Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gaan wij van bestel naar camper

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

gaan wij van bestel naar camper

Bericht door dvr »

Wij zijn voornemend om onze t6 l2 om te(laten)bouwen naar camper.
Nu zien wij door het aanbod van aanbieders de bomen door het bos niet meer wat slaaphefdaken, kasten, ramen etc..

Benieuwd naar jullie ervaringen wat het kwaliteit van hefdaken etc.. en welke prijzen wij aan moeten denken voor een totaal ombouw.
Mocht er iemand zijn die dit voor de hobby doet en wel zin in een project heeft en kwaliteit levert horen wij het ook graag, uiteraard tegen vergoeding.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3585
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: gaan wij van bestel naar camper

Bericht door krekwakwol »

Hier is al heel veel over geschreven, even de zoekfunctie gebruiken bv.bij T5 camper of projecten, die daken zijn volgens mij gelijk aan de T6.
Dan zul je heel veel informatie ovrr camper ombouwen tegen komen.
Veel succes ermee.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: gaan wij van bestel naar camper

Bericht door Multivan Generation »

Reken tussen de 15 en 20.000 euro voor een kwalitatieve ombouw.
Voor een lwb zijn er een paar goede gefdaken, maar hangt af van je eisen, en budget. Er is namelijk ook veel zooi op de markt, zoals ik het zie. Maar andere kijken wat minder nauw en gaat het primair om een zo goedkoop mogelijk dak.

Binnenkort komt er op mijn Projekt T5 camper la bocanegra een SCA 192 komfortdak, met zoals ik dat nu ook hen (the next level). In mijn ogen kwalitatief en op detail niveau het beste dak voor een lange wielbasis T5/T6.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: gaan wij van bestel naar camper

Bericht door dvr »

krekwakwol schreef: 02 jul 2022, 14:43 Hier is al heel veel over geschreven, even de zoekfunctie gebruiken bv.bij T5 camper of projecten, die daken zijn volgens mij gelijk aan de T6.
Dan zul je heel veel informatie ovrr camper ombouwen tegen komen.
Veel succes ermee.
Hebben wij al gebruik de zoekfunctie en mede daardoor het overzicht kwijt :ie
dvr nr 285
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Re: gaan wij van bestel naar camper

Bericht door dvr »

Multivan Generation schreef: 02 jul 2022, 18:25 Reken tussen de 15 en 20.000 euro voor een kwalitatieve ombouw.
Voor een lwb zijn er een paar goede gefdaken, maar hangt af van je eisen, en budget. Er is namelijk ook veel zooi op de markt, zoals ik het zie. Maar andere kijken wat minder nauw en gaat het primair om een zo goedkoop mogelijk dak.

Binnenkort komt er op mijn Projekt T5 camper la bocanegra een SCA 192 komfortdak, met zoals ik dat nu ook hen (the next level). In mijn ogen kwalitatief en op detail niveau het beste dak voor een lange wielbasis T5/T6.
Top tnx zullen ons in die hefdaken gaan verdiepen.
Ons budget zal zo rond de €20.000 zijn maar zoals de meeste budgetten zal daar wel weer van afgeweken worden...lol...
Wat en welk bedrijf zou jij ons adviseren ? Want er zijn er best wel veel, maar gezien onze ervaring 0 is kunnen die ons van alles wijs maken.
dvr nr 285
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 650
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: gaan wij van bestel naar camper

Bericht door Jan anno NU »

Op het forum komen ook wel voorbeelden langs van gevestigde inbouwers met naam.
Eens ter plekke gaan kijken is een leuke voorbereiding.

viewtopic.php?p=494726#p494726

Succes
T4 2,5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Lutra
Berichten: 614
Lid geworden op: 21 nov 2015, 11:08
Locatie: Oost Nederland

Re: gaan wij van bestel naar camper

Bericht door Lutra »

JWG campers in Grootegast is volgens mij ook een goed adres. Zijn we ooit eens geweest ter oriëntatie. Nemen goed de tijd en gaven mij een goede indruk, Aart in Heino ook overigens.
T6 California 2019
Blauwe 1300
ex zwarte Passat B8 Variant
ex Rode Cali '99
ex T5 California 2012
Plaats reactie