Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Relais ruitenwisser

vragen over de T4
Plaats reactie
Ilja1974
Berichten: 138
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Relais ruitenwisser

Bericht door Ilja1974 »

Hallo,
Ik post dit even ter voorkoming dat een ander straks net als ik het verkeerde relais besteld.
Mijn bus heeft het relais met de regelbare interval die ook de achterwisser aanstuurt.(relais 99)
Deze begon iets minder te worden en toen ik laatst wat onderdelen bestelde, heb ik even een nieuwe meebesteld.
Ik had netjes het kenteken ingevuld en dan krijg je de diverse geschikte relais van de diverse fabrikanten te zien en heb er een uitgekozen…
Na ontvangst bleek het niet de juiste te zijn en deed mijn achterwisser het niet.
Ik mocht hem terugsturen maar aangezien het relais 16€ was heb ik het er bij laten zitten..
Bij een volgende bestelling heb ik naast het kenteken ook het originele onderdeel nummer gebruikt en dacht nu wel goed te zitten..
Mooi niet dus..
Nu kon ik wel sproeier van achterwisser maar niet de interval..
Weer contact opgenomen en het zou de goede moeten zijn maar ik kon hem omwisselen voor een ander die wel goed is.
Uiteindelijk is het een relais van Bosch geworden en die doet het wel naar behoren.
Het relais is wel iets langer dan het originele.
Voor de mensen met het relais met de regelbare interval is dit de juiste vervanger.
Bosch onderdeel nr: 0986 335 058
Dit relais kost zo’n 80€
Wat een originele kost en of ze nog te krijgen zijn, weet ik niet.
Het onderdeel nr van het originele VW relais is : 357 955 531

Groet,
Ilja
Laatst gewijzigd door Ilja1974 op 02 jun 2022, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Relais ruitenwisser

Bericht door Multivan Generation »

Gaat dit over relais met opdruk nummer 99 ?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Ilja1974
Berichten: 138
Lid geworden op: 21 aug 2018, 15:31

Re: Relais ruitenwisser

Bericht door Ilja1974 »

Klopt!
Plaats reactie