Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Onbekende pieptoon na het starten?

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
RuVo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Onbekende pieptoon na het starten?

Bericht door RuVo »

Goedendag weetjewellers,
Sinds kort heb ik (af en toe) direct na het starten een hoge lange pieptoon (3x achtereen). Geen melding op het display o.i.d.
De laatste technische werkzaamheden die kortgeleden gedaan zijn lijken me hier niks mee van doen, ik heb de brandstoffilter vervangen, achterschijven en blokken en een oliebeurt. Ik moet alleen nog onderhoud reset uitvoeren.
Is dit herkenbaar voor iemand, die pieptoon bedoel ik?
Het betreft een axg motor 2002.

Groeten Ruud.
california event 2002 axg :T5cruisin
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Onbekende pieptoon na het starten?

Bericht door Multivan Generation »

Heb je de remblokslijtage indicatoren aangesloten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Onbekende pieptoon na het starten?

Bericht door limburger »

remvloeistof niveau misschien...

:driveT4 :T44EVER
RuVo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Re: Onbekende pieptoon na het starten?

Bericht door RuVo »

Alles weer aangesloten met de remmen ook abs sensoren, kan idd de stekkers en remvloeistof nog controleren.
Bedankt voor de tips.
california event 2002 axg :T5cruisin
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4701
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Onbekende pieptoon na het starten?

Bericht door Hanz »

Geeft jouw auto een waarschuwing als een veiligheidsgordel niet vastzit? En ligt er af en toe een wat zwaarder gewicht op een van de zitplaatsen? Bijvoorbeeld een zware boodschappentas of iets dergelijks? Ik moest hier aan denken omdat je schreef dat het af en toe gebeurt. Als het een losse stekker of iets dergelijks is dan zou het altijd moeten gebeuren.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 755
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Onbekende pieptoon na het starten?

Bericht door limburger »

rijd eens weg met aangetrokken handrem, als dit dezelfde piep geeft (hoeft geen 3x te zijn) dan weet je in ieder geval welk element deze pieptoon geeft en kun je verder kijken waar die overal voor gebruikt word. maar volgens mij worden al die piepjes aangevuld met een waarschuwingslampje...

:driveT4 :T44EVER
RuVo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Re: Onbekende pieptoon na het starten?

Bericht door RuVo »

Ook weer bedankt voor de tips mannen, dinsdag kan ik de brug op en de remmen e.d. checken, pieptonen kunnen misschien van de handrem komen staat nu vrij strak i.v.m. het vervangen van de remmen achter. Dus ff tikkie terug stellen. Als ik wat vind dan geef ik een berichtje.
california event 2002 axg :T5cruisin
RuVo
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 jun 2018, 00:07
Locatie: Westland

Re: Onbekende pieptoon na het starten?

Bericht door RuVo »

RuVo schreef: 01 mei 2022, 22:41 Ook weer bedankt voor de tips mannen, dinsdag kan ik de brug op en de remmen e.d. checken, pieptonen kunnen misschien van de handrem komen staat nu vrij strak i.v.m. het vervangen van de remmen achter. Dus ff tikkie terug stellen. Als ik wat vind dan geef ik een berichtje.
Vandaag onderhoudsreset gedaan, alle stekkers van de remmen achter gecontroleerd, remvloeistofniveau check, eventuele lekkages niet gevonden en ook geen pieptoon meer gehoord. Ga weer veilig op pad hoop ik.
california event 2002 axg :T5cruisin
Plaats reactie