Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Waterlekkage

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Henk-Erik
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2022, 10:44

Waterlekkage

Bericht door Henk-Erik »

Goedendag,
Wij hebben na volle tevredenheid een vw t4 camper california exclusive uit 2002. Met vaste opbouw met vast toilet, wasbak en keukentje(dwars) We horen bij het aandoen van de kranen en ook toilet een zuigend geluid. Er wordt lucht aangezogen ergens. Als wij de keukenkraan gebruiken lekt het bij keukenblokje. Om en nabij de schoonwatertank.
Voorpaneel bij koelkastje kan ik verwijderen en zie ik de schoonwatertank. Maar hoe nu verder? Moet de koelkast eruit voordat ik bij de waterleiding kom?
Wie kan mij tips geven?
Groet.
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1154
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Re: Waterlekkage

Bericht door brugseb »

Dag Henk-Erik
specifieke vragen over de Exclusive kan je ook stellen op het aparte forum vwexclusive.nl
Als je de frontplaat van de frigo wegneemt zie je enkel de voorste punt van de watertank - die zit in hoofdzaak achter de WC.
Je kan één en ander bekijken door het bakje boven de WC er uit te halen (wat naar beneden duwen en er dan uit kantelen) dan krijg je toegang tot de leidingen. Het kan zijn dat er een leiding lek is of dat een kunststof verbindingsstukje (Y-stuk) gekraakt is.
Controleer ook goed of er vocht op en rond de vloer ligt - anders riskeer je dat de boel gaat rotten!
Stuur anders gerust een PB voor meer info.
Groets
Bart
Bijlagen
IMG_20210221_125847-min.jpg
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Henk-Erik
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2022, 10:44

Re: Waterlekkage

Bericht door Henk-Erik »

Dank voor de tips, ik van idd naar exclusive forum.
Groet
Plaats reactie