Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Acculader t5 california: laden stopt, netstroom schakelt steeds uit

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
tonvandelangkruis
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Den Haag

Acculader t5 california: laden stopt, netstroom schakelt steeds uit

Bericht door tonvandelangkruis »

Tijdens onze reis naar het zuiden merkten we dat de koelkast steeds uitschakelde. Uiteindelijk bleef hij werken toen we waren aangekomen.
Maar daarna laadden de huishoudaccus niet meer op. Er was wel 220 volt op het stopcontact van de camper maar op het schermpje stond een accusymbool ipv het stekkertje.
Ik ben gaan kijken bij de lader, heb wat aan stekkers gerommeld. Misschien was er iets losgetrild.
Er was wel resultaat, de accus werden weer opgeladen. Na een paar uur stopte dat weer en was het stekkersymbool weer vervangen door een accu.
Netstroom losgekoppeld en na een minuut weer aangezet en het was weer goed voor een tijdje.
Het grijze blokje bij de lader, ik denk een relais, werd wel heel warm.
Naarmate de laadstroom lager werd bleef de lader langer in werking.

Enig idee wat er aan de hand is er wat er aan zou moeten worden gedaan? T5 california 2011. De lader is merk Vw 7h7915681b .
Beckontheroad
Berichten: 2138
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Acculader t5 california: laden stopt, netstroom schakelt steeds uit

Bericht door Beckontheroad »

Tom, heb een losse acculader, die kun je zo aansluiten om te testen.
Weet niet waar je bus slaapt?
Anders even PB?
Groet,
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
CWoldendorp
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 sep 2020, 09:07

Re: Acculader t5 california: laden stopt, netstroom schakelt steeds uit

Bericht door CWoldendorp »

Hebben wij ook gehad. De oorzaak was dat de ruimte onder de koelkast te warm werd. Daar zit nl ook de acculader. Door een kleed aan de buitenkant op te hangen werd het minder warm en laadde alles weer zoals het hoorde. Bij ons werd ie overigens te warm doordat er naast de hitte per ongeluk heel wat boodschappen het gat naar onder de koelkast afdekten.
tonvandelangkruis
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:14
Locatie: Den Haag

Re: Acculader t5 california: laden stopt, netstroom schakelt steeds uit

Bericht door tonvandelangkruis »

Het zal zeker ook met hitte te maken hebben gehad. Het laadprobleem hebben we in het aggelopen jaar niet meer grhad. Wrl blijft de koelkast steeds uitschakelen. Meestal als we de motor starten, maar ook af en toe tijdens het rijden. Ik ben benieuwd of iemand weet waar dat aan kan liggen. Huishoudaccus zijn allebei goed vol. Kan het het relais zijn dat te warm wordt?
HRBus
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mei 2019, 00:09
Locatie: Gemeente Aa en Hunze

Re: Acculader t5 california: laden stopt, netstroom schakelt steeds uit

Bericht door HRBus »

Bij mij zijn vergelijkbare symptomen half september ontstaan.
Toen was het natuurlijk niet meer warm.
Deze zomer heeft de koelkast wel hard gewerkt, merendeels op netstroom.
Het lijkt er op dat de koelkast aan de netstroom niet meer goed werkt maar op de accu's/of op de dynamo wel.
Met het zoeken naar verschijnselen gaf mijn leverancier aan dat het leek of de camper moeite had de accu's te laden.
Raar probleem, nog niemand een oplossing?
Plaats reactie