw camper

Bericht door LeonardN »

Bedankt voor je reactie!
ik had er daar ook 2 van aangeschaft, maar die sloten niet aan op de onderste helft. Op één of andere manier zijn die ondersten breder (zal wel te maken hebben met de Caravelle). Ik had toen via internet 2 onderste helften besteld, maar die waren net zo breed. Dus ik vroeg me eigenlijk af of ook brede b-stijlen zijn (bovenste helft) die ook net zo breed zijn als de onderste helft van de caravelle. Of dat er smallere onderste helften zijn? (ik heb nu een zijnpaneel van de caravelle doorgezaagd en daar plaats ik dan een keukentje tegenaan.

En anders moet ik creatief zijn en proberen een plafondplaat (hemeltje) te maken die mooi aansluit bij de b-stijlen van de caravelle. Op dit moment zit er een grote opening.
B-stijl links.JPG
B-stijl rechts.JPG
Gebruikersavatar
marrcel
Berichten: 322
Lid geworden op: 21 apr 2021, 14:40
Locatie: 023

Re: B stijl opties voor zelfbouw camper

Bericht door marrcel »

ik herinner me nog dat ik bij het bestellen van de luchtkachel onderdelen dat er sprake is van 2 breedtes onder in de B-stijl. Ik had 23cm als ik goed herinner. Wil je daar foto van?
T5gp L2H1 Kombi 2012 caac 6bak, h&r 28/30 Antirolstangen, 210W solar, 220Ah agm, 2kW autotherm.
LeonardN
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 feb 2022, 12:30

Re: B stijl opties voor zelfbouw camper

Bericht door LeonardN »

Dat zou fijn zijn. Ik ben erg benieuwd!
Ik ben sowieso van plan om de hele bus aan de binnenkant te bekleden met vilt, dus als de b-stijlen smaller worden maakt dat mij niet uit. Ik vind het vooral belangrijk dat het hemeltje mooi en goed aansluit.

Groet,
Leo
Plaats reactie